Suomalaisen hyvinvointiyhteiskunnan menestystarina ei kestä sitä, että terveet työikäiset ihmiset notkuvat työttöminä kodeissaaan
Miksi ette mene töihin? Töitä saa aina, jos on valmis joustamaan. Mutta eipä akateemiselle kelpaa duunarityöt, vaan mieluummin eletään siivellä ja nostetaan tukia.
Kommentit (39)
Täällä toinen kuuskymppinen, jolle työ kuin työ kelpaa. Kunhan on sellainen paikka, että jaksan tehdä.
Terv. Nuorena uupunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5
Ap on todellisuudesta irrallaan.
Kyllä.
Tosin se ei ole yllätys, kun kyse on Kokoomuksen trollitehtaan palkkalistoilla olevasta henkilöstä.
Ei kyllä kestävyysvaje (siis ei tarpeeksi VERONmaksajia ap huom.) kyllä ratkea sillä, että akateemisetkin menevät töihin, joiden palkalla ei elä vaan joutuu nostamaan lisäksi sosiaalitukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole töitä ja jos olisikin, niin ei niihin niin vain "mennä".
Vasta Kauppakamari selvitti että suomalaisista yrityksksta 2/3 on vailla työntekijöitä kun työ ei tarjottaessa kelpaa ja joutuvat sitten puurtamaan työvoimapulassa alivoimalla pitääkseen puljut pystyssä. Olivat jopa kolmea tonnia jopa tarjonneet, mutta työttömiltä oli tullut vain kylmää kättä ja tyly kieltäytyminen ottaa töitä vastaan.
Olivat jopa kolmea tonnia tarjonneet :DDDDDDDDDDDDDDD No anna tulla, kuka ja missä. kiitos.
Olen työikäinen mutta en terve. Duunarihommiin en ikinä työllistyisi juuri siitä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta Kauppakamari selvitti että suomalaisista yrityksksta 2/3 on vailla työntekijöitä kun työ ei tarjottaessa kelpaa ja joutuvat sitten puurtamaan työvoimapulassa alivoimalla pitääkseen puljut pystyssä. Olivat jopa kolmea tonnia jopa tarjonneet, mutta työttömiltä oli tullut vain kylmää kättä ja tyly kieltäytyminen ottaa töitä vastaan.
Olivat jopa kolmea tonnia tarjonneet :DDDDDDDDDDDDDDD No anna tulla, kuka ja missä. kiitos.
Minäkin haluan tietää! 😳
Kokoomuslaisilla on paskat housuissa, kun aktiivimalli kumotaan. Ilmaisorjat loppuvat. Osingot pienenevät ja luksuselämä hupenee. 😀
Täällä notkuu terveitä kielitaidottomia synnytyskoneita, koneinsinöörejä ja aivokirurgeja pilvin pimein. Miten ihmeessä tavallinen duunari saa töitä, kun huippuosaajatkin ovat vailla työtä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä paikkakunnalla missä asun ei ole töitä tarjolla muille, kuin metalliosaajille. Naapuri kunnassa olisi tehdastöitä, mutta palkka alle 9e/h.
Matkaa tulisi noin 60-70km päivä. Tuolla palkalla tienaisi noin 1500e/kk miinus verot. Pensaan ja autoon menisi jokunen satanen ja luultavasti terveyskin menisi, vanha kun jo olen. Olen tehnyt ikäni töitä ja saan nyt ansiosidonnaista suunnilleen saman verran, paitsi, että siitä maksan veroja 25%.
Ei paljoa tee mieli mennä töihin, kun työnteko tulisi taloudellisesti kalliimaksi ja töistä saisi vain työnilon.
Oman alan töitä ei ole ja ainoa mihin voi työllistyä ilman koulutusta, on ehkä joku tehdastyö.
Kouluun ei enää kannata tässä iässä hakeutua, kun eläkeikä ehtii tulla eteen, ennen kuin valmistuu ja kukapa sitä ilman työkokemusta eläkeikäistä töihin ottaisi, kun ei sinne näytä pääsevän nuoremmatkaan. Sen takia minä nyt sitten notkun kotona. Sori vaan ap.
Mutta voi olla, että minä olen ollut työelämässä pitempään kuin sinä ap koskaan tulet olemaan.
Koskaan et voi tietää, milloin olet itse se työtön "luuseri".
Olen lähihoitaja. Töitä olisi mutta teen keikkaa kolme päivää viikko. Saan saman kun jos olisin joka päivä, koska muina päivinä saan työmarkkinatuen. Useampi lapsi ja hommaa riittää muuten, ei vaan kiinnosta edes työnteko mut sen verran täytyy tehdä että on sitten kiva notkua ne loput neljä päivää viikossa kotona...
Jos töiden saaminen on niin helppoa, kuin ap väittää, hän voisi varmaan näyttää esimerkkiä ja luopua omasta työpaikastaan ja hakea sitten niitä 9€ orjahommia.
Palataan vuoden päästä asiaan, josko olisi mieli muuttunut.
En edes alle vitosen nosta persettäni penkistä. Sitä ei suomalainen työnantaja tajunnut, mutta ulkomaalainen tajusi ja sai väh 10h päivässä "aikas kovasti osaavan".
Hain muuten oman alani duunarihommia muutama vuosi sitten ollessani "töiden välissä". Eivät uskaltaneet ottaa, vaikka pätevyyttä ja osaamista oli enemmän kuin heikäläisten työnjohtajalla...
Todellinen ongelma on tämä meidän ikärakenne. Sama ongelma se on muuallakin, ei suomi ole yksin asian kanssa.