Heittäisitkö röökin alaikäiselle vaikuttavalle? Jos tulisi siis kadulla kysymään?
Seisoisit vaikka jonkun kaupan edessä ja alaikäiseltä vaikuttava poika tulisi kysymään, että hei sori onks sul heittää yhtä röökii! ?
Eli heittäisitkö? Kerro myös oma ikäsi ja sukupuolesi
Kommentit (11)
En heittaisi rookia kellekaan, ovat kalliita. (En kylla tosin poltakaan enaa.)
Mutta varsinkaan alaikaiselle en heittaisi, varmaan kysyisin papereita :D
N44
No joo... jos nyt selvästi olisi kuitenkin 16-17 -vuotias. En lapselle tietenkään antaisi.
En ole lain- enkä moraalinvartija. Pojan polttamiset eivät tuosta tilanteesta olisi kiinni. Lopettaa sitten, kun järki kasvaa, tuskin siksi ettei satunnaisesti saanut pummittua röökiä.
N55
Sanohin että voin hakea röökiä ja pitäisin kuitenkin rahat itse. Siinäpähän oppii ja menköön valittamaan äidilleen.
Alaikäisiä vaikuttajia on aika vähän.
Jos näyttäisi n 12 veeltä, en heittäisi, jos näyttäisi yli 16veeltä, heittäisin. N48
Tupakointi on harvinaisen typerää toimintaa.
En heitä kenellekkään, paitsi tutuille, joilta tiedän saavani vastavuoroisesti takaisin tupakkaa. Ei varmaan riittäisi edes kartonki päivään, jos kaikille kerjäläisille heittäis tupakan.
30N
En heitä yleensä kenellekään, ne harvat joille olen joskus antanut ovat yleensä näyttäneet kanssani samanikäisiltä tai hieman vanhemmilta (parikymppisiltä tai vähän päälle). t. 17v
Vierailija kirjoitti:
En heitä kenellekkään, paitsi tutuille, joilta tiedän saavani vastavuoroisesti takaisin tupakkaa. Ei varmaan riittäisi edes kartonki päivään, jos kaikille kerjäläisille heittäis tupakan.
30N
No nimenomaan noin. Minuakin kiukuttaa aina kaikenlainen pummaaminen: myös rahan, huikan tai minkä tahansa muun. En minä ole mikään sosiaalitoimisto, olen hyvin köyhä itsekin.
Mutta sensijaan jos alaikäisellä on itsellään rahnaa, haen hänelle kyllä ilman muuta paperossia, jos minulla vain suinkin on aikaa, niin ettei siis ole kiirettä mihinkään Kelaan ennalta varattuun aikaan, lääkäriin, passivirastoon tms. Henkilökohtaisesti pidän suuntaa-antavana "hakuikärajana" n. 12 vuotta.
Haen toki myös Alkosta huikkaa samanlaisessa tilanteessa.
Itselleni en Suomesta kumpaakaan sorttia ostakaan: haen itselleni kaikki paperossit ja huikat Itä-Euroopan entisistä sosialistisista, nykyisistä EU-maista.
En. N 57