Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kaikkia tukia saa opiskeleva yh-äiti, jolla yksi alle pieni lapsi? Joten mitkä ovat tuloni?

Vierailija
02.06.2006 |

Asun Pääkaupunkiseudulla ja nyt äitiysloman jälkeen pitäisi jatkaa opintoja...Kauhistuttaa tuleva rahatilanne. Lapseni saa minimielatustuen ja asun vuokralla. Auttakaa:)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. lapsellinen opiskelija :)

Vierailija
2/13 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainaa joudut todennäk. nostamaan myös...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot ovat niin pienet

Vierailija
4/13 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. se sama lapsellinen opisk.

Vierailija
5/13 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä on lapsilisä yhdestä lapsesta?

Voisin arvioida sinun raha tilannettasi

Vierailija
6/13 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paremmin kuin opiskelijakaverini.

Vierailija
7/13 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut pari vuotta samassa tilanteessa ja tulot seuraavat:

asumistuki 430 e/kk

lapsilisä (yh-korotuksineen) 136 e/kk

elatusturvamaksu 118e/kk

opintotuki 230 e/kk

opintilaina (ja tämähän on pakko ottaa) n. 300 e/kk

Pk-seudulla asutaan, kaksiossa. Mielestäni tosi hyvin pärjätään. -Tulot kuitenkin yli tonnin kuussa.

Käyn kyllä itse opintojen ohessa osa-aikaduunissa, tienaan noin 300 e/kk. Päivähoitomaksut ovat 0e/kk näillä tuilla. Itse asiassa saa tienata näiden tukien päälle yli 700 euroa kuussa, ennen kuin päivähoito alkaa maksaa mitään, sillä kunnallisia tukia ei lasketa tuloiksi päivähoitomaksuissa, vain elatusapu.

Eli ihan hyvin tulet pärjäämään, kun katsot miten kulutat. Asumistuki vaihtelee toki paikkakunnittain, mutta niin vaihtelee vuokrakin. Päivähoidosta et joudu maksamaan.

Vierailija
8/13 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulukaverisi voivat käydä töissä!

Vierailija
9/13 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua niin vihastuttaa meidän lapselliseten opiskelijoiden asema!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mä en o yh, mut silti ei meinata pärjätä, ku on isompi asunto ja isompi vuokra ku meitä on kolme, ja vielä miehen lapsi joka on meillä joka toinen viikonloppu. Että ottaa aivoon. Mä saan ruhtinaallisen opintotuen 233 jää käteen + lapsilisän. Mies saa keskitason palkan (brutto 1800jotain)... Ja nyt kesällä en sa mitää, paitsi lapsilisän. ET TIUKKAA tekee.! Silti tarhamaksut on aikamoiset ku ukko töis. Kesäl me maksetaan 200 e maksuja koska olen töissä, vaikka saan palkan vasta kesäkuun viimeinen päivä=( =( No kohta valmistun ONNEKSI. Mut eipä kiinnosta tehä tälle yhteiskunnalle töitä. Ja sit ne viä vinkuu opiskelijoiden kouluajasta, et sitäki tulis rajoittaa.

Anteeks, oli ihan pakko purnata.

Vierailija
10/13 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumistuki 500

lapsilisät 280

elatustuet 236

opintotuki 190

opintolaina 220

Myös opiskeleva äiti helsingistä, asun kaupungin vuokra-asunnossa

Vierailija
11/13 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joudut menemään sörkkään velkasaneeraukseen. Helsingin kaupunki takaa sinulle opintolainan, on 220/kk. Kun normaalistihhan opintolainan takaa valtio. Tätä kaupungin takaamaa lainaa kutsutaan sosiaaliseksi luotoksi. Joudut käymään kahden kuukauden välein paikanpäällä viemässä opinto todistuksen ja allekirjoittamaan velan.

Et semmosta..Ennen oli helpompi opiskella jos oli luottotiedot mennyt, fatta makso, ei maksa enää

Vierailija
12/13 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossusta toimeentulotukea, jos tulot jäävät alle minimirajan ;) Ja jos ei ole ottanut opintolainaa, voi toimeentulotukea saada siltikin, mutta lainan määrä vähennetään tuesta...

Itsekin olen opiskeleva yh ja ihan hyvin pärjätään. Tulot ei ole muuttuneet siitä, mitä ne olivat kotiäitinä. Ainut ero on se, että osa tuloista on lainaa...

Vierailija
13/13 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

' Mut eipä kiinnosta tehä tälle yhteiskunnalle töitä. Ja sit ne viä vinkuu opiskelijoiden kouluajasta, et sitäki tulis rajoittaa. '

Yhteiskunnanko sen pitäisi kaikki sulle antaa ilmaiseksi. Olen tyytyväinen edes johonkin mitä saat ilmaiseksi. Itse asun maassa (US), missä en saa mitään tukia valtiolta, mies opiskelee ja käy vain osa-aikatöissä, itse olen kotiäitinä, meilläkin lapsia ja myös vuokralla asumme. Niin on pakko minunkin joskus purnata, kun kuuntelee suomi äitien valitusta, kun yhteiskunta ei sitä ja tätä... Ole tyytyväinen siitä, mitä nyt edes saat.