Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi ystävä, hämmennys.

Vierailija
03.11.2019 |

Eli, tiesin ennalta että hänellä on mt. -diagnooseja, tutustuimme pari kuukautta sitten. (Ei siis mitään persoonallisuuteen liittyviä.)
Ja lääkärin mukaan "kognitiivinen suoriutuminen on jäänyt erittäin heikkoon tasoon." Eli mä kuvittelin että tää ihminen olisi... no, tyhmä/yksinkertainen.

Mä oon hänen kanssaan jutellut paljon ja viettänyt aikaa, ja oon nyt pikkuisen hämmentynyt. Keskustelee todella hyvin, ymmärtää kysymyksiä ja hänellä on todella fiksuja mielipiteitä mm. politiikasta. Muutenkin keskustelu sujuu, eikä vaikuta kyllä mitenkään tyhmältä tai yksinkertaiselta. :O
Käyttäytyy muutenkin todella kypsästi ja asiallisesti.

Tarkoittaako heikko kognitiivinen taso todellakin älyllisesti heikkolahjaista? Vai oonko käsittänyt jotain väärin?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko hänelle tehty siis oikeat neuropsykologiset testit ja onko tuo "kognitiivinen suoriutuminen on jäänyt erittäin heikkoon tasoon." niiden tulos? Siis testin tehneen psykologin mukaan? Vai onko tuo vain jonkun yksittäisen lääkärin mielipide ja kirjaus? Lääkärit niittäin tuppaa kirjoittamaan lausuntoihin ja Kantaan vähän mitä sattuu, ihan somaattisistakin sairauksista.

Vierailija
22/24 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko hänelle tehty siis oikeat neuropsykologiset testit ja onko tuo "kognitiivinen suoriutuminen on jäänyt erittäin heikkoon tasoon." niiden tulos? Siis testin tehneen psykologin mukaan? Vai onko tuo vain jonkun yksittäisen lääkärin mielipide ja kirjaus? Lääkärit niittäin tuppaa kirjoittamaan lausuntoihin ja Kantaan vähän mitä sattuu, ihan somaattisistakin sairauksista.

Oli joo saanut kuulemma heikot tulokset niistä testeistä. Lisäksi diagnosoitiin traumaoireistoa ja ADHD ja laaja-alaiset oppimisvaikeudet+lukihäiriö. Vähän ihmettelen, kun ei hänellä koulussa ollut vaikeuksia kuin matematiikassa ja ruotsissa ja lievästi äidinkielessä. (ja fysiikassa niiltä osin missä tarvittiin matikkaa.) Kaikki muut aineet koki helpoiksi. Luulisi että laaja-alainen oppimisvaikeus tarkoittaa sitä että koulussa kaikki aineet menneet päin metsää. Näin oli siskolla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tiedät hänen koulusuoriutumisensa, jos on uusi ystävä?

Vierailija
24/24 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tiedät hänen koulusuoriutumisensa, jos on uusi ystävä?

Näytti päättötodistustaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan