Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arman Pohjantähden alla, suurtalouskokki. Katsoitko?

Vierailija
30.10.2019 |

Hauska, kun Arman puhisi aina että ei jaksa. Raskasta työtä.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaa hommaa

Vierailija
2/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta työtä. Kun olin koulussa niin sekä ala- ja yläasteellä sekä lukiossa oli n. 200 oppilasta. Omat kaupungin keittiöt joka koulussa ja 3-4 työntekijää. Työtahti muuttunut kovaksi. Hullua hommaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

E katsonut. Koska tuli ja mistä ? Näkyykö jostain ?

Sinccis

Vierailija
4/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ohjelma, niin totta joka sana.

Itse olen ollut koululla jossa sama annosmäärä ruokaa.

Töissä oli muistaakseni 6 henkilöä kerralla.

Erikoisruokavaliot teki diettikeittäjä ja muut teki normiruoan.

Vierailija
5/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se raskasta, mutta myös kivaa. Sama tahti yleisesti koko ravintola-alalla, oli sitten suurkeittiö tai ravintola kyseessä, pieni tai suuri paikka. Oikeasti aika harva noissa töissä jaksaa ja pärjää. Itsellä takana yli 20 vuotta alalla, enkä vaihtaisi pois vaikka usein sitä on päivän jälkeen aivan loppu.

Vierailija
6/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoisssa padoissa pussitavaraa. Oikeisravintoloissa sitten varmaan ylimaailmallisen raskasta. 

Vierailija
7/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittääkö lapset nykyään keittiötyöntekijöitä ruuasta koulussa? Kun itse olin ala-asteella niin ainakin kiitettiin. Se homma on tosiaan rankkaa.

Vierailija
8/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vei vähän uskottavuutta kun sitä työn raskautta korostettiin koko ajan.

Vierailija
9/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se raskasta olla, mutta mitä olen keittiöllä töissä olevien kavereiden kanssa jutellut, niin isoissa määrissä ne sitten vaan skaalataan ylöspäin. 

Niinku häät ja hautajaiset. Sen isompia tilaisuuksia samaa ruokaa ravintolassa harvemmin menee. 

Ehkä muutamassa paikassa joo, missä tarjotaan kaikille samaa ruokaa.

Sinccis

Kyse lienee enempikin siitä, että tykkääkö hommasta. Mulle kokkaaminen ei oo koskaan ollu työtä, mutta tietty, jos sitä joka päivä tekis muille vois se työksi äkkiä muuttuakin. Siksi parempi pitää vaan harrasteena.

Vierailija
10/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmään pisti se, että hanskat oli kädessä, mikä tietysti hyvä. Mutta! Kun Arman aukoi niitä laatikoita ja kaatoi ne kalapihvit niihin vuokiin, niin samoilla hanskakäsillä latoi ne riviin, millä oli ensin aukonut ja nostellut ne. Paskaisiahan ne hanskat jo siinä vaiheessa. Esim. Subissa sama juttu. Alat täyttämään sitä leipää ja kosket niillä hanskakäsillä uunin kahvaan jne ja taas hanskoja vaihtamatta jatkat sitä leivän täyttämistä. Missä hygienia?

Vierailija
11/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmään pisti se, että hanskat oli kädessä, mikä tietysti hyvä. Mutta! Kun Arman aukoi niitä laatikoita ja kaatoi ne kalapihvit niihin vuokiin, niin samoilla hanskakäsillä latoi ne riviin, millä oli ensin aukonut ja nostellut ne. Paskaisiahan ne hanskat jo siinä vaiheessa. Esim. Subissa sama juttu. Alat täyttämään sitä leipää ja kosket niillä hanskakäsillä uunin kahvaan jne ja taas hanskoja vaihtamatta jatkat sitä leivän täyttämistä. Missä hygienia?

En ole katsonut jaksoa, mutta ne kalathan menee uuniin? Jos nyt ymmärsin oikein. Mä olen töissä paikassa, joka toimittaa melkein koko kaupungin ruoat. Kalavuokia menee siis satoja kiloja. Ei siellä ole mitenkään edes ajallisesti mahdollista joka paketin aukaisun jälkeen vaihtaa hanskoja. 

Vierailija
12/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoisssa padoissa pussitavaraa. Oikeisravintoloissa sitten varmaan ylimaailmallisen raskasta. 

Oikeissa ravintoloissa harvemmin ruokitaan 1000 ihmistä kahdessa tunnissa parin euron raaka-aineista.

Vierailija
13/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin myös odottanut että pesee hanskakädet ennen kuin ryhtyy toimeen. myöskin aina välillä eri työhön ryhtyessä.

Itse olen tottunut tekemään niin.

Raskasta mutta mukavaa ja vaihtelevaa työtä.

Vierailija
14/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli todenmukainen ohjelma ja kuvaus siitä miten koulun keittiössä toimitaan. Olen ollut vain harjoittelussa isolla koululla jossa oli 600 oppilasta syömässä. Työntekijöitä keittiössä oli 3 ja harjoittelija. Kova tahti koko päivän ajan. Omat resurssit eivät kestäneet ja jouduinkin lopettamaan kokkiopinnot. Ikää oli yli 50. He jotka olivat sitä työtä kauan tehneet olivat siihen jo fyysisesti tottuneet ja jaksoivat paremmin. Kyllä pitäisi olla isompi henkilökunta, heti kun joku sairastui ja tuli tuuraaja oli pakka sekaisin. Hienoa ja tärkeää työtä tekevät. Arvostus näkyy palkoissa, ne on tosi huonot työn kuormittavuuteen nähden.

Vierailija
15/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oikeasti aivan järkyttävää työtä. Pskasti palkattua ja jo 50-vuotiaana sulla on ainakin niskojen ja polvien nivelet kuluneet tai sormet rustottuneet. Tuolla alalla moni päätyy sairaseläkkeelle reilusti ennen 60 ikävuotta. 

Vierailija
16/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiittääkö lapset nykyään keittiötyöntekijöitä ruuasta koulussa? Kun itse olin ala-asteella niin ainakin kiitettiin. Se homma on tosiaan rankkaa.

Tuossa ohjelmassa se yksi niistä kokeista, Sari kertoi, että välillä kiittää ja se on se syy miksi jaksaa tehdä ko. työtä <3

Vierailija
17/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vähän valoja päälle! Ei ne keittiöit mitään hitin steriiliä leikkaus-saleja ole, eikä tarvitse ollakaan. Jos oot noin hysteerinen niin syö vain kotonasi.

Vierailija
18/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole katsonut jaksoa, mutta ne kalathan menee uuniin? Jos nyt ymmärsin oikein. Mä olen töissä paikassa, joka toimittaa melkein koko kaupungin ruoat. Kalavuokia menee siis satoja kiloja. Ei siellä ole mitenkään edes ajallisesti mahdollista joka paketin aukaisun jälkeen vaihtaa hanskoja. 

No miksi silloin edes pitää hanskoja?

Nykyinen hanskojenkäyttö"muoti" on kyllä melko peestä mun mielestä. Tuntuu että kuvitellaan sen jotenkin lisäävän hygieniaa että ne hanskat on, mutta todellisuudessa sitten kun ne on koko ajan käsissä niin todellisuus on ihan eri. Olen saman huomannut subissa kuin aiempi kommentoija ja myös esim. Kotipizzassa kotzonea tilattaessa. Siinä salaattipussin päällä on pari hanskoja jotka nykäistään käsiin, juostaan samantien kassalle ottamaan rahoja ja näpelöimään kassakonetta, kurkataan uuniin ja sitten taas sille pussille ottamaan sillä hanskakädellä salaattia pizzan päälle 🤮 lopuksi kiskotaan ne hanskat irti käsistä sormi kerrallaan niin että paljaalla, hanskassa muhineella kädellä kosketaan siihen hanskan ulkopintaan ja jätetään sitten ne hanskat odottamaan seuraavaa kertaa...

Jos on niin kiire ettei ehditä hanskoja vaihtaa/käsiä pestä niin miksei käytetä erilaisia ottimia?! Näin oli ainakin vielä 10v sitten kun itse keittiötyössä olin.

Vierailija
19/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sari oli ihana. Ja kertoi olevansa kuitenkin onnellinen (oli perhe ja asiat hyvin muuten). Eli ei ne elämän asiat ole aina täydellisesti, mutta vaikka tuo työ on raskasta ja ehkä on huolta, miten fysiikka jaksaa, niin ehkä hyvä muistutus hänellekin, että ei kaiken tarvi olla täydellistä, että voi olla onnellinen.

Ymmärrän tietysti sen, että lisää arvostusta tarvittaisiin kaikille niille, jotka tekevät työt, joita pidetään itsestäänselvyyksinä.

Vierailija
20/54 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sincciksellä on vähän samaa empatiakyvyttömyyttä kuin monesti miehillä. Olen tehnyt talkoovuoroja suurtalouskeittiössä, missä on pari sataa ruokailijaa yhdellä kertaa ja voin todeta, että homma ei ole lainkaan sama kuin kokkailla kotona. Lisäksi just tuo, että riittää laseja, lautasia, servettejä, kahvia, sitä ja tätä eikä mikään lopu kesken niin saa kärppänä olla täyttämässä ja sitten alkaa se tiskiurakka...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi