Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekosyysi käyttää liemikuutioita, grillimaustetta ja aromisuolaa

Vierailija
03.11.2019 |

Niilläkö sitä omnomnomnom-nom-tasoista ruokaa tehdään?

Käytetäänkö näitä ainoastaan punalappuisiin tuotteisiin vai meneekö tuore ruoka näistä pilalle?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä yleensä, mutta tarvittaessa juuri noilla saa loihdittua kunnon lohtusafkaa, joka voittaa mäkkärin ja suklaat mennen tullen. :D

Vierailija
22/37 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipä, kurkku ja aromisuola on herkkua.  Kuolen kuitenkin ja on niitä vaarallisempiakin  nautintoaineita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liemikuutiot ovat pelkkää kovetettua palmuöljyä, jonka mausta moni tuntuu tykkäävän...

Vierailija
24/37 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen ap:n kaltaisen nipon. Huijasin häntä. Ostin kaupasta valmiin grillikastikkeen ja laitoin sen uuteen pulloon.

Grillattiin ja hän totesi, että on tosi ihanaa grillikastiketta, ja pyysi reseptiä. Sanoin, että se on ikuinen salaisuus.

Aikaisemmin haukkui saman soossin, kun näki Jalostajan pullon.

🤣

Vierailija
25/37 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita kaikkia saa myös ilman niitä huonoja aineita. Mulla on käytössä noita kaikkia, muttei mitään maggia, knorria tai aromattia.

Vierailija
26/37 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen ap:n kaltaisen nipon. Huijasin häntä. Ostin kaupasta valmiin grillikastikkeen ja laitoin sen uuteen pulloon.

Grillattiin ja hän totesi, että on tosi ihanaa grillikastiketta, ja pyysi reseptiä. Sanoin, että se on ikuinen salaisuus.

🤣

Joopa - minulla oli aikanaan eräs kurssikaveri, joka kehuskeli valkoviinien tuntemuksellaan. Kerran oltiin laivalla ja noutopöydässä toin hänelle viinilasillisen, johon laitoin puolet olutta ja tyyppi ylisti juomaa maasta taivaaseen, eikä huomannut tapahtunutta, mutta raivostui aivan silmittömästi kun paljastin asian hänelle...

Vierailija
27/37 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikaa ja mahdollisuutta kasvattaa yrtejä itse ja keitellä eläinten ruhoista liemiä joka päivä.

Vierailija
28/37 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liemikuutiot ovat pelkkää kovetettua palmuöljyä, jonka mausta moni tuntuu tykkäävän...

Jaa. Kyää toi Knorrin liemi on ihan oikeaa lihalientä joka on kuivatettu.

Vierailija
29/37 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

🤣

Joopa - minulla oli aikanaan eräs kurssikaveri, joka kehuskeli valkoviinien tuntemuksellaan. Kerran oltiin laivalla ja noutopöydässä toin hänelle viinilasillisen, johon laitoin puolet olutta ja tyyppi ylisti juomaa maasta taivaaseen, eikä huomannut tapahtunutta, mutta raivostui aivan silmittömästi kun paljastin asian hänelle...

Sull on mun luonto😉

T.edellinen

Vierailija
30/37 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä on natriumglutamaattia. Se on parempaa ja terveydelle yhtä harmitonta kuin tavallinen ruokasuola. 

Vierailija
31/37 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liemikuutioita ja jotain grillausmaustetta käytän ja sehän ei ap:lle kuulu kyllä v*ttujakaan onneksi.

Vierailija
32/37 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaiset naurais, jos tajuaisi tän natriumglutamaattikammon.

He ostavat natriumglutamaattia ihan sellaisenaan ja lisäävät sitä ruokiin. Mikä kauhea vika natriumglutamaatissa? Korostaa umamia, joka on yksi perusmauista.

Vierailija
33/37 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis täytyy sanoa, että liemikuutioilla saa aivan erinomaisen hyvänmakuiset keitot. Siksi.

Vierailija
34/37 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuanlaittoon. Voiko niitä käyttää muuhunkin?

Vierailija
35/37 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Notta glutamaatista ne parhaat pirtelöt tuloo.

Vierailija
36/37 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He ostavat natriumglutamaattia ihan sellaisenaan ja lisäävät sitä ruokiin. Mikä kauhea vika natriumglutamaatissa? Korostaa umamia, joka on yksi perusmauista.

Ostin tätä (ajinomoto-nimistä) thaimaalaisesta kaupasta. Käytän sitä joihinkin ruokiin, kun pitää saada makuihin syvyyttä - yleensä jauhenlihakastikkeeseen. Liemivalmisteet ovat minulla jauheina. Aromisuolaa en käytä ja tacomauste toimii grillimausteen korvikkeena.

Vierailija
37/37 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Natriumglutamaatin epäterveellisyys oli alunperin rasistinen meemi joka otti liikaa tuulta siipien alle. Nyt kymmeniä vuosia myöhemmin kukaan ei edes tiedä mistä se alkoi mutta vakaasti uskotaan että täytyy siinä olla jotain kun kaikkihan sen tietää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä