Saako Suomessa verikokeista teetettyä haluamiaan määrityksiä edullisesti ilman lääkärin lähetettä
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synlabin terveyspaketti oli mielestäni edullinen, olikohan viitisentoista testiä satasella. D, ferritiini, kolesteroli, kilpirauhanen, paastosokeri jne... toki tuloksia pitää osata itse tulkita. Riippuu tietysti mitä haluat testata 😊
Virossa saa lääkärin tulkinnat ja konsultaation siihen päälle 24 eurolla.
Ei ne verokokeet samalla istumalla valmistu.
Netti kertoo jo hyvin paljon, jos osaat hiukankin asioita tutkia.
T: DI
Vierailija kirjoitti:
En ole dna-testejä vailla, vaan ihan toisenlaisia määrityksiä verestä. Kuten D-vitamiini, ferritiini, borrelioosivasta-aineet, kilppariarvot ja testosteroni.
Borrelioosivasta-aineet on jo vähän eksoottisempi, mutta nuo muuthan ovat ihan perusverikokeita. Varmasti sen borreliakokeenkin saat, mutta sen lähettävät jonnekin muualle tutkittavaksi.
Ei kai tuossa muuta kuin otat puhelimen käteen, soitat ja kysyt mitä maksaa haluamasi kokeet ilman lähetettä. Vähän omituista kysellä tältä palstalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synlabin terveyspaketti oli mielestäni edullinen, olikohan viitisentoista testiä satasella. D, ferritiini, kolesteroli, kilpirauhanen, paastosokeri jne... toki tuloksia pitää osata itse tulkita. Riippuu tietysti mitä haluat testata 😊
Ei ne verokokeet samalla istumalla valmistu.
Netti kertoo jo hyvin paljon, jos osaat hiukankin asioita tutkia.
T: DI
Eikö DI tiedä, että lääkärikin voi tehdä konsultaatiot netin välityksellä?
Puhdilla on myös Suomessa labratestit ilman lähetettä. Ja heillä myöskään ei tule näytteenottomaksua. Vertailin hintoja Synlabin kanssa, muuten aika samat mut näytteenottomaksun takia Puhti on halvempi... aiemmin käytin Synlabia mutta heillä tulokset saa pdf:nä jossa ei mitään selityksiä.
Puhdilla on raportti josta näkee selkeästi tulokset vihreällä/punaisella ja on myös kerrottu mitä ne tarkoittaa. https://www.puhti.fi
Ja kun seuraan itse muutamia arvoja 3kk:n välein niin näen kehityksen yhdellä graafilla. Ei tarvii enää availla eri pdf:iä.