Pitääkö erota kun perhe-elämä ei onnistu?
Mies ei halua tai jaksa tehdä lasten kanssa mitään, hermostuu heti jos he kiukuttelevat. Kotona jättää kaiken, eikä siivoa mitään paikoilleen.
Pariskuntana elämä oli vielä ok, nyt perhe-elämä hänen kanssaan ärsyttää niin, ettei kiinnosta olla koko ihmisen seurassa. Olemme niin pahasti epätasa-arvossa lastenhoidon ja siivoamisen suhteen. Minä teen kaiken ja jos pyydän häntä tekemään jotain tulee riita.
Fantasioin erosta joka ainoa päivä. Onkohan se paras vaihtoehto?
Kommentit (8)
Ero ei ole paras vaihtoehto, mutta se on viimeinen vaihtoehto, jos muu ei auta. Se siis on vaihtoehto.
Ensin kannattaa yrittää luoda puheyhteys, jossa hankalistakin asioista voi keskustella ilman riitelyä. Se ei välttämättä onnistu omin päin. Silloin voi kokeilla vaikkapa pariterapiaa. Sekään ei välttämättä onnistu.
Jos keskustelu alkaa onnistua, ei vielä ole sanottua, että ongelmat saa ratkaistua, mutta voi ainakin ihan tosissaan yrittää. Voi ymmärtää toista, molemmin päin, ja miettiä, mistä viime kädessä kiikastaa. Lopputulos voi olla, että ette vain pysty elämään yhdessä, ettei kumpikaan suostu mukautumaan toisen tarpeisiin ja ettette voi olla onnelliset yhdessä. Silloin ero on hyvä vaihtoehto eikä siitä välttämättä jää pahaa makua tai katkeruutta, vaikka se aina tietysti vaikeaa onkin.
Laita mies maksamaan siivoojan käynnit tai lastenhoitoapu. Vaihtoehtoisesti voi osallistua itse.
Eroat ja teet jatkossakin kaiken yksin. Miten asia muuttuu?
Ei suju todellakaan.
Ajan kanssa mies on kuitenkin alkanut näkemään työmäärää jota täällä yksin teen. Olen alkanut luettelemaan hänelle kaikki tekemäni kotityöt, koska muuten hän ei tekemääni muka koskaan näe, esim. ”Huh huh pesinpä tossa just kaks vessaa nyt onkin kahvipaussin aika” tai ”pesin just koko talon lattiat ja vielä pitäis pyyhkiä pölyt”. Näin mies saa koko ajan palautetta siitä mitä mä teen ja monesti vielä kysyn et mitäs sä sillä aikaa sait aikaan.
Toimii. Mies on ottanut enemmän osaa kotitöihin, vaikka edelleen teen niistä reilusti yli puolet.
Kuitenkin hyviä puolia liitossa niin paljon etten näin pienen asian vuoksi mieti eroa. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Eroat ja teet jatkossakin kaiken yksin. Miten asia muuttuu?
Vähemmän siivottavaa? Aikuinen mies kuule sotkee aika paljon. Likaiset alusvaatteet olohuoneen lattialla päivittäin. Samoin kaikki muut vaatteet. Jättää kaikki astiat, karkkipaperit, pellit, kattilat ym.
Lisäksi raivoaa ja luo täällä ikävää tunnelmaa. Erotessa hän ehkä veisi lapset silloin tällöin jonnekin? Ja jos ei, olisin silti voiton puolella.
Ap
Vuoroviikot lasten hoidon suhteen ja mies alkaa kasvaa aikuiseksi ;)
Huhuu? Sujuuko teillä arki tasapuolisesti?
Ap