Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako Joulun Lapsi paketteihin neuloa itse?

Vierailija
30.10.2019 |

Kun kaiken pitää olla uutta, niin se tarkoittaa varmaan sitä että pitää olla hintalappu kiinni todisteena. Itse neulotussa ei ole lappuja. Poistetaanko ne sitten paketeista?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa olla esim. itse neulotut villasukat.

Vierailija
2/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa olla esim. itse neulotut villasukat.

Se onkin sitten eri asia, arvostetaanko niitä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niiden pakettien idea ole siinä, että niihin laitetaan jotain sellaista, mihin lapsen omilla vanhemmilla ei ole mahdollisuutta eikä varaa? Villasukkia moni köyhä öiti kutoo itsekin ja myisi eteenpåin jos joku ostaisi. miksi dumppaisit heille lisää kenellekään kelpaamattomia villasukkia?

Mind you, kåytän itse villasukkia. Ne on kivoja. Mutta en tarvi sun sukkiasi, koska kudon itse. Enkä ole lapsikaan. Enkä köyhä. Joten sillä, että tykkään villasukista, ei ole tässä mitään merkitystä.

Vierailija
4/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niiden pakettien idea ole siinä, että niihin laitetaan jotain sellaista, mihin lapsen omilla vanhemmilla ei ole mahdollisuutta eikä varaa? Villasukkia moni köyhä öiti kutoo itsekin ja myisi eteenpåin jos joku ostaisi. miksi dumppaisit heille lisää kenellekään kelpaamattomia villasukkia?

Mind you, kåytän itse villasukkia. Ne on kivoja. Mutta en tarvi sun sukkiasi, koska kudon itse. Enkä ole lapsikaan. Enkä köyhä. Joten sillä, että tykkään villasukista, ei ole tässä mitään merkitystä.

Voisitko lopettaa idiottimaisten viestien lähettämisen?! Todellakaan moni ei jaksa eikä osaa tehdä käsityötä itse ja itseneulotut villasukat olisi arvokas ja hieno lahja!!

Vierailija
5/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko lopettaa idiottimaisten viestien lähettämisen?! Todellakaan moni ei jaksa eikä osaa tehdä käsityötä itse ja itseneulotut villasukat olisi arvokas ja hieno lahja!!

Lapset eivät usein arvosta pehmeitä paketteja. Teinit kyllä, kunhan on toivottu merkkituote.

Vierailija
6/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä täytetään niitä toiveita, mitä lapsi on toivonut. Jos haluat kutoa lahkaksi, niin eri sairaaloissa on aina kaikenlaisia keräyksiä vastassyntyneille. On villasukkaa, pipoa, lohtulonkeroita ja mitä näitä nyt on. Paikallisesta facebookryhmästä saa varmasti tietoa oman alueen sairaalan tarpeista. Me saatiin esimerkiksi suomi100 villasukat synnäriltä, se oli ihana yllätys ja muisto lapsen syntymästä.

Vierailija
7/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko Operaatio Joulun Lapsi keräystä? Sinne suositeltavaa pakattavaa esitteen mukaan ovat:

"Pakkaa kenkälaatikko täyteen lasta ilahduttavia tavaroita: leluja, vaatteita, koulutarvikkeita ja hygieniatarvikkeita. Kaiken tavaran tulee olla uutta ja ehjää. Älä laita teippiä valmiin lahjan ympärille.

Suositeltavaa pakattavaa

Kiva lelu, kuten nukke tai jalkapallo ja pumppu

Pipo, käsineet, villasukat

Ohut pitkähihainen paita

Piirustusvihko tai väritysvihko

Lyijy- ja värikynät

Teroitin, pyyhekumi ja penaali

Hammasharja (pidettävä ostopakkauksessa)

Palasaippua ja kampa tai hiusharja

Lisää halutessasi pakettiin vielä muuta lapselle sopivaa tavaraa, esimerkiksi hiuskoristeita, tarroja, taskulamppu tai laskin. Pakkaa laatikko täyteen."

Katsomieni kuvien ja videoiden perusteella itseneulottuja villasukkia ja lapasia näkyy todella monissa paketeissa. Saa siis todellakin laittaa. Aikoinaan kun itse tein paketteja, niin kysyin järjestöltä sitäkin että täytyykö tuotteissa olla hintalaput ja pakkaukset vai saako ne poistaa (mm. tilan säästämiseksi) niin sanottiin että saa poistaa, he kyllä erottavat onko tuote uusi vai käytetty. Tuossa esitteessäkin sanotaan että ainoastaan hammasharja (hygieniatuote) pidettävä pakkauksessa.

