Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa jota ei tippaakaan kiinnosta matkustelu?

Vierailija
02.11.2019 |

Ei mulla olisi siihen varaakaan, mutta vaikka olisi, tuskinpa se kiinnostaisi. Uusien paikkojen näkeminen ei anna mulle minkäänlaista tyydytystä, uusien ajatusten lukeminen sen sijaan antaa. Matkustamiseen kotimaan ulkopuolella liittyy kaikenlaista selvittelyä, selvitä kulkuyhteyksiä ja aikatauluja ja muuta ja se kaikki tuntuu vain vaivalloiselta ja turhalta. Kiinnostus matkusteluun on vähän kuin normi, ihmisten oletetaan haluavan matkustaa, ja ajatellaan että on ihmisenä jotenkin parempi ja sivistyneempi kun on "nähnyt maailmaa".

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole.

Vierailija
2/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis kuitenkin matkustellut, että tiedät kokemuksesta nämä ikävät puolet? Et toki ole ainoa, jota ei matkustelu kiinnosta ja on aivan hyväksyttävää olla kiinnostumatta matkailusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan ajattele, että matkusteleva ihminen olisi parempi ja sivistyneempi, heijastelet nyt ihan omia pelkojasi.

Itse nimenomaan nautin siitä, kun saan suunnitella matkoja. Ostan aina ensin lennot, sitten alan tehdä suunnitelmaa paikan päälle (pysytäänkö samassa kaupungissa vai siirrytäänkö paikasta, toiseen; vuokrataanko auto vai mennäänkö julkisilla jne), sen jälkeen varaan majoitukset, sitten alan tehdä yksityiskohtaisempaa tutkimusta nähtävyyksistä jne,

Mutta ystävä- ja tuttavapiirissäni on myös paljon ihmisiä, jotka eivät koskaan matkustele, eikä siinä ole mitään kummallista. Heidän kanssaan keskustellaan ihan muista asioista.

Vierailija
4/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokihan jos pääsee paikallisten kanssa juttuun niin saa uusia ajatuksia.

Vierailija
5/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa. Väsyn jotenkin aivan älyttömästi, koska stressaan.

Vierailija
6/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis et uskalla matkustaa, olisi oikeampi ilmaus tälle.

Vierailija
7/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et.

Tylsää ja raskasta ku percele.

Ekoja kertoja kun omalla autolla lähti extemporee liikkeelle, oli kivaa.

Ja ekat kerrat lentäen Eurooppaan jännittäviä.

Mutta kyllä tarvis paljon rahaa että mut sais liikkeelle.

Vierailija
8/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta matkustella muihin maihin. Lentokentällä en ole koskaan käynyt. Passi minulla oli kerran, kun kaverit houkuttelivat käymään Neuvostoliitossa eli Virossa. Kotimaassa matkustelu saa riittää. Junalla olen viimeksi matkustanut vuonna 2015.

Vierailija
9/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen. Autenttisen ruuan takia joutuu kuitenkin välillä reissaamaan.

Vierailija
10/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole, itseänikään ei kiinnosta. Onnistuin nuorena saamaan kolme erillistä kertaa ilmaisen opiskelijavaihdon, koska luin niin montaa kieltä, ja lisäksi matkustelin jonkun verran ihan ilmankin. Eli kokemusta ulkomaista on. Itse vain oikeasti tykkään enemmän katsoa kuvia Googlesta ja uppoutua niihin, sosiaaliset menot eivät kiinnosta niinkään kuin maisemat. Ja on lähinnä stressaavaa yöpyä vieraassa sängyssä, mulla on aina vaihdossakin ollut oma tyyny mukana. Nyt en ole käy yt ulkomailla vuosiin. Mökkeilystä ja kotimaan matkailusta kyllä nautin, kun ei tarvitse nähdä vieraita kulttuureja.

Myös oma isäni inhoaa matkailua ja vieraita kulttuureja, hän on merikapteenin poika ja käsittääkseni kiersi lapsena koko ajan maailman ympäri isänsä mukana. Hän on hyvin ahdasmielinen siitä huolimatta.

Vierailija
11/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olet laiska, et uskalla matkustaa, eikä sinulla olisi siihen varaakaan. No ei tietenkään sitten matkustelu kiinnosta! Mutta totuus on se, että ilman muuta ihmiset jotka matkustelevat ovat sivistyneempiä. Et vaan tiedä mitä se tarkoittaa, koska et tiedä mitä menetät. Varmasti myös kannatat lentoveroa, koska et haluaisi että muutkaan pääsee matkustelemaan. Olet täydellinen esimerkki suomalaisesta juntista, joka ei ole käynyt Tallinnaa tai Tukholmaa kauempana.

Vierailija
12/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa lähiympäristössä on valtavasti koettavaa ja ymmärrettävää. Ei elämyksien saamiseksi ole pakko lähteä istumaan keskiluokan kanssa lentokoneeseen.

Vierailija
13/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 vuotta putkeen lentämistä ja matkustelua mantereelta toiselle työn puolesta ja perheen kanssa. Nyt on mitta täynnä. Mikään ei säväytä enää missään, ja ajatus tulevasta lennosta ja matkasta lähinnä ärsyttää. En halua enää mennä mihinkään lentäen tai muutenkaan.

Nyt mieluisin paikka on oma koti ja omat kulmat.

Vierailija
14/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap, että olet saanut rakennettua tekosyiden turvamuurin ympärillesi ja sieltä lintukodostasi sievästi syyllistelet niitä, jotka haluavat matkustella. Ei siinä, kukin tyylillään.

Vierailija
15/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään matkustele, no kuin kerran kahteen vuoteen 3 päivää.

Kerran olen kahden vuoden aikana käynyt Suomessa, piti olla viikon reissu.

Sitten jo laskeuduttua perjantaina lentokenttä autiona ahdisti ja Helsingin keskusta oli niin mitätön ja kuolleen oloinen.

Maanantaina olin takaisin Bangkokissa.

Vierailija
16/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa ap, että olet saanut rakennettua tekosyiden turvamuurin ympärillesi ja sieltä lintukodostasi sievästi syyllistelet niitä, jotka haluavat matkustella. Ei siinä, kukin tyylillään.

Ei hän minusta juurikaan syyllistänyt muita. Kunhan kysyi ja kertoi omasta ajatusmaailmastaan. 

2

Vierailija
17/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minuakaan kiinnosta ja aina tulee vähän hankala olo kun toinen alkaa innoissaan puhumaan miten aikoo taas matkustaa sinne ja tänne. Toivon vaan, ettei ala minulta kyselemään mitään matkusteluista, kun pitää kuitenkin epänormaalina ja tylsänä ihmisenä jos tietäisi etten todellakaan liiku juuri missään kauempana.

Vierailija
18/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hän minusta juurikaan syyllistänyt muita. Kunhan kysyi ja kertoi omasta ajatusmaailmastaan. 

2

Niin, joillekin pitää teksti oikolukea, että ymmärtävät: "Kiinnostus matkusteluun on vähän kuin normi, ihmisten oletetaan haluavan matkustaa, ja ajatellaan että on ihmisenä jotenkin parempi ja sivistyneempi kun on "nähnyt maailmaa"."

Vierailija
19/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Minä olen jostain puolivälistä, tykkään matkustaa, mutta eniten kotimaassa ja ulkomaille harvoin. Pidän hitaasta matkustamisesta, eli mieluummin esim juna kuin lentokone, ehkä eläkkeellä saan totetutettua suuren unelmani, eli Siperian rataa junalla Mongoliaan. Mutta eniten tosiaan pidän kotimaan matkailusta, useimmiten teen päiväretkiä junalla tai bussilla johonkin mielenkiintoiseksi tai muuten mukavaksi kokemaani kohteeseen. Nämä reissut riittävät virkistämään minua tarpeeksi, rikkovat rutiineja eivätkä vaadi kovinkaan kummoisia suunnitelmia ja ovat helppoja toteuttaa spontaanisti.

Vierailija
20/26 |
02.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku kirjoittaa tuollaisen aloituksen?

"Olenko AINOA, joka ei pidä sinisestä?"

"Eikö muita ole kuin minä, jotka eivät pidä sienistä/talvesta/piparkakuista/tauluista/ämpäreistä jne. jne."

Mieti ihmisten määrää. Et koskaan, ikinä, milloinkaan ole ainoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä