Olen alkanut inhoamaan miesystävääni. Hän käyttää jotain psykologiaa toimiakseen kanssani. Uskon kokeneeni henkistä väkivaltaa?
Olen ollut jo alusta lähtien ahdistunut, aivan helkkarin ahdistunut. Tai no, ensin ajattelin vian olevan minussa itsessäni, että epäilen ja olen liian kyyninen miehiä kohtaan.
Halusin vain kaverin jonka kanssa touhuilla ja pitää hauskaa mutta sitten kaikki vain räjähti käsiin.
Minäkin aloin myöntymään hiljalleen ja ajattelin, että voidaanhan me yrittää.
Suhteesta tuli nopeasti vakava.
Mies oikeasti panosti meihin ja tahtoi kanssani jo ensimetreiltä vakavaan suhteeseen. Myöskään rakkauden tunnustamiseen ei kauaa aikaa kulunut. Nykyään hän lisää siihen vain, että rakastan sinua _oikeasti_.
Kävimme paljon matkoilla, jopa ulkomailla.
Näin hänen lapsiaan ja hän kertoi minusta kaikille. Tapasin ystäviä ja perhettä.
Hän myös minun ystäviäni ja perhettä.
Minun elämänlaatu on heikentynyt huomattavasti. Olen masentuneempi, epävarmempi, ahdistunut ja henkisesti aika väsynyt silloin kun olen paljon miehen kanssa.
Tämä osittain siksi, että päihteiden käyttö on moninkertaistunut suhteessa. En myöskään ole pitänyt huumeiden käytöstä ennen, nekin ovat tulleet hieman tutuiksi tässä. Tosin vain kannabis mutta joka tapauksessa.
Olen aina tykännyt pitää hauskaa (olen nuori) mutta nyt on täytynyt myöntää itselleen, että se on jo mennyt jopa sairauden puolelle.
Nyt meni vähän yli otsikon aiheen mutta olen huomannut tosiaan paljon muutoksia itsessäni ja ehkä miehessä ei ole vikaa tai minussa, mutta yhdessä tämä tuntuu olevan yksi kaaos.
Sitten asiaan.
Mies haluaa kouluttaa minua. On ihan ääneen kertonut useaan otteeseen siivoillessani hänen taloaan, että minua täytyy vielä kouluttaa.
Tuntuu jotenkin hyvin riittämättömältä välillä.
Minun pitäisi laihtua (on haukkunut humalassa). Minun pitäisi muuttaa hänen luokseen, tukea häntä jne.
Hirveästi vaatimuksia ja pilailua kustannuksellani.
Hän sitten kehuu itse olevansa paras ja blaablaa. En edes jaksa erikseen kertoa.
Siitä voisi tehdä yhtä pitkän aloituksen kuin tämä.
Eniten ahdistaa se käytös ylipäätään.
Olen hänen mukaansa ihana ja kaunis, olen paras nainen kaikista. Ääneni ja kaikki on niin ihanaa ja hän rakastaa minua. Olen tärkeä ja hän haluaa suojella minua. Olen myöskin niin taitava ja ahkera nainen.
Ollaanhan me loppuelämä yhdessä? Kysyy usein.
Sitten on se ristiriitainen käytös, haukkuminen, aliarviointi, itsensä kehuminen taivaisiin, kouluttaminen, ajoittainen kylmyys.
Hänen egonsa on joskus niin suuri, että tunnen tukehtuvani sen alle.
Hän voi muuttua niin nopeasti ja kun ärsyynnyn niin rakastaa taas jne.
Viimeistään tässä kohtaa tämä alkaa kuulostamaan trollilta kun kerron miksi nyt on mennyt viimeisetkin hermot ja maku koko mieheen. Tuntuu, ettei oikein mitään tunteita ole enää jäljellä.
Pakko vielä kertoa että ymmärrän kyllä, ettei suhde ole normaali enkä aio jäädä.
Tahdon kuitenkin avautua.
Jatkan..
Kommentit (49)
Kai parisuhteessa ollaan siksi, että on onnellisempi toisen kanssa, kuin ilman toista.
Tässä tapauksessa... ei mitään väliä miten ihana mies on, jos olet vain onneton hänen kanssaan. On sairasta jatkaa.
Tulet kiittämään itseäsi, kun lähdet tuosta. Minulla myös vastaava kokemus ja kesti kauan päästä eroon. Hän sai jopa minut erotessa uskomaan että minulla olisi kaksisuuntainen mielialahäiriö! Hänellä itsellään todettiin jälkikäteen vaikka mitä ja myönsi sen minulle.
Nyt ne tunteet pois mielestä! Eli vaikka sulla on häntä kohtaan tunteita niin arvokkaampaa on sinun hyvinvointisi. Tunteilla ei tee mitään jos on paha olla. Päästä itsesi menemään.
Saman tapainen juttu itselläni. Muut pitävät minua ihan nättinä ja olen aina pitänyt itsekin. Mutta nykyisin kohta vuoden tapailevani mies vain lyttää ja lyttää. Mainitsee aina viat, mm. kaksoisleuan, kun näppäilin puhelintani, rintojen välissä olevat rypyt, kun kumarruin jnejne. Ja minun pitäisi kuulemma ottaa ne heitot huumorilla, minulla ei kuulemma ole hyvä itsetunto, kun loukkaannun siitä, että aina vain mollaa eikä ikinä tule mitään kehuja. Hänen kaverit kehuu, kuinka mukava ja kivan näköinen tyttö olen ja miehen vastaus oli: "No onhan se oikeesti älyttömän mukava", mutta ulkonäkö ei kelpaa, koska en ole fitnessmallin näköinen.
Ja nyt olen tajunnut, etten haluakaan olla, pidän itsestäni näin eikä minun tarvitse kuunnella tuollaista.
Eniten vain ärsyttää se, että kun tulen jutun lopettamaan, niin hän edelleen tulee ajattelemaan, että olen huumorintajuton huonoitsetuntoinen tiukkis eikä niin, että ei KUKAAN jaksa kuunnella sellaista kuittailua jatkuvasti eikä kenenkään tarvitsekaan. Kun jotenkin saisi taottua siihen päähän, ettei sellaista morkkaamista tule kukaan muukaan kuuntelemaan eikä hänen ulkonäöllään mitään fitnessmalliakaan kuitenkaan saa.
Mutta kuitenkin, en ymmärrä miksi ihmeessä jaksoin niin kauan elää niin, että en voinut olla oma itseni ja yritin saada itseäni siihen muottiin mitä mies vaati. Olin kai vain niin parisuhteen perässä, että ajattelin, että on sekin parempi, kuin ei mitään. No ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tiedät itsekin, että tuossa on vaaran merkit. En usko, että pääset lähtemään suhteesta ilman ongelmia, koska sinuun käytetään väkivaltaa jo nyt. Hakeudu terapiaan selvittämään, miksi olet ajautunut suhteeseen miehen kanssa, joka kohtelee sinua huonosti. Sitähän tuo kaikki on, mitä kerrot.
Voisitko käyttää hyväksesi sitä kertaa, kun hän moittii ja kouluttaa. Valmistaudu lähtöön ja sitten lähdet. Miehessä on jotain mätää eikä pinnalliset hyvät puolet sitä kumoa. Jälkeenpäin voit todeta ettet viihtynyt koulutuksessa ja kannabiskäryissä, jos kysytään.
Ap mies on jo yrittänyt r*iskata sinut. Et enää odottele yhtään mitään. Jos sinulla on jotain tärkeää hänen luona niin haet sen nyt yhdessä ystävän kanssa. Et yksin. Sitten jätät tekstiviestillä ja et selittele hänelle syitä. Numero estoon ja kaikille tutuille informaatiota tilanteesta.
Älä enää aikaile. Älä usko että ero tapahtuu hyvissä merkeissä. Älä luota etteikö hän käyttäisi fyysistä väkivaltaa sinuun.
Luen kommenttejanne ja oon tosi iloinen vastauksista ja että oon samaa mieltä teidän kanssa. Ei mulla oo mitään syytä keksiä tekosyitä itselleni, ei vaan oo mitään enkä mä ole hullu.
Oon ollut koko ajan oikeassa tai no alkuun kunnes koko mieli sumeni enkä tienny mitä ympärillä tapahtuu ja olenko oikeasti sekopää kun edes epäilen kaikenlaisia juttuja.
Mieleen tulikin yksi huvittava uni joka on kummitellut kuukausia mielessäni. Pakko kertoa vaikka onkin varmasti naurettava mutta otan sen niin, että alitajuntani yritti kyllä varoitella.
Parin viikon tapaamisen jälkeen jo näin unen, että jo ensinnäkin työ, jossa olen hyvä ja menestyvä olikin tullut hyvin vaikeaksi ja tahmeaksi seurustellessani miehen kanssa.
Kaikki oli kaaosta eikä minulla ollut voimia saada työssäni yksinkertaisia asioita toimimaan muuta kun vaikeasti ponnistelemalla.
Siellä työpaikalla oli tää mies ja sen ystäviä(ei todellisia ihmisiä) jotka tarkkailivat tekemisiäni. He olivat jostain jengistä, joku tällainen huumeporukka, jolla oli valtaa ja mainetta. Mies oli yksi pääjehuista ja hyvin vaikutusvaltainen, yksi pahin rikollinen heistä. Näin tämän miehen unessa itse paholaisena, jota ei kannata suututtaa ja yritin vältellä tätä.
Tämän ystävistä osa yritti salaa varoitella, että älä tee sopimusta miehen kanssa kun taas toiset yrittivät pitää aggressiivisesti huolen siitä, että sen tulen tekemään. Lopulta mies kohtasi minut ja tarjosi kättään ja otin siitä peloissani kiinni, näin jokin hiljainen sopimus oli tehty kun olimme kätelleet.
Tämän jälkeen minun oli kuljettava hänen perässään niin kuin kuolemaani peläten.
Hän vei minut outoihin paikkoihin, huoneisiin jossa käytettiin huumeita ja siellä oli maksullisia naisia, jotka kuuluivat miehelle.
Tunsin oloni epämukavaksi ja ahdistuneeksi ja tuntui, että minun on päästävä pois ja yritin karata useita kertoja. Mies juoksi aina perääni aseella uhaten.
Loppua en muista mutta kaiken muun hyvin selvästi.
Joo...
No osittain totta. Työni on kärsinyt liikaa. Myöskin jotkut varoitelleet ja toiset hänen kaverit oikeasti yllyttänyt minua hulluihin juttuihin. Myöskin aseen olen nähnyt tosin en todellakaan uhkaavassa tilanteessa, miehellä on luvat.
Lisäksi miehen ego on valtava ja hänellä on epämääräisiä ystäväpiirejä sekä hän on avoimesti kertonut tilanteista jossa on valtaansa käyttänyt sekä tietää kipupisteet tarkkaan, sillä harrasti useita vuosia taistelulajeja yms.
Näistä en tiennyt parin viikon tuntemisen jälkeen jolloin unen näin.
Sinänsä hauskaa mutta toivottavasti otan itseni vakavammin seuraavan kerran kun hälytyskellot vähääkään soivat.
Ap
Ajattelin myös vakavissani seuraavana päivänä kun tuo miehen kohtaus oli tapahtunut ja seuraava aamu kun henkisesti kuolleena herään sellaiseen jatkumoon, että illalla kun olen yksin niin soitan siihen maksuttomaan numeroon, jossa ihmiset saavat tukea vahingollisissa suhteissa. Koska en tiennyt miten hengitän ja kuka mua kuuntelisi saatika miten pääsen irti ja tulenko hulluksi kohta. Kaivoin numeron esille mutta en soittanut.
Siksikin ymmärrän nyt, että tunteeni ja tilanteen vakavuus on nyt turhaa jättää huomioimatta. Ne onkin tosia koska halusin jopa apua sekä neuvoja ihmisiltä jotka eivät minua tunne.
Ap
Musta myös jotenkin tuntuu, että jokainen ilme, äänensävy ja mun olemus on oikeasti hyvin tarkkaan opittuja. Aina mun tietty tunnetila saa aikaan tietyn reaktion ja mies varmistelee vähän väliä asioita meidän suhteessa ja jos en vastaa hänen haluamallaan tavalla niin tulee uhkailuja lähtemisestä, toisista naisista tai jotain muuta.
Vitsillä tai puoliksi vitsillä.
Kaikki negatiiviset tunteet on jotenkin kiellettyä tai sieltä tulee voimakas vastareaktio. Kun taas itse miehen alakuloisena, vihaisena tai väsyneenä nähtyäni yritän piristää/ymmärtää häntä tai annan rauhassa lepäillä. Kyllä mieskin on minulle tilaa antanut mutta toisinaan se käy vain itselleni hankalammaksi jos en vain jaksa sillä hetkellä olla hyvällä tuulella. Joko mies rakastaa ylitse vuotavan paljon sekä varmistelee tulevaisuuttamme tai alkaa ärsyyntymään ja on lähdössä - myöhemmin leikillään.
Pakko nyt vaan kirjoittaa kaikesta mitä tässä olen yksikseni miettinyt.
Ap
Mies on oppikirja narsisti. Nyt kun kerrot hänelle lähteväsi, hän todennäköisesti kertoo lähtevänsä samantien iskemään itselleen naisia ja kertoo kuinka sinä et tule ikinä enää saamaan ketään. Sitten sinä päädyt pyytelemään anteeksi ja anelemaan ettei hän lähtisi.
Älä jätä miestä. Hän on oikeassa. Sinua pitää vielä kouluttaa aika paljon. Hän on jo nähnyt paljon vaivaa vuoksesi. Olet kiittämätön, jos jätät hänet vain osittain koulutettuna.
Aloittaja, oletko ihan varma että olet itse täysin terve päästäsi..? Nimittäin hullu hakee hullua ja niin poispäin. Ehkä ne kemialliset aineet on tehnyt miehestä tuollaisen, sinakin vaikuttaa siltä. Eiks vanhemman, varakkaan miehen kanssa seukkaaminen ollutkaan niin kivaa..nyt olet läksysi oppinut. Hoida myös itsesi kuntoon ja lähde.
Vierailija kirjoitti:
Älä jätä miestä. Hän on oikeassa. Sinua pitää vielä kouluttaa aika paljon. Hän on jo nähnyt paljon vaivaa vuoksesi. Olet kiittämätön, jos jätät hänet vain osittain koulutettuna.
Haha. Olen kai jotenkin sellaisen järkytyksen ja välinpitämättömyyden välitilassa koska nauran tälle ja ajattelen, että tämä on oikeastaan ihan totta.
Olen hänelle niin keskeneräinen ja hän yrittänyt kyllä kaikkensa tähän saakka. Lisäksi maksellut lukuisia hotelleja, ajanut paljon kilometrejä sekä olemme jopa käyneet siellä ulkomailla.
Mutta minä olen kiittämätön hullu joka ei ymmärrä kaikkea mitä hän on uhrannut eteeni. Lapsetkin tavannut.
Oikeasti yritin vältellä lapsien tapaamista, ihan jo lastenkin takia koska en usko että meistä kukaan oli siihen oikeasti valmis. Viikkojen painostuksen jälkeen siihen sitten rohkaistuin.
Lisäksi meni tuhansien säästöt loppuun näiden matkojen vuoks ja niin mieskin kyllä tuhlaili ja saan siitä kuullai. En sinänsä kadu, oli ihan hauskaakin hetkittäin.
Tiedän kyllä mitä on tulossa.
Ja joo, kyllä hän lähtee samantien etsimään uutta morsianehdokasta niin kun joku jo mainitsikin. Vähintäänkin uhkaa ainakin mutta ei kiinnosta, varmaan parempi niin mutta toivottavasti seuraava ei ole yhtä tyhmä kuin minä.
Ap
Huh, että lapsiakin vielä, kovien huumeidenkäyttäjä ym. Toivottavasti ei pidä luonaan kovin usein.
Nonii, tämä on taas se aika päivässä jolloin kerrotte millaiset miehet olette saannet koska teille ei kelpaa pal stauli tai kiltti mies ja hyvät kunnolliset miehet olette ajaneet käytöksellänne ulkomaille.
Pahenemaan? Tuosta jos pistää pahemmaksi on jo henki pois.