Tehostetussa palveluasumisessa mummoani hoitaa ex-rikollinen
Olin aivan järkyttynyt asiasta. Seksuaalirikoksesta tuomittu aikoinaan on opiskellut löhihoitajaksi ja työskentelee/ hoivaa muistisairasta mummiani.
Tekee yövuoroa siellä koska muut työntekijät eivät kykene yhteistyöhön. Tuo yötyöhän on tosi jörkkyä. Miten varmistan mummoni hyvän hoivan?
Joku tietty kysyy mistä tiedän ( siksi kun ao.hlö on pieneltä paikkakunnaltamme ja aikoinaan oli iso lööppi
Kommentit (28)
Haluan nähdä näitten seksuaalirikollisia hyysäävien henkilöiden naamat. Kukaan joka puolustaa tuollaisia saastoja, omaa itsekään puhtaita papereita! Sosiaali -ja terveysalalla olevilta henkilöiltä vaaditaan puhdasta rikosrekisteriotetta. Nimittäin tuollainen rikos ei vanhene koskaan.
Uusi mahdollisuus elämänsyrjään kiinni (rikoksen tekijälle) ei ole yhtä kuin uusi elämä. Niin makaa kuin petaa!
Vierailija kirjoitti:
Haluan nähdä näitten seksuaalirikollisia hyysäävien henkilöiden naamat. Kukaan joka puolustaa tuollaisia saastoja, omaa itsekään puhtaita papereita! Sosiaali -ja terveysalalla olevilta henkilöiltä vaaditaan puhdasta rikosrekisteriotetta. Nimittäin tuollainen rikos ei vanhene koskaan.
Uusi mahdollisuus elämänsyrjään kiinni (rikoksen tekijälle) ei ole yhtä kuin uusi elämä. Niin makaa kuin petaa!
Kyllä se poistuu sieltä tiedoista, jotka työnantajalla ovat käytettävissä. Jos hän on saanut esim ehdollisen vankeusrangaistuksen mistä vaan, se tieto poistuu 5 vuoden kuluttua. Ensikertalainen saa pääsääntöisesti aina ehdollisen tuomion.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan nähdä näiden ihmisten naamat, jotka jakavat omankädenoikeuttaan. Naamat kehiin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Huonomminkin voisi olla. Mummiasi voisi hoitaa nykyinen tai tuleva rikollinen tai laiska nahjus, joka nukkuu yöt.
Provohan tämä on, sillä ei missään paikassa suostuta siihen, että joku työntekijä tekisi vain yövuoroa. Katsos kun muut ovat kateellisia siitä, että tämä yksi saa ne helpoimmat vuorot, kun asukkaat vain nukkuvat mutta silti palkassa on yöuorolisät.
Höphöpö, olen itse tehnyt vanhushuollossa pelkkää yövuoroa.. jos et sinä tiedä, se ei tarkoita, että kaikki muut ovat samanlaisia.
No onko nyt todellinen uhka päällä, että hän r*iskaisi mummisi tai kenet tahansa hoitokodin asukkaan?
Lähes 20 vuotta yövuoroa tehneenä koen, että Ap:n huoli on ihan aiheellinen. Ota yhteys palvelutalon johtoon ja Aviin. Kyllä minunkin aikana yövuorossa oli jos millaisia tyyppejä. Huh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Eikö tuomio ole jo kärsitty? Leimaat ihmisen loppuiäksi?
Haista home. Nuo ei tahdo parantua. Ei seksualiirikolliset ole ihan tervritä.
"yleisellä tasolla, että useat eri psyykkiset häiriöt vaikuttavat seksuaalirikosten taustalla."
"Vankilapsykiatri arvioi, että persoonallisuushäiriöihin liittyvä itsekontrollin puute vaikuttaa seksuaalirikosten syntyyn merkittävästi. Myös psykoosisairaus voi johtaa poikkeukselliseen tekoon.– Tämä on aika mutkikas kuvio. Osa tapauksista liittyy vakaviin psyykkisiin sairauksiin, ja tekijä voi toimia esimerkiksi harhojen vallassa."
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8714fbb4-c081-4627-a9db-005912a29d05Eli leimaat.
Samalla logiikalla yksikään tuomittu rikollinen ei ansaitse palata osaksi yhteiskuntaa saatika päästä työelämään.
No mun mielestä ei ansaitsekaan! Miksi ansaitsisi? Saunan taakse vaan.... T.eri
Olen yhteydessä Aviin. Kyllä täällä meillä on vakiyököt - ja 2 yökköä hoitelee 30 mummoa kerrallaan. Omissa kerroksissa on nuo yököt ja auttavat toisiaan kahden avustettavien kanssa.
Ymmärrän että osa voi parantua mutta eikös yötyö ole jo riskiä.
Sora lakia selvittelin mutta ilmeisesti valmistunut ennen tätä. Tietääköhän hoivakoti edes taustaa?