G: Mitä kesäkukkia olet laittanut ja mitä aiot laittaa?
Minä olen laittanut minipetunioita- ja orvokkeja ja sit riippupetunian amppeliin.
Kommentit (3)
Ja ovatkin kasvaneet jo sen verran, että kohta leikkaan niitä jotta tulee uusi kukinta tai sitten vaihdan ruukkuihin kokonaan uudet kukat.
Petunia-amppelit (2 kpl) sekä pelargoniat ovat olleet nyt noin kaksi viikkoa. Pelargonioitten kanssa on sekä lumihiutaletta ja toisessa ruukussa murattia. Olen tainnut muuten kastella niitä liikaa, koska kukkien terälehdet ovat tummuneet. Pelargonioittenhan pitäisi kai antaa kuivua kunnolla kastelujen välillä.
Lisääkin tekisi mieli laittaa, viime kesänä roikkopetuniat näyttivät TOSI hyvälle maassa olevassa ruukussa.
Japaninkelloja (miljoonakukka) amppeleihin, markettaa ja roikkulobeliaa useisiin ruukkuihin ja muutamamiin tupakkakukkaa ja roikkulobeliaa.
Viime vuonna olivat samat kukat ja kesän ja syksyn hyvistä ilmoista johtuen pysyivät hyvinä toukokuun lopusta lokakuun alkuun. Jäivät syyskrysanteemit sillä kertaa väliin ja vaihdoin kesäkukat suoraan kanerviin :)
mutta ehkä noin tunnin päästä tiedän:) Olen just tässä tekemässä lähtöä kukkaostoksille. Olen alustavasti ajatellut orvokkeja parvekelaatikkoon, mut amppelikukka on vielä vähän mietinnän alla. Katson kaupassa mikä amppelikukka on kivan näköinen ja ostan sen sit:)