Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia ovat japanilaiset viskit?

Vierailija
01.11.2019 |

Mietin tässä miehelleni isänpäivälahjaa. Skotti- ja irlantilaisviskejä olen ostanut, bourbonista ei tykkää. En ole koskaan maistanut japanilaista viskiä, joten osaisiko joku kertoa, minkätyyppisiä ne ovat?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein laadukkaita,  japanilaiset kun arvostavat laatua. Esim. Suntoryn viskit ovat mainioita

Vierailija
2/10 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein laadukkaita,  japanilaiset kun arvostavat laatua. Esim. Suntoryn viskit ovat mainioita

Joo, kyllä varmasti, mutta haeskelen nyt vähän tässä sitä, millaisia ne ovat muihin viskeihin verrattuna maultaan!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

timanttisia

Vierailija
4/10 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahan samanlaisia kuin Islay-alueen skottiviskit, eli turpeisia ja savuisia, ei kuitenkaan mikaan Lagavulin, joka on kuin heittaisi jallua savusaunan seinalle ja nuolisi sen siita pois. Enemman tyyliin Oban. 

Itse minka olen huomannut niin maistuvat aavistuksen verran suolaisemmilta! (Ei siis pahalla tavalla ollenkaan.)

Tuota Suntorya suosittelen minakin, Nikka oli maultaan huomattavasti raaempi. Omakohtaista kokemusta siis vain naista kahdesta merkista, jos japanilaisista puhutaan. 

Vierailija
5/10 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vahan samanlaisia kuin Islay-alueen skottiviskit, eli turpeisia ja savuisia, ei kuitenkaan mikaan Lagavulin, joka on kuin heittaisi jallua savusaunan seinalle ja nuolisi sen siita pois. Enemman tyyliin Oban. 

Itse minka olen huomannut niin maistuvat aavistuksen verran suolaisemmilta! (Ei siis pahalla tavalla ollenkaan.)

Tuota Suntorya suosittelen minakin, Nikka oli maultaan huomattavasti raaempi. Omakohtaista kokemusta siis vain naista kahdesta merkista, jos japanilaisista puhutaan. 

Kiitos tästä! Ehkäpä mä pyydän Alkoa tilaamaan tuota Suntorya pullollisen.

Ap

Vierailija
6/10 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidon japanilaisen viskipullon tunnistaa siitä kun avatessa kuuluu hai!

Vierailija
7/10 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelen Nikkaa, se on Suntorya vahvempi ja metsäisempi, siinä maistuu tummuus.

Vierailija
8/10 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavia mutta kalliita.

Vierailija
9/10 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Is your whisky pale gold, deep gold, copper or rich amber in colur? Does your whisky have light, medium or full body? Which aromas do you recognise when you nose your whisky: is it smokey, fruity or chocolately? Which characteristics do you notice when you taste the whisky? is it softy sweet, rich and fruiity or peppery and spicy?

Vierailija
10/10 |
01.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokka oli hyvää, en kyllä osaa mitenkään analysoida makua.