Miksei vaikka Viking Line järjestä Turku-Tukholma-Tallinna-Helsinki-risteilyä?
Sama laiva, neljä satamaa-risteily! Erikoista ettei tällaista vielä ole järjestetty?
Kommentit (21)
Tosi nihkeästi mitään uutta ja erilaista kokeillaan. Kesällä ehkä yhtenä päivänä Riika-risteily ja siinä kaikki.
Ehkä tuo on joku mielenvikaisten risteilyvalinta.
ai , että saa hakea nuuskat ja viron viinat samalla kerralla? :D
Itse olen tehnyt tuon matkan laivoja vaihtelemalla pieni reppu selässä. Kiva matka ja saa paremmin itselleen sopivat maissaoloajat.
Voishan tuohon ympätä vielä vaikka Gdanskin ja Riikankin (vai Riiankin?). Miksei myös jotain kaupunkia Saksasta tai jopa Tanskasta.
Vierailija kirjoitti:
Voishan tuohon ympätä vielä vaikka Gdanskin ja Riikankin (vai Riiankin?). Miksei myös jotain kaupunkia Saksasta tai jopa Tanskasta.
Niillä joilla olisi aikaa ei ole tuohon varaa ja ne ,joilla on varaa menee kuitenkin välimeren tai karibian risteilyille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niillä joilla olisi aikaa ei ole tuohon varaa ja ne ,joilla on varaa menee kuitenkin välimeren tai karibian risteilyille.
Ei välttämättä. On olemassa yllättävän paljon lentopelkoisia ihmisiä, joten tossa olis markkinarakoa heidän tarpeille.
Kysy Viking Lineltä äläkä täällä valita.
Mua ihmetyttää miksi ei ole risteilyä Puolaan Gdanskiin tai vaikka sitten Riikaan minne ilmeisesti oli just jotain testi risteilyitä. Tukholmastakin on risteilyitä noihin. Itse en ole vuosiin käynyt risteilyllä ku Tukholma ja Tallinna on niin nähty.
Tai joku Saksa kaupunki! Ois paljon parempi viinaralli mesta ku Tallinna ainakin viini ja kalja on halvempaa kuin Tallinnassa.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetyttää miksi ei ole risteilyä Puolaan Gdanskiin tai vaikka sitten Riikaan minne ilmeisesti oli just jotain testi risteilyitä. Tukholmastakin on risteilyitä noihin. Itse en ole vuosiin käynyt risteilyllä ku Tukholma ja Tallinna on niin nähty.
Koska laivalla saa myydä verottomasti vain, jos laiva koukkaa Ahvenanmaan kautta. Tai Venäjän, mutta tällöin tulee viisumiongelmat.
Ilman verovapaata myyntiä tuo ei oikein kannata.
Koska silloin olisi vähemmän päiviä milloin voi lähteä tietystä kaupungista. Nyt pääsee päivittäin Turusta Tukholmaan ja Tukholmasta Turkuun. Tuo myös laittaisi paikat eriarvoiseen asemaan (esim. missä laiva on lauantaisin, jolloin eniten lähtijöitä).
Eli siis idea ei ole hyvä.
Koska matkustajalaivalla ei realistisesti "matkustella". Ei siinä kyllä ole mitään järkeä, että lähtee Turusta ja siitä 2 päivän päästä Helsinkiin. Vaan pitää päästä takaisin sinne, mistä lähti. Jos lähtee Turusta ja palaa Turkuun tuolla reitillä, matkasta tulee liian pitkä ja rasittava.
St. Peter Line on ainakin joskus tehnyt Helsinki-Pietari-Tallinna-Tukholma-Helsinki -risteilyjä, en tiedä tekeekö enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laivat siellä on puenia kaupunkeja. Nykyisissä Viro Helsinki laivoissa ei jaksaisi olla yhtään pidempään kuin mitä ne nyt seilaa eli 2h.
Halutaanko tässä siis korvata Turku-Tukholman reitin? Turku-Tukholma on palvellut niin hyvin jo kaikkien vuosikymmenten ajan. Legendaarinen linjapari, yksi aamulla ja yksi illalla. Jos se toimii ja jos on paljon kävijöitä, miksi sitä muuttaa? Toki ihan ok, että laivat uudistuvat (Grace, Glory, jne).
Jos ei haluta korvata... Se ei ole ihan niin yksinkertaista, että otetaan aina vaan uusia laivoja käyttöön koska ihmiset haluavat lisää reittejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska laivalla saa myydä verottomasti vain, jos laiva koukkaa Ahvenanmaan kautta. Tai Venäjän, mutta tällöin tulee viisumiongelmat.
No mutta eihän Tallinnan laivakaan Ahvenanmaan kautta koukkaa.
Kun saavut perille kaljakärrien ja muiden ostosten kanssa niin tajuat että se PRkleen AUTO on TURUSSA! Tana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta eihän Tallinnan laivakaan Ahvenanmaan kautta koukkaa.
Eikä laivalla myydäkään verottomasti. Mutta matka on lyhyt ja Virosta saa halpaa viinaa.
Samaa olen ihmetellyt. Lähtisin heti!