Vierailija
8/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarkoittaa operaatio joulun lapsi hommaa?

Jos kyllä niin ilman muuta itse neulotut villasukat käy kunhan on oikean kokoiset.

Suomesta nämä lahjalaatikot menevät kylmiin maihin missä ihmisillä ei syystä tai toisesta ole vara tai eivät vain saa vaatteita lapsilleen eikä muitakaan tarvikkeita niin kannattaa mahdollisen lämmintä laittaa. Ja vanhimmat 10-14 vuotiaat pojat saavat vähiten lahjoja niin älkää nuorimmille aina laittako vaikka niille tuntuu löytyvän helpoiten.

Kunhan ap muistat ettei sotaan, väkivaltaan tai noituuteen liittyviä asioita saa olla koska tarkistavat helsingissä jokaisen laatikon sisällön.

Vierailija
9/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettu hammasharjoja, kampoja, pehmoleluja, villasukkia, lehtiöitä, kyniä.

Vierailija
10/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on oikeasti hyvin tehdyt villasukat. Monissa myyjäisissä päässyt tarkastelemaan käsin tehtyjä villasukkia ja monessa kohtaa iskenyt myötähäpeä päälle. Sukan suu niin piukka ettei siitä saisi jalkaa menemään, kantapää ei muistuta lainkaan kantapäätä (osaan itse neuloa ainakin viisi erilaista), kärkikavennus semmonen ihme "ruusuke". Tiukka tai löysä käsiala, jotkut sukat kuin peltiä, toiset niin löysät ettei esim joustinneuleesta ole oikein joustinneuleeksi....

Neulon itse itselleni ja muille vain saajan mittojen mukaan. Äiti neuloo myös samalla periaatteella. En ole koskaan mistään muualta saanut sellaisia sukkia, joita olisin voinut käyttää.

Vierailija
11/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän noihin Joulunlapsi- paketteihin kelpaa villasukat oikein hyvin, menevät sellaisiin paikkoihin joissa lapsilla ei ole juuri mitään.

Kotimaisiin jouluapuihin en osallistu mutta tähän ajattelin raapia paketin kasaan yhdessä oman 11-vuotiaani kanssa.

Vierailija
12/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ostaisi lankaa, puikkoja ja tulosta ohjetta näin teet villasukat itse? Antaisit hyvää mieltä ja periyttäisit taidon joka kantaa vielä joulun jälkeenkin.

Vierailija
13/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa ostaa edes sitä lankaa? Aloituksessa oli kyse Romaniaan ja Moldovaan menevistä villasukista.

Vierailija
14/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on sellainen, mihin voisin muuten lahjoittaa, mutta uskonnollinen järjestö :/ Ei anna luonto periksi.

Vierailija
15/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tykkää tuosta uskonto-osuudesta mutta idea on kiva ja menee niin hyvään tarkoitukseen että ajattelin kasata paketin.

Vierailija
16/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hankkimassa tänään loput tarvikkeet Joulun lapsi -pakettiin ja pakkasin laatikkoon. Aloitin hankinnat jo tämän vuoden alkupuolella (esim hyviä pipoja löytyy silloin alesta), pakettiin voi kerätä sisällön myös vähitellen.

Vierailija
17/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti menee 10-14v pojalle.

Vierailija
18/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tolla keräyksellä hyvä tarkotus mutta siinä on vaan se että ne lahjat saattaa mennä myös ihan pieleen. Voi olla väärän kokosta vaatetta tai sitten tarvikkeita tai leluja mitä ei osata käyttää

Vierailija
19/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on sellainen, mihin voisin muuten lahjoittaa, mutta uskonnollinen järjestö :/ Ei anna luonto periksi.

Entä, jos olisit tässä kohtaa avarakatseinen ja ajattelisit sitä köyhän/slummissa asuvan lapsen iloa hänen saadessaan paketin?

Vierailija
20/29 |
31.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tolla keräyksellä hyvä tarkotus mutta siinä on vaan se että ne lahjat saattaa mennä myös ihan pieleen. Voi olla väärän kokosta vaatetta tai sitten tarvikkeita tai leluja mitä ei osata käyttää

Olihan tuossa ne ohjeet. Varmasti kaikelle on siellä tarvetta. Meiltäkin lähtee paketti isolle lapselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme