Siskon valmistujaislahjaan 50e, liian vähän?
Oli takoitus ostaa äitini kanssa kimpassa lahja valmistuvalle siskolle. Itse elän kotihoidontuella, ja ei meidän perheellä ole varaa lattaa lahjaan kun max. 50e. Äitini oli löytänyt lahjan, josta puolet hinnasta olisi ollut 100e. Ensin lahjan löytymistä äitini puhui että me maksetaan mitä maksetaan ja hän maksaa loput. Nyt kun osti itse lahjan, niin sanoi että laitetaan puoliksi. Minusta hiukan kohtuuton summa ottaen meidän tilanteen huomioon. Hän itse on hyvätuloinen yksi eläjä. Onko teistä 50e ihan mitätön summa?
Kommentit (6)
Itelleni ainaki siskolta (tai oikeestaan keltä tahansa) riittäisi kukka ja onnittelut.
Kyseessä siis kuitenkin ihan aikuinen ihminen, joka hankkii toisen amk tutkinnon.
Yliopistotutkinnosta ihan liian vähän, mutta amk-tutkinnosta sopiva
Ihan sopivasti, ei varmaan siskokaan halua että maksat enemmän kuin pystyt.
Tähän on nykyään menty, 50 euroa on oikeasti aika paljon rahaa.
Ei ole 50 euroa mitätön summa, vaan aivan hyvä kotihoidontuella elävältä valmistujaislahjaksi.
Toki vähän riippuu siitäkin, mihin valmistuu ja mikä on muuten siskon tilanne. Jos on kyseessä joku nuori, jolla ei vielä kuitenkaan työpaikkaa, on 50 euroa ok. Jos valmistuu hyväpalkkaiseen ammattiin, en antaisi rahaa ollenkaan, vaan esim. kukkia ja skumppapullon.