Olenko kohtuuton? ( Pikkujoulut ja muuta)
Mies on lähdössä koko viikonlopuksi mökille viettämään pikkujouluja kavereiden kanssa.
Hänellä on vaativa työ, ollut aina pois milloin missäkin hommassa. Arkena saattaa olla töissä 12-14 tuntia ja viikonloppuisin on muuta työtä aina, lisäksi on koulutuksia ja luottamustoimia usein.... Ja tätä on ollut ihan aina, on yrittäjä. Oon jotenki vähän katkeroitunut tästä hommasta, oon aina hoitanut oman työni lisäksi kodin, lapset, yrityksen maksuliikenteen jne yksin. Ja kauhean yksinäiseltä tuntuu koko ajan. Ja mitään toisia naisia ei ole jos sitä mietitte, teen laskutuksen, tunnit täsmää ja firmassa ei oo muita työntekijöitä, ei viitteitäkään semmoisesta, ellei sitte oo taitava valehtelija. Mies vaan on työnarkomaani ja ollut sitä aina.
Ikää kun on tullut lisää niin oon alkanut ajatella ettei tässä voi olla kaikki mitä mulle on tarjolla.
Näemme kyllä joka päivä, mutta tämän vuoden yhteiset kahdenkeskiset reissut tms on laskettavissa yhden käden sormilla, kaikki tuntuu menevän mun edelle. Itse asiassa on perheen kera viettänyt reissussa tänä vuonna 4 päivää ja kuten hyvin tuntimääristä osaatte laskea, ei tavallisena työpäivänä jää perheelle aikaa muutenkaan.. Mun kanssa kahdestaan ei yhtään päivää tälle vuodelle, yksi ilta on tiedossa.
Mulla vaan kiehahti kun mies sanoi tämän pikkujouluasian. Ajattelin että nyt saa kyllä riittää enkä aio enää joustaa missään. Meni ns kuppi nurin. Miten mun pitäisi tätä käsitellä? , Keskusteltu on mutta mies menee kun haluaa. Minä taas haluaisin ihan muuta, arjen jakajaa ja olis kiva jotain yhteistäkin. Olis pitäny ajatella paremmin aikoinaan, ajattelin että asiat tasoittuu mutta hullummaksi vaan menee.
Kommentit (22)
Ap tässä vielä; mulla on tosi paha mieli tästä asiasta. Oon miettinyt, etten voi loppuelämääni viettää näin. Ollen yksin mutta kuitenkin ns kahlittuna ihmiseen, jota kyllä rakastan mutta joka ei oo koskaan kotona.
Muutama vuosi sitten vakavasti mietin josko eroaisin. Tuolloin miehen sukulainen ns suostutteli jäämään. Sanoi mulle että sitten yksin on kaikki hankalampaa ja uskoin ja uskottelin että näin varmaan on.
Alan olla nyt itse kyllä toista mieltä. Yksinhän minä oon nytkin ja saan asiat hoidettua. Tää pikkujoulujuttu oli kyllä jotenkinn kaiken huippu. Ehkä mun pitäisi vain erota? Siis ei pikkujoulujen takia vaan kaiken yhteissummana?
Onpa kaikki hankalaaa. Rakastanhäntä ja on ihana mies mutta en halua aina olla yksin.
Kuulostaako ap:n mies sellaiselta, että hänellä on noita joutavia viikonloppuja pilvin pimein ja lähtee muitta mutkitta kahden keskiselle viikonloppulomalle heti kun ap nyt vaan ottaisi lusikan kauniiseen käteen ja varaisin sen??? Aloituksessa ap kuvasi mielestäni hyvin selvästi, että mies tekee (oikeasti tekee) paljon töitä, jopa kahta työtä, pitää koulutuksia, osallistuu luottamustoimintaan... Eli hänellä on varmasti kalenteri aika lailla buukattu täyteen kokouksia, koulutuksia, asiakastapaamisia jne. eikä niistä ole niin vain mahdollista joustaa.