Äitini mielestä on pakko sietää kiusaajia ja pahoja ihmisiä
Kun lapseni kaveri koitti määräillä ja manipuloida lastani sanomalla, ettei tule tämän synttäreille, ellei lapseni tee kuten ystävä vaatii (mene heille yöksi, kun lapsellani oli seuraavana päivänä synttärit), niin äitini ei tuntenut minkäänlaista empatiaa tai myötätuntoa lastani kohtaan, vaan sanoi vain: tuollaista on pakko sietää. Ihan hirveä narsisti, hän on pilannut minun elämäni nimenomaan tuolla asenteellaan. On pakko ollut olla tyhmä, kuten hän, jos piti puoliaan, tuli arvostelua ja p*skaa niskaan ja hän suuttui. Kannan hänelle isoa kaunaa.
Olisin kiusatuksi tullessa tarvinnut tukea, enkä tuollaista stanan tunnevammaista asennoitumista itseeni.
Kommentit (48)
Lapsi jätetään siinä ihan yksin, eikä todellakaan voi tuntea äitinsä välittävän hänestä pätkääkään.
Ap
Sitten täällä palstalla on vieläpä samanlaisia paskapäitä, kuin äitini, jotka kiusaavat heitä, joilla on aloituksessaan jokin ongelma. Ilmeisesti, koska heillä itsellään oli täydelliset äidit, jolloin ei ole kokemusta siitä, millaista on elää, kun oma äiti kiusaa ja pahoinpitelee.
Ap
Kun ette kerran osaa sanoa yhtään mitään kiusatuille aikuisille, niin miksi auoitte päätänne ylipäätään? Oletteko vähän kehare.ita? Ts. keharitkin tajuaisivat auttaa ja olla iloksi, toisin kuin te, kiusaaja-paskalävet.
Ap
Ei tietenkään tarvitse sietää. Silloinhan on parempi että kaveri ei tule lainkaan synttäreille. Sanoo että älä sitten tule jos ei käy. Ei ole oikea kaveri joka asettaa ehtoja toiselle. Siis pakko ei ole sietää. Ei vain tarvitse olla tekemisissä sellaisen kanssa jos tuntuu että on ikäänkuin pakko sietää. Olette tekemisissä niiden kanssa joiden kanssa haluatte olla tekemisissä ja joiden kanssa on kiva olla. Ystävyys on vapaaehtoista.
Vierailija kirjoitti:
Kun ette kerran osaa sanoa yhtään mitään kiusatuille aikuisille, niin miksi auoitte päätänne ylipäätään? Oletteko vähän kehare.ita? Ts. keharitkin tajuaisivat auttaa ja olla iloksi, toisin kuin te, kiusaaja-paskalävet.
Ap
Miettikää, kivikissa on kohta 50-v. ja kirjoittaa kuin teini.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään tarvitse sietää. Silloinhan on parempi että kaveri ei tule lainkaan synttäreille. Sanoo että älä sitten tule jos ei käy. Ei ole oikea kaveri joka asettaa ehtoja toiselle. Siis pakko ei ole sietää. Ei vain tarvitse olla tekemisissä sellaisen kanssa jos tuntuu että on ikäänkuin pakko sietää. Olette tekemisissä niiden kanssa joiden kanssa haluatte olla tekemisissä ja joiden kanssa on kiva olla. Ystävyys on vapaaehtoista.
Niin, tietenkin, siinä on se vain, että lapset tarvitsevat aikuista avuksi käsitellessään tuollaisia juttuja ja tunteita. Vttupää-äitini sen sijaan väitti, että olen niin arvoton, että mun pitää sietää tuollaista pskaa, siis vastaavaa ikävää käytöstä muilta. Hän haavoitti ja vammautti elämäni sillä. Koska en tietenkään voinut käsittää, miksi piti sietää, mutta oli pakko.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMiettikää, kivikissa on kohta 50-v. ja kirjoittaa kuin teini.
Arrested development
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kirjoittelet ja ajattelet kuin 5v.
Ap
Ap lapsesi ei tarvitse sietää kaveria joka asettaa ehtoja. Hänen ei tarvitse olla sellaisen kaveri. Sanoo että jos näin käy niin älä tule sitten synttäreille. Painostaminen ei kuulu ystävyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kirjoittelet ja ajattelet kuin 5v.
Ap
Lälläslää ja Masan pierua naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap lapsesi ei tarvitse sietää kaveria joka asettaa ehtoja. Hänen ei tarvitse olla sellaisen kaveri. Sanoo että jos näin käy niin älä tule sitten synttäreille. Painostaminen ei kuulu ystävyyteen.
No, lapsi halusi tämän ystävän tässä tapauksessa synttäreille, mutta on lapsen hyvä se tajuta, että ystävä toimi väärin, ei ole hyvä ystävä, ellei toiminta muutu ja että ehkäpä olisi ihan paikallaan, että ystävä saisi tietää, että satutti kohdettaan, ei nimittäin varmaan sitä tajunnut. Missä tällaisessa äitini ikinä arvosti ja auttoi minua? Ei missään. Olen koko elämäni elänyt haistan paskaa elämää, koska minulta on vaadittu paskojen sieämistä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa normaali teini on sinua kypsempi.
Ap
Ja äitini on se suurin paska, ei ihme, että joutui vaatimaan paskan sietoa, koska on itse sellanen.
Ap
Ap kerro lapsellesi ettei hänen tarvitse mennä kaverinsa luo jos ei halua. Ja ettei kaverinkaan tarvitse tulla synttäreille jos ei halua. Ap olemme kaikki yhtä arvokkaita. Ihmisarvo on jakamaton ja se kuuluu kaikille. Ehkä sinun aikuisiässä tulisi suhtautua äitiisi jollain lailla jopa huumorilla. Muista erottaa toisistaan toisten sanomiset ja se mitä sinä olet. Olet yhtä tärkeä kuin kaikki muutkin. Toivon sinulle kaikkea kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap kerro lapsellesi ettei hänen tarvitse mennä kaverinsa luo jos ei halua. Ja ettei kaverinkaan tarvitse tulla synttäreille jos ei halua. Ap olemme kaikki yhtä arvokkaita. Ihmisarvo on jakamaton ja se kuuluu kaikille. Ehkä sinun aikuisiässä tulisi suhtautua äitiisi jollain lailla jopa huumorilla. Muista erottaa toisistaan toisten sanomiset ja se mitä sinä olet. Olet yhtä tärkeä kuin kaikki muutkin. Toivon sinulle kaikkea kivaa.
En pysty suhtautumaan siihen huumorilla, että kun itse olisin halunnut toivottaa ikävät ihmiset elämästäni vttuun niin äitini esti sen.
Ap
Äitini on täysin vastuussa kaikesta pahasta elämässäni tämän takia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Maksa velkasi tädillesi, pummi!
En ole vielä saanut perintöä, ts. jako ei ole vielä tapahtunut.
Ap
Miten joku stanan tunnevammainen aikuinen ei tajua, ettäon ihan v*tun sekaisin? Eli sopimaton kasvattamaan yhtään ketään? Ettei tajua, että on todella väärin sanoa lapselle, jota kiusataan, että tuota on pakko sietää???
Ao