Mikä on tekosyysi sille, ettei yliopiston tutkintotodistuksessasi ole yleisarvosana 5?
Miksi et opiskellut kunnolla, kun siihen kerran oli kaikki mahdollisuudet?
Kommentit (48)
Koska minun opiskeluaikanani korkein arvosana oli 3.
eiks .4.5 muka riitä? En myöskään ole vielä valmistunut muttei se lopullinen paljoa tuosta heitä.
Koska minulla on muutakin elämää :)
Eikä ketään kiinnosta v*ttuakaan mun arvosanani.
Pää- ja sivuaineiden keskiarvo 4, yleis ka 3 ja riittää mulle mainiosti :)
Kalja maistui liiaksi ensimmäiset kolme vuotta, joten kaikki peruskurssit tuli rämmittyä läpi rumaa hipoen.
Ei ole tekosyytä, olen vain laiska enkä jaksa opiskella enää. Teen mieluummin töitä ja käytän vapaa-aikani harrastuksiin tai rentoutumiseen. Miksi kaikkien pitäisi olla hikipinkoja?
Vierailija kirjoitti:
Koska minun opiskeluaikanani korkein arvosana oli 3.
Sama.
Koska yleisarvosanaa ei enää annettu.
Luulen, että tuolloin diagnosoimaton adhd
Se, että opiskelin yliopistossa aikana, jolloin arvosanat olivat 1-3.
Itse asiassa mun yleisarvosana oli tuo, mutta eipä tuolla isompaa merkitystä ole ollut jatkon kannalta. En erityisemmin pingottanut, oli mukana vähän tuuriakin.
Minut haluttiin jatko-opintoihin toiseen yliopistoon ja väittelin tohtoriksi vaikka yleisarvosanani perusopinnoissa ei ollutkaan 5. Se vähän alempikin riitti.
Tein myös parhaillaan kolmea työtä yliopisto-opintojen lisäksi rahoittaakseni opiskelut ilman lainarahaa, joten vitosen keskiarvoon pänttäämiseen ei olisi omat voimavarat riittäneet. Matematiikan ja fysiikan kokonaisuudet olisivat vaatineet enemmän lukemista kun mihin aika riitti.
Minulla on kanditutkinnossa pää- ja sivuaineissa kahdesta kurssista 4, kaikista muista 5. Maisterintutkinnossa on pelkkiä 5:ia.
M32
Minulla 4 ja syyni on, että valmistuin tavoiteajassa, en pitkittänyt opintojani.
Koska mä olen paska ja vihaan itseäni. Muutenkin ei yhtään kiinnosta joku surkea Helsingin yliopisto, kun lapsuudessa halusin Oxfordiin.
Vierailija kirjoitti:
Se, että opiskelin yliopistossa aikana, jolloin arvosanat olivat 1-3.
Tjoo, jossain maaseutuyliopistoissa kuulemma annetaan 1-3 jotta numerot on samassa skaalassa 1-5 skaalalla arvostelevien eteläsuomen parin ison yliopiston arvostelulinjan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Koska arvosanatolivat 1-3
Tämä siis Hgissä.
Koska arvosanoilla ei ole yliopistossa mitään merkitystä, vaan sillä, että pääsee läpi. Lukiossa pingotin, yliopistossa vain menin läpi. Eikä ainekaan oikeasti kiinnostanut.
Tilastotieteestä napsahti vitonen, muut aineet 4, 4 ja 3. Ihan hyvin tuo meni.