Mitä ammattia arvostat eniten?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Rekkakuskeja. Pienellä palkalla painavat vähillä unilla menemään kelissä kuin kelissä. Heitä ei juuri arvosteta, vaikka koko Suomi pysähtyisi jos kumipyörät ei pyörisi.
Minä myös. Viisi vuotta joka kelillä päivittäin pitkänlinjan bussissa opetti arvostamaan kaikkia kumipyöriä. Minä istun, nukun, syön tai kuuntelen musiikkia, ja pääsen kuskin ansiosta turvallisesti kotiin kelillä kuin kelillä, pimeässä ja peurojen hyppelehtiessä tiellä. Yhtäön vähempiarvoista ei ole se, että kaupassa on ruokaa, kiitos siitäkin kumipyörille.
Lääkärit, eläinlääkärit, sairaanhoitajat, lähihoitajat, erityisesti heistä kaikki, jotka tekevät työtä sydämmellä empaattisesti. Myös poliisit, palomiehet ja muut vastaavat. Lääkäreistä arvostan eniten päivystäviä lääkäreitä, jotka joutuvat tekemään nopeita ratkaisevia päätöksiä. En erityisesti arvosta kirurgeja, suurin osa tekee rutiinileikkauksia isolla palkalla, erikseen huippukirurgit sitten. Arvostan kyllä kaikkia normaaleja ammatteja, jotka pyörittää tätä yhteiskuntaa, maanviljelijät, siivoojat, roskakuskit, postin kuljettajat, bussikuskit, opettajat, valtaosa insinööreistä...
Vähiten arvostan kaikkia rahanpyörittäjiä, ekonomeja, agressiivisia myyjiä, julkkiksia - näyttelijät, urheilijat, tyrkyt... jostain syystä usein nämä vaan tienaa eniten, mikä tuntuu väärältä...
Esim aivo-ja sydänkirurgeja. Tekevät mittaamattoman arvokasta työtä.
Pelastajat, poliisit ja ensihoitajat. Joutuvat kohtaamaan elämän koko kirjon.
Opettajia. Kaikkia, varhaiskasvatuksesta yliopistoon
Sairaanhoitajat, päiväkodin työntekijät, lastensuojelun työntekijät
Formulakuskit. Pienellä palkalla tekevät yhteiskunnan ylläpidon kannalta tärkeää työtään.
Eläinsuojelutyössä olevia. Musertuisin ekana päivänä. Olen niin kiitollinen että jotkut kykenevät tähän hommaan.
Kyllä se on kirurgit. Arvostan 100%. Muutenkin kaikki lääkärit ja hoitajat jotka tekee työnsä kunnolla