Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lyhythiuksiselle 9v tytölleni sanottu kaupassa "onkos isä lähettänyt pojan makkaraa ostamaan"

Vierailija
30.10.2019 |

Joku vanhempi mies oli kassalla alkanut rupatella ja oli sanonut noin. Tyttö on itkenyt tuon jälkeen paljon ja murehtinut näyttävänsä pojalta. Miksi vieraiden ihmisten tarvitsee möläytellä tuollaista lapselle?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja höpön löpön.

Vierailija
2/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli erityisen kehno.

Vierailija
4/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapset ovat samannäköisiä. Ei niistä tunnista, mitä sukupuolta ovat. Vasta murrosikäisistä alkaa paremmin nähdä fyysisten ominaisuuksien perusteella sukupuolen. Olisit selittänyt tämän lapsellesi, niin ei olisi tullut paha mieli. Itse vahvistit ajatusta, että mies luuli nimenomaan lyhyiden hiusten perusteella tyttöä pojaksi. 

Vierailija
5/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut, että asia nyt on niin että yleensä tytöillä on pitkät hiukset ja pojilla lyhyet, ja siksi mies oli olettanut niin. Ja ettei moisesta kannata ottaa itseensä.

Vierailija
6/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Transpoika, kyllä se siitä.

Vierailija
7/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo on herkkää nykyään... 

70-luvulla mua ja mun kaveria kiusas bussikuski aina, kun tultiin sisään: sieltähän ne poijjaat taas tulloo... 

Me kiljuttiin sitten naama punaisina: ME OLLAAN TYTTÖJÄ. Kuskilla oli hauskaa ja ei mua kotona itkettänyt. Unohtanut sen jo takapenkille mennessä. 

Vierailija
8/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa näin.

Vierailija
9/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä "muka-vitsikäs" irvileuka.

Vierailija
10/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vieraiden ihmisten julkisessa tilassa jatkuvasti harrastama lasten sukupuolittaminen on kyllä todella raskasta. Aina ei vanhempana jaksaisi puuttua niihin tilanteisiin, mutta kyllä nämä ihmiset vaikeuttavat kaikkien lasten mahdollisuutta olla sellaisia kuin he haluavat olla. Oma lapseni tulee myös hiusten pituuden tai yksittäisten vaatekappaleiden perusteella melko usein väärinsukupuolitetuksi ja tämä harmittaa lasta. Vieraita lapsia voi puhutella vaikka lapsiksi jos ei tiedä sukupuolta, ei se ole oikeasti niin vaikeaa.

Vierailija
11/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veljeä ja mun poikaa on luultu taas tytöksi kun pitivät vähän pidempää tukkaa ja näyttivät aika tyttömäisiltä. Lopulta poikani setä tokaisi että oisko aika leikata pojan hiukset. Ja tää on tosi tarina.

Vierailija
12/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo vieraiden ihmisten julkisessa tilassa jatkuvasti harrastama lasten sukupuolittaminen on kyllä todella raskasta. Aina ei vanhempana jaksaisi puuttua niihin tilanteisiin