Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa jota ei tippaakaan kiinnosta matkustelu?

Vierailija
02.11.2019 |

Ei mulla olisi siihen varaakaan, mutta vaikka olisi, tuskinpa se kiinnostaisi. Uusien paikkojen näkeminen ei anna mulle minkäänlaista tyydytystä, uusien ajatusten lukeminen sen sijaan antaa. Matkustamiseen kotimaan ulkopuolella liittyy kaikenlaista selvittelyä, selvitä kulkuyhteyksiä ja aikatauluja ja muuta ja se kaikki tuntuu vain vaivalloiselta ja turhalta. Kiinnostus matkusteluun on vähän kuin normi, ihmisten oletetaan haluavan matkustaa, ja ajatellaan että on ihmisenä jotenkin parempi ja sivistyneempi kun on "nähnyt maailmaa".

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku kirjoittaa tuollaisen aloituksen?

"Olenko AINOA, joka ei pidä sinisestä?"

"Eikö muita ole kuin minä, jotka eivät pidä sienistä/talvesta/piparkakuista/tauluista/ämpäreistä jne. jne."

Mieti ihmisten määrää. Et koskaan, ikinä, milloinkaan ole ainoa.

Tuolla "Olenko ainoa" -aloituksella pönkitetään heti kärkeen omaa paremmuutta muihin nähden ja tietenkin kerätään samoin ajattelevaa lammaslaumaa määkimään ympärille.

Vierailija
22/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et ole ainut. Ei minuakaan kiinnosta matkustelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää minäkään. Matkoihin liittyy enemmän stressiä kuin rentoutumista. Inhoan pakkaamista, aikaisia lähtöjä ja kaikkea matkoihin liittyvää säätämistä, varsinkin jos on outo paikka. Ehkä sitten joskus kun olen eläkkeellä, jos pysyn kunnosss, lähden vähän pidemmäksi aikaa johonkin, niin että on oikeasti mahdollisuus asettua ja rentoutua. Mutta muuten lähiympäristö saa riittää, jos ei ole esim. työn puolesta pakko lähteä mihinkään kauemmaksi.

Vierailija
24/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan - enää. Olen asunut kolmessa eri maassa ja käynyt yli 50 maassa, nähnyt paljon kurjuutta ja kärsimystä. Nähnyt paljon historiaa. Ne kaikki paikat alkavat vain toistaa itseään. Ihmiset vain vaihtuu.

Minä kyllä matkustelen, mutta en halua mitään nähdä. Viiden tähden hotelli ja hyvä ruoka ja kauniit maisemat riittävät.

Onneksi mieheni on samanlainen. Hänkin asui 15 vuotta ulkomailla ja päätynyt samaan lopputulokseen. Joskus teemme tutustumme paikalliseen elämään, ja toteamme lopuksi, että tämä on niiiiin nähty. Moneen kertaan.

Vierailija
25/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla i ole koskaan ollut passiakaan, enkä tarvitse sitä jatkossakaan. Ei kiinnosta pakkaaminen ja matkustelu edes kotimaassa. Luen kirjan päivässä, matkustan pääni sisällä.

Vierailija
26/26 |
03.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa ap, että olet saanut rakennettua tekosyiden turvamuurin ympärillesi ja sieltä lintukodostasi sievästi syyllistelet niitä, jotka haluavat matkustella. Ei siinä, kukin tyylillään.

Käytöksellesi on nimi, ja se on defenssireaktio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän