Miten isohkossa raviontalaseurueessa kerrot sopivasti vihjaille mutta päättäväisesti että et halua kenenkään seurueessa syövän lihaa tai muita maailman tuhoavia aineita?
Kommentit (71)
Me emme olisi ystäviä, joten emme söisi samassa seurueessa.
Mutta jos jostain syystä näin kävisi, niin minä tilaan sitä ruokaa mitä haluan, olit sitten asiasta ihan mitä mieltä tahansa.
T. Lihaa syövä valkoinen heteromies
Jos olisin kasvissyönnin suhteen noin tosissani niin mulla ei olisi lihansyöjäkavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minulla olisi noin voimakkaita tunteita, pyytäisin seuruetta siirtymään hyväksymäni kaltaiseen ravintolaan, ja jollei tähän suostuttaisi, jäisin itse retkeltä pois.
Eli muiden pitäisi mukautua sun tapoihisi ja toiveisiisi, mutta sun ei muiden. Wau...
Ahaa, tämä selittääkin saamani alapeukut. :D
Ap:n ajatus on niin selvä provo, että ajattelin vastata samalla tavalla. Ei kai yksikään ravintolaan mennyt ryhmä oikeasti ryhdy keräilemään takkejaan ja lähde etsimään uutta ravintolaa sen vuoksi, että seurueen nirppanokka alkaa esittää määräyksiä sille, mitä muut saavat syödä? Eikä yksikään fanaatikkokaan kai sentään ole niin fanaattinen, että seuraisi muuta porukkaa ravintolaan ja rupeaisi kitisemään vasta sitten, kun on istuttu alas ja saatu ruokalista käteen?
Hah et taida olla paljon nähnyt, tiedän vegaaneja jotka ei syö ravintolassa jossa leikataan liha samalla (pestyllä) veitsellä kuin kasvikset.
Minä vastaisin siihen, että minusta pöydässä ei saa syödä mitään ulkomailta tuotua (poikkeuksena suola), kaiken muun on oltava suomalaista. Siinäpä sitten kasvissyöjä miettii, miksi ei saa avocadoa, tofua eikä edes härkistä (lue tuoteseloste!).
"Taidanpa tilata taksin ja lähteä kotiin ennen kuin pilaan tunnelman tupputtamalla omia mielipiteitäni. Kiitos seurasta ja hyvää ruokahalua!"
Mene ap nyt jo hevonv*tt**n sen ilmastohössötyksesi kanssa. Jos tämä aloitus ei ole provo, niin vajaapa älyllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mene ap nyt jo hevonv*tt**n sen ilmastohössötyksesi kanssa. Jos tämä aloitus ei ole provo, niin vajaapa älyllisesti.
Sinua ei taida kiinnostaa yhtään että maailma tuhoutuu nopeasti!
Provo.
Me käydään aina vegaanirafloissa. Kova taso, ja kaikille löytyy useampikin vaihtoehto joista valita. Ei oo kenelläkään valittamista. Hyvää ruokaa ja kaupanpäälle hyvä olo kaikille.
Vaihtoehtoisesti tarjoan kotonani kokattua.
Tarjoatko siis kaikille safkat? Muuten et voi millään vaikuttaa, et ehkä näinkään?
Millä oikeudella tekisit moisen pyynnön? Huolehdi vain omasta ruokavaliostasi ja kunnioita myös muiden valintoja.
Suosittelet jotain kasvisruokaa, pakottaa et voi, mutta kyllä moni sekasyöjäkin joskus valitsee kasvisruoan jos tämä kuulostaa herkulliselta.
En puutu muiden syömisiin, koska a) asia ei kuulu minulle; b) saarnaaminen ei hyödytä vaan herättää ainoastaan vastareaktion; c) keskityn omiin valintoihini.
Jos joku kysyy minulta ruokaohjeita, neuvon mielelläni. Muutoin vältän asiasta puhumista.
T: kasvissyöjä
Ruoka ei ole uskonto, uskonnot ja muu fanaattisuus jätettäköön Simppelixeille.
Otsikointi meni pieleen. Sen pitäisi kuulua näin: Miten isohkossa ravintolaseurueessa kerrot muille olevasi typerys, joka haluaa määrätä siitä, miten muut saavat syödä ja elää elämäänsä?
Vierailija kirjoitti:
Tässä pöydässä ei sitten mitään witun raatoja syödä!!!
Enpä ole kyllä kenenkään ravintolassa mitään vitunraatoja syövänkään.
Mikä on raviontala? Ravi-ontala? Vaiko jokin paikka, jossa tarjoillaan ainoastaan raviolia?
Tilaat sinulle sopivat annokset kaikille valmiiksi. Ja myöskin maksat ne.
Lihan syöminen ravintoloissa ei ole lihansyännin ongelma. Kyllä se ongelma on ruokakauppojen hyllyillä. Kunnon ravintoloissa syödään eläimiä, jotka ovat kasvaneet luonnossa tai luonnomukaisesti ruokittuna ja vapaasti aidatuilla alueilla onnellisena.