Äitini mielestä on pakko sietää kiusaajia ja pahoja ihmisiä
Kun lapseni kaveri koitti määräillä ja manipuloida lastani sanomalla, ettei tule tämän synttäreille, ellei lapseni tee kuten ystävä vaatii (mene heille yöksi, kun lapsellani oli seuraavana päivänä synttärit), niin äitini ei tuntenut minkäänlaista empatiaa tai myötätuntoa lastani kohtaan, vaan sanoi vain: tuollaista on pakko sietää. Ihan hirveä narsisti, hän on pilannut minun elämäni nimenomaan tuolla asenteellaan. On pakko ollut olla tyhmä, kuten hän, jos piti puoliaan, tuli arvostelua ja p*skaa niskaan ja hän suuttui. Kannan hänelle isoa kaunaa.
Olisin kiusatuksi tullessa tarvinnut tukea, enkä tuollaista stanan tunnevammaista asennoitumista itseeni.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Jos hän voisi oikein pahoin koska kiusasi minua niin voisin kohautella hartioitani ja mennä nukkumaan. Ja hän tietäisi, että mä voisin myös välittää hänestä, mutta että minusta hän ansaitsee ennemmin rangaistuksen... Maistakoot tunnelmia, joita loi minulle lapsena.
Ap
Uhkailetko äitiäsi julkisesti? Kuulostaa aika pelottavalta.
Kannattaisiko sun ehkä perustaa vaikka blogi, sen sijaan että "keskustelet" täällä itsesi kanssa ja teet kymmeniä kommentteja omaan ketjuusi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tarvitse sietää. Silloinhan on parempi että kaveri ei tule lainkaan synttäreille. Sanoo että älä sitten tule jos ei käy. Ei ole oikea kaveri joka asettaa ehtoja toiselle. Siis pakko ei ole sietää. Ei vain tarvitse olla tekemisissä sellaisen kanssa jos tuntuu että on ikäänkuin pakko sietää. Olette tekemisissä niiden kanssa joiden kanssa haluatte olla tekemisissä ja joiden kanssa on kiva olla. Ystävyys on vapaaehtoista.
Niin, tietenkin, siinä on se vain, että lapset tarvitsevat aikuista avuksi käsitellessään tuollaisia juttuja ja tunteita. Vttupää-äitini sen sijaan väitti, että olen niin arvoton, että mun pitää sietää tuollaista pskaa, siis vastaavaa ikävää käytöstä muilta. Hän haavoitti ja vammautti elämäni sillä. Koska en tietenkään voinut käsittää, miksi piti sietää, mutta oli pakko.
Ap
Mä vähän luulen, että synnyit tuollaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja tätini ei ainakaan olisi pakottanut minua sietämään kiusaajia 😢
Tosin hän ei itse ymmärrä oman lapsensa vikoja, niin että kykenisi ojentamaan tätä niistä ja on kasvattanut rasittavan itsekeskeisen ihmisen, mutta hän ei oleta, että olen syypää, kun en jaksa tätä tapausta.
Ap
Olette siis koko suku samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuin mua ois kiinnostanut, oliko sillä kakkapäällä kavereita vaiko ei, jos en olisi ollut hänen kaverinsa. Äitini mielestä mun piti olla kaveri sille kakkapäälle, koska hän oli varmaan nyyh yksinäinen. Niin, ehkä paskiaiset ovat.
Ap
Sun se pitäisi tietää.
Jankutus lähti taas kerran vauhtiin...
Mahtaako nämä kaikki ap jutut ihan totta olla.
Mie oon sitä mieltä että jos joku edes katsoin pahasti minun dobermannia niin kyllä suuttuisin. En hyväksy minkäänlaista kiusaamista. Me kaikki elävät olennot olemme yhtä arvokkaita.
Jos hän voisi oikein pahoin koska kiusasi minua niin voisin kohautella hartioitani ja mennä nukkumaan. Ja hän tietäisi, että mä voisin myös välittää hänestä, mutta että minusta hän ansaitsee ennemmin rangaistuksen... Maistakoot tunnelmia, joita loi minulle lapsena.
Ap