*-*-Syysväen Wiikkis-*-*
Kommentit (29)
olen saanut vinkin, mutta en ole vielä kokeillut. Vinkki on yksinkertaisuudessaan nerokas: nesteeksi vissyä ja kananmuna vain jätetään pois, venhäjauhoja tarvitaan vähän normaalia enemmän. Tulee kuulema hyviä.
(isommat lapset saivat perjantaina kerrossängyn) ja hiukan siivoamistakin, mutta SiPi olisi vieläkin tarpeen.
Yht´äkkiä tuli hinku, jotta haluaisin kyllä olla Kukkuun vertaisryhmässä odotuksenkin suhteen...Harmi, että tuli usutettua tuo mies sinne johtojen katkaisuun...Minä tarttisin vauvan. Antsa on niin isin poika, ettei suostu äidin syliin enää tulemaan lainkaan. Antsan kirkuminen sylissäni kaupan kassalla ja rauhoittuminen miehen sylissä ja kieltäytyminen minun kädestäni, kun taas isin käsi kelpaa herätti ehkä hilpeyttä kassaneidissä, mutta minusta se ei ollut olleenkaan kivaa.. Autoonkaan ei äiti saanut poikaansa nostaa, vaan kaikkeen tarvittiin isi. Noh, tuohan se äidille tosin hiukan omaa aikaa, mutta syli tuntuu kyllä todella tyhjältä :(
Mutta Kuukkuu: tsemppiä viime metreille. Koska la:si tarkalleen ottaen on? Onko sairaalakassi jo pakattuna? Otitko omat rintsikat? Muista tulla kertomaan suppareista...sniiiiiiiff...
Huomenna töihin. Keskiviikkona lähdemme loppuviikoksi koko perhe mökille. Sieltä tulemme n.sunnuntaina ja seuraavana tiistaina sitten ulkomaille taasen.
Mukavaa sunnuntai-iltaa syys-siskot!
SaaMa
Tää ei taida olla mahdollista, mutta meidän perhe ilman ennakkosuunnitelmia sai aikaseksi lähteä Korkeasaareen päikkäreiden (aika surkeiden) jälkeen. Oli ihan kivaa, vaikka kissalaakson sais mun puolesta hävittää. Ei siellä näe koskaan niitä elukoita. Kylmä oli. Itäväylällä ympäristö sumun peitossa, kun mentiin, joten kostea kylmyys saaressa tuntui tosi kylmältä. Onneksi välillä oli auringossa taas lämmin. Vaatteita oli hyvin päällä kaikilla, mutta esikoinen silti valitteli välillä kylmää. Karhunpoikaset oli aivan suloisia! ♥ Kaikkia eläimiä ei edes katsottu ja silti aikaa kului. Täytyy mennä paremmalla säällä uudelleen ja ottaa eväät mukaan.
Kukkuu, kerrot vaan meille aina tuntemuksia synnytyksen suhteen, niin me voidaan kilpaa kaikki muistella omia lähes kahden vuoden takaisia. Kyllä täällä vertaistukea riittää, vaikka maha puuttuukin:)
T: Ynis
maalta kaupunkiin...
maalla oltiin vanhempieni luona H:n kanssa muutama päivä, ihanan raikasta ja niiiiin vihreää! Kyllä alkoi ajattelemaan jälleen, onko tämä kaupunkielämä meidän perheellä sittenkään lopullinen ratkaisu...
Ihan piipahdus taas täällä, kun kiinnitin tuohon PiLen viestiin huomion, ja olin että mitähä?? : " Sitten vielä se parveke. Parveke on n. 14 m x 1,2 m. Eli pitkä mutta kapea" - siis huisin pitkä partsi!!!!!! Olisipa mukavaa tulla vilkasemaan ja mahdollisesti ideoimaan, mites on koska saavun...;-D?
Kukkuulle onnenkantamoisia ja selkeää synnytystä ;-p
Hauskalta kuulosti Yniksen illanvietto.
- Onnea ennakkoon ja myöhään sankareille!
Hyvää alkuviikkoa teille kaikille!
Maija
Juhlat saatiin onnellisesti juhlittua,samat pojat oli kun viimevuonna mut nyt meno huomattavasti rauhallisempaa-oliko nuo kasvaneet vuodessà?!
TYpy nukahti isin pyörän kyytiin 5minuutiks ja ne riittiki hänen uniks..MEni kyl sänkyy,lauleli aikansa ja sit alko huutelee pois ja sit alko itku-ei nukkunnu ei!!!!Tuli vähä kiire juhlajutissa ku olin aatellu et typyn uniaikaa saa rauhassa laittaa..ja jäi oma lepo haaveeks!!!
Kiitos Mimmuli ja Ayap ohjeista!Toimiskohan ne pinaatiletuissa ku jättäs viel sokerinpois..en ole kyl koskaa tehny minkäälaisii pinaattilettuja ku kaupsta saa niin kätevästi!
Taas oli typyn maha niin kovalla et itki ja koht on taas löysällä...KAmanmuna teki jatkuvan ripulin mut mikä ihme mättää syönnissä??!!
Ynis:Viimek ku oltii Korkeasaares ni leijona kulki ja karju...aika hurjaa!!Ja tiikeriki oli ihan pirtee..ja ne pienemmätki kissat oli eloisia!
Huomenna alkaa pojan futiskoulu-toivottavasti tykkää!!!
Siitä tuli mieleen Simam ootko tullu takas?????
Ja Hilu:Onko kylmä kangistanu sut johonki sängyn pohjalle?
Öitä!Poika ei käy nukkuu,juoksuttas halittamas ja pusuttamas monta kertaa!!!!
jatu
Partsissa mua ärsyttää ku se toimii osottain säilytystilana!!!!On iso ja sais varmaan kivaks mut siel on myös ylimäärästä tavaraa!!!
jatu
hyviä öitä :)
ensi viikon helpotuksia odottaen,
kerppu ja ihanat ipanat
Eilen käytiin lopulta Lapualla asti yo-juhlissa, joten illalla olin ihan poikki.
Tämä päivä on menny melkein pakatessa. Huomenna aamulla ois tarkoitus päästä lähtemään. Helsinki kutsuu. Matkalla käydään Lilan väkeä tervahtimässä ja tiistaina nähdään sitten osan kanssa.
Joten Ynis, älä nyt ihmeessä kissalaaksoa lakkauta, kun niin ollaan lasten kanssa netistä katottu, mitä kaikkia eläimiä Korkeasaaressa onkaan (joita ei oo esim Ähtärissä).
Reissun ajan ollaan todennäköisesti nettipimennossa. Joten linkittäkäähän ahkerasti, niin voin edes yrittää pinoja kahlailla, kun palataan näillä näkymin perjantaina.
Myöhästyneet onnittelut Ynikselle ja Kerpulle!
Kivaa viikoa kaikille!
Matkavalmisteluja jatkava T@hti ja perhe sekä " pikkuinen" rv34tasan
ps. Sairaalakassia aattelin pakata reissun jälkeen (kun joku laukku vapautuu). Vauvan vaatteet on kyllä kaapissa pestyinä ja viikattuina.
Ensin pari munatonta lettuohjetta:
Rahkaohukaiset
3dl maitoa
1dlmaitorahkaa
2dl jauhoja (mitä jauhoja lapsi saa syödä)
suolaa ja sokeria
Sekoita ainekset taikinaksi, anna turvota noin tunnin ja paista.
Banaaniohukaiset
1tl hiivaa
1½dl kivennäisvettä
1dl jauhoja
1tl fariinisokeria
1 banaani tai prk päärynäsosetta
Liuota hiiva kädenlämpöiseen kivennäisveteen. Lisää jauhot ja sekoita taikina tasaiseksi. Annan seistä huoneen lämmössä noin ½ tuntia. Lisää soseutettu banaani ja fariinisokeri. Paista ohukaiset.
Sitten Salaisessa Laaksossa tarjotun marenkitortun resepti:
6 valkuaista
3dl sokeria
1½tl leivinjauhetta
Vatkaa valkuaiset vaahdoksi. Lisää sitten loput aineet pikku hiljaa. Levitä uunipellille ympyränmuotoon ja paista 150 asteessa 1 tunti. Päälle jätskiä ja marjoja tai seuraava kastike kera marjojen:
6 keltuaista
1 dl sokeria
sitruunan mehu
kuohukermaa
Kuumenna sokeri ja keltuaiset vesihauteessa, kunnes sakenee. Lisää mehu ja kerma. Päällystä ja koristele marjoin.
-Mimmuli