Ollaan rehellisiä, kyllä ne punalappujen metsästäjät ovat niitä, joilla sossun antamista rahoista on enää muutamia kymppejä jäjellä
Kommentit (53)
Minulle on ihan sama minkälainen tyyppi punalaputetut vanhentumassa olevat tuotteet ostaa, mutta minä se en ole.
Miksi mä en ostaisi? Laitan pakkaseen jos en tee samana päivänä ruoaksi. Tulot 150t/ vuosi enkä ole sossun asiakas
Eipä ole näin. Olen käynyt - 60%-alessa alusta asti. Meidän kaupassa on ollut tosi vähän muita kävijöitä. Meitä on muutama säännöllisesti käyvä. Kävin sosiaalisesti heikko-osaisemman kaupungin osan ilta-alessa muutaman kerran kun satuin siellä olemaan. Sain lihat, kalat, broilerit, juustot, leivät. Iso marketti mutta tuskin sielläkään oli sossun asiakkaiden ryntäystä, kun tavaraa oli niin hyvin tarjolla. Tätä olen ihmetellyt alusta asti, miksi he eivät hyödynnä tätä. Itse olen työssäkäyvä ja talousasiat on kunnossa.
Minä ostan aina kun näen sopivia punalaputettuja tuotteita. Rahasta ei ole pulaa, sijoituksissa n 200 000,
käteistilillä 10 000. Järkevää mielestäni!
Me eletään alle toimeentulotuen minimirajan, mutta ei saada rahojamme sossusta. Pienemmillä rahoilla kuitenkin kuin kaikki toimeentulotukea saavat. Ostetaan punalapputuotteita koska halutaan myös maksaa laskut ja pitää katto pään päällä
Ruoassa en osta koskaan punalappuja. Sehän on hyvä, jää tarvitseville, vai mitä.
Vaatteissa tongin aina punalaput, jos jotain kivaa löytyis. En vielä harrasta Konmaritusta.
Tilille napsahtaa joka kuukausi yli 30 000e ja silti ostan aletuotteita ja muutenkin aina halvinta mahdollista.
Me ei käydä sossussa eikä rahat mene päihteisiin mutta punalappuja ostan. Pienituloisia ollaan silti kun on 6 henkinen perhe.
Varsinkin jugurtit ja muut maitotuotteet kannattaa ostaa laputettuina.
Meillä ilta-ale alkaa jo kahdeksalta illalla eli juuri hyvä aika mennä kauppaan joka tapauksessa.
Lisäksi tuotteissa saattaa olla päiväystäkin monta päivää jäljellä.
Viimeksi oli melkein kaikki vitamiinit punaisella lapulla.
Sain todella halvalla niin lapsille kuin aikuisille möllerit sun muut.
Myös kapselikahvit ja muut pikakahvit ja teet oli laputettu. Silloin hain monta pakettia noita.
Jos joku iso naudanpaisti on alessa ja siinä saman päivän päiväys niin sitten vaan illalla lihakastike hautumaan. Varsinkin viikonloppuna kun valvon yleensä vähintään kahteentoista, niin on hyvää aikaa haudutella kastikkeita.
Kyllä meillä syödään paremmin tuon ilta-alen ansiosta.
Paistopisteen tuotteetkin -60% aina kahdeksalta.
Meillä teinipoika on tarkka siitä ettei ole punalappuja niin sen vaivan näen että hänen juotavista jugurteista ja muista joissa päiväystä pidempään, niin revin ne laput irti 😅
Mä pienennän sillä ruokahävikkiä. En heitä ruokaa roskiin kotonakaan. Varallisuutta on sen verran, etten tarvitse enää kokopäivätöitä, selviän osapalkalla, vaikka duunari olenkin. Leikkaan jatkossa työajasta vielä lisää. Siitä ei tarvitsi haaveillakaan, jos hölväisi rahansa menemään.
Herättääpä tämä tunteita. Itse ostan punalappuisia ruokia ja raaka-aineita jos ne sattuu sopimaan tarpeisiini. Kuten joku sanoikin esim monet juustot alkavat olla parhaimmillaan silloin kun ne laputetaan. Paikallisessa ruokakaupassa monet lihat ja leivonnaiset saa punalapun jo to/pe jos viimeinen käyttöpäivä on viikonloppuna. Minusta on hyvä, että ruokahävikkiä edes näin yritetään vähentää. Olemme keskituloisia, mutta en pidä tuhlaamista.
Viime joulunaikaan lähikauppa oli vikaa päivää auki ennen pyhien kiinnioloa, ja ilmoitti myyvänsä punalaput - 60% alella.
Sain pitkiä katseita kun keräsin kaksi ostoskoria täyteen punalappuja 😂
Mutta saipahan hetkeksi aikaa ruokaa todella edullisesti 👌
Ruoka ostoksiin voi hyvin olla vain muutama kymppi jäljellä silloin jos ostan enemmän punalappuisia tuotteita. Sossusta rahaa silti olisi turha lähteä kerjäämään, sen verran on omaisuutta ja sijoituksia.
Ostoskäyttäytymisestä tai vaatteista voi tehdä toki oletuksia ihmisestä. Niitä jotka nuo oletuksensa tuo esiin julkisesti pidän hiukan yksinkertaisina ihmisinä jotka eivät elämästä vielä(kään) ymmärrä oikein mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mun äiti on ruoka-alan ammattilainen ja tekee myös juhla-ateriat punalappu tuotteista.
Järkevä ihminen. Olen itsekkin alennuksien perään, järjetöntä maksaa hirveitä hintoja kun parin tunnin päästä sama alennuksessa.
Ostan mielelläni samalle päivälle alennushintaisia elintarvikkeita, koska elintarvikkeiden hinnat ovat viime vuosina nousseet sen parikymmentä prosenttia. Ja eipähän tule ruokahävikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Herättääpä tämä tunteita. Itse ostan punalappuisia ruokia ja raaka-aineita jos ne sattuu sopimaan tarpeisiini. Kuten joku sanoikin esim monet juustot alkavat olla parhaimmillaan silloin kun ne laputetaan. Paikallisessa ruokakaupassa monet lihat ja leivonnaiset saa punalapun jo to/pe jos viimeinen käyttöpäivä on viikonloppuna. Minusta on hyvä, että ruokahävikkiä edes näin yritetään vähentää. Olemme keskituloisia, mutta en pidä tuhlaamista.
Hyvässä provossa on useampi asia joka ärsyttää lukijaa. Tässä niitä on ainakin oletukset, toimeentuloasiakkuus, toisten kauppaostosten kyttääminen. Siitä pisteet, mutta ihmisenä aloittajan pisteet kyllä häviää kuin tuhka tuuleen.
Se makuero on minimaalinen tuoreen ja laputetun välillä, kun marinoi oikein.
Hyvä vaan ettei kaikki vielä ole huomanneet, eivätkä osta koska pitävät köyhän merkkinä.
Jää meille ekonoomisille enemmän.
Tottakai ostan punalappuisia tuotteita. Olen pihi luonne ja sentti on euron alku, Kuten mummoni sanoi säästetään tulitikuissa ja juodaan kunnon shampanjaa. Tarkoittaa siis, että arjessa voi pitää kuria kuluissa ja kun on sitten aika juhlia ei mietitä mitä se juhla maksaa.
Olen hyvätuloinen, mutta en näe järkeä ostaa kalliimpaa tuotetta jos saman tai samankaltaisen saa vierestä halvemmalla. Ehkä sitten vaikutan jonkun silmissä köyhältä kerätessäni lapputuotteita koriini, mikäs siinä.
Ne joita kiinnostaa toisten rahat ovat yleensä varkaita.