Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vartijat myymälöissä

Vierailija
02.11.2019 |

Muistan, että aiheesta on keskusteltu tällä palstalla. Kuitenkin mietin, mikä näiden vartijoiden koulutus on. Kävin lähikaupassani hakemassa ruokaa, mitä tarvitsin. En yleensä edes noteeraa ympärillä olevia ihmisiä ja haluan vain nopeasti valita mitä tartten. Tuo virkaintoinen nuori tyttö kulki jäljessäni, no mikäs siinä, ei mulla ole mitään salattavaa. Kun pääsin kassalle daami seisoi edessäni haara-asennossa ja tuijotti edelleen kuin oisin ollut varas. Sanoin että hyvää päivän jatkoa. Murhaava katse. Miten he "profiloivat" ihmisiä. Ärsyttävää.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran tympäännyin niin paljon kananmunat kainalossa kulkevaan vartijaan, että en väistänyt ostoskärryineni, vaan hän hyppäsi sivuun. 

Vierailija
22/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sattumalta Vallilan Ässä? Siellä on sellainen 20-jotain mimmisteve joka seuraa vihamielisen oloisena erityisesti naisia, asian on huomannut lisäkseni puolet työpaikasta, on ihan oma intrakeskustelu hälle 😅

Ihan absurdi fiilis käsitellä ensin miljoonia työpaikalla ja sitten kävellä jakkupuvussa lounastauolla kauppaan jossa vartija kyttää punnitsenko salaattirasian oikein 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sattumalta Vallilan Ässä? Siellä on sellainen 20-jotain mimmisteve joka seuraa vihamielisen oloisena erityisesti naisia, asian on huomannut lisäkseni puolet työpaikasta, on ihan oma intrakeskustelu hälle 😅

Ihan absurdi fiilis käsitellä ensin miljoonia työpaikalla ja sitten kävellä jakkupuvussa lounastauolla kauppaan jossa vartija kyttää punnitsenko salaattirasian oikein 😂

No onhan tuossa se järki että rikkaat haluavat joskus pientä jännitystä elämäänsä moisilla kikoilla, voi taas yrittää tehdä "kauppaa".

Vierailija
24/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, itse vältän menemistä kyseiseen liikkeeseen koska tulee  vartijasta epämiellyttävä fiilis. Myös hymyilemättömät kassaneidit jotka tuijottaa on toinen.

Jos siellä on tapahtunut jotain,  epäselvässä tilanteessa kaikki epäilee kaikkia. Pääsääntöisesti vartijoita on hyvä olla.

Vierailija
25/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ymmärrän ja myös sen, että ei ole karvoihin katsomista. Tuo gimma nyt vaan oli niin yliärsyttävä hiuslisäkkeineen ja moninkertaisine ripseineen. Itse asiassa vähän sääliitti, varmaan ajatteli olevansa vähintään poliisiylipäällikkö.

Sen verran sentään hoksannut että hiuslisäkkeineen ja pakkeleineen olisi ollut ihan liian geneeristä hakea kauneusalalle. Kyllähän sitä erottuu ihan eri tavalla joukosta kun hakee äijien alalle. Saa rispektiä ja äijät pitävät hottina kun on osittain niin naisellinen ja osittain yksi jätkistä. Voi tuntea itsensä halutummaksi kuin ne "geneeriset" naisvaltaisilla aloilla työskentelevät, vaikka naamassa on yhtä paksu kerros pakkelia ja hiuksissa jatkeet kuin niillä kosmetologi-kampaajillakin.

Vierailija
26/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin joskus parikymppisenä ruokakaupassa tekemässä ostoksia ja vartija alkoi seurata minua. Vartija meni aina käytävän päähän seisomaan ja katselemaan tyhjyyteen jossa itse asioin. Joka kerta käytävää vaihtaessani vartija tuli heti samalle käytävälle. Hän halusi täysin avoimesti osoittaa estävänsä minua tekemästä rikoksia. Se on ensimmäinen kerta kun minua kohdeltiin täysin avoimesti rikollisena ja se vitutti minua aivan tolkuttomasti. Nyt olen jo 35-vuotias eikä minua ole tähän päivään mennessä tuomittu mistään rikoksesta. 

Vierailija
27/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei varasta salaatinlehteä, vaan vetää välistä niitä miljoonia...jos on mahdollisuus.  Siinä profilointia.  Toteamuksena, uskon ettei k.o. jakkupukuinen varasta mitään.

Vierailija
28/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä niissä vartijoissa näin helvetisti ihmisiä ahdistaa. Tekevät työtään.

Toisekseen, saatoit muistuttaa jotain myymälävarasta entisistä tapauksista.

Jumalauta että on ihmisillä ongelmat

Vierailija
29/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä joskus parikymppisenä menin hommaamaan Anttilasta itselleni uutta meikkivoidetta. Koska en halunnut tehdä virheostosta otin pari testeriä ja menin peilin eteen niitä kokeilemaan oikeaoppisesti poskelle. No hetken päästä vierestäni kävelee vartija pää kääntyneenä minuun murhaava katse kasvoillaan :D hmm.. mitähän varten ne testerit on olemassa jos niitä ei saa kokeilla...

Vierailija
30/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt ihan konkreettisen testin vartijan käyttäytymisestä. Erilaisella pukeutumisella oli merkitystä. 

Vierailija
31/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulutus voi olla vähimmillään 100h vartijakurssia. Itselläni on vartijan ammattitutkinto, mutta en ole enää alalla. Työ se on siinä missä mikä tahansa muukin. Kaupoille esimerkiksi vartija on tarpeellinen, niin kalliiksi se tulee kun kaupasta varastellaan. Lisäksi joillakin alueilla on levotonta ja myyjät saavat vartijasta omaan työhönsä turvaa.

Viimeksi tänään todistin, kun ei niin pitkä ja lievästi pyylevä vartija juoksi kiinni yli 180cm:n pituisen, hoikan varkaan.

32/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään vartijoita. Omakohtaisia kokemuksia heidän ylimitoitetusta väkivallasta.

Pakko kysyä, onko sinun mielestäsi oikeutettua väkivaltaakin tai alimitoitettua väkivaltaa kun käytät tuollaista sanamuotoa ? 

Onhan lain silmissä esim. häätö "laillinen uhkaus".

Turha vertaus sinulta. Väkivalta ei koskaan ole laillista. Ainoastaan voimankäyttö on. Tätä ajoin takaa. 

Vierailija
33/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummastelen saako vartijat muka myymälävarkaat kiinni seuraamalla lainkuuliaisia ostajia?

Ahdistaa että hinnat noussee koska vuokrakytät eivät osaa valvoa oikeita kohteita.

Vierailija
34/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kerran helsingin sokoksella ja oikeasti siinä oli kaksi todella suurta vartjiaa ( toinen tumma, toinen vaalea) ja itse jäin siihen ulkooven viereen odottamaan kaveriani joka jäi ulos puhumaan. Menin sitten välillä katsomaan yhtä asiaa ja samalla vilkuilin sinne ovelle. No, tämä riitti syyksi siihen, että minä nuori tyttö jolla ei ollut edes mitään laukkua olin jo varas heidän mielestään. Alkoi vähän pelottaa, kun kävelivät lähemmäksi. Ajattelin aina, että no tarkakaa jos näistä taskuista löytyisi jotain. Sitten ilmeisesti tulivat toisiin ajatuksiin ja jäivät sinne kauemmas katselemaan. Sitten, kun kaverini tuli niin sanoin, että lähdetään pois. Asiaa ei paranne se, että olen usein aika jännittynyt varsinkin isossa ihmisjoukossa, joten ehkä näytän varkaalta senkin takia.

Vierailija
35/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin kerran helsingin sokoksella ja oikeasti siinä oli kaksi todella suurta vartjiaa ( toinen tumma, toinen vaalea) ja itse jäin siihen ulkooven viereen odottamaan kaveriani joka jäi ulos puhumaan. Menin sitten välillä katsomaan yhtä asiaa ja samalla vilkuilin sinne ovelle. No, tämä riitti syyksi siihen, että minä nuori tyttö jolla ei ollut edes mitään laukkua olin jo varas heidän mielestään. Alkoi vähän pelottaa, kun kävelivät lähemmäksi. Ajattelin aina, että no tarkakaa jos näistä taskuista löytyisi jotain. Sitten ilmeisesti tulivat toisiin ajatuksiin ja jäivät sinne kauemmas katselemaan. Sitten, kun kaverini tuli niin sanoin, että lähdetään pois. Asiaa ei paranne se, että olen usein aika jännittynyt varsinkin isossa ihmisjoukossa, joten ehkä näytän varkaalta senkin takia.

Sori kirjoitusvirheet, kun nyt huomaa, että niitä tuli paljon

Vierailija
36/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummastelen saako vartijat muka myymälävarkaat kiinni seuraamalla lainkuuliaisia ostajia?

Ahdistaa että hinnat noussee koska vuokrakytät eivät osaa valvoa oikeita kohteita.

Jos olet lainkuuliainen ostaja, niin vartijan ei pitäisi kovin paljoa ahdistaa.

Kerro myös, miten sinä tunnistat lainkuuliaisen ihmisen ulkonäöltä?

Vierailija
37/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvailen mutta on mahdollista että ko. kaupassa on ollut varkauksia viime aikoina, ja siksi vartija on yli-into-moodissa. Tai sitten vaan tökerö.

Vierailija
38/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkkivaatteet päällä, ei mitään Prisma-rojua.

Vierailija
39/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä voi rasittaa turha kyttääminen, etkö ymmärrä muita lainkaan?

Miksi kaupassa asioivan pitäisi tunnistaa rehelliset? Eikö sen vartijan pitäis osata se?

Vierailija
40/50 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Merkkivaatteet päällä, ei mitään Prisma-rojua.

"Merkkivaateet päällä"? Eikös laittomien huumeieen käyttäjät juuri suosi merkkejä, kun taas normaalit keskivertoveronmaksajat vois vähempää kiinostuneita maksamaan brändistä ylimääräistä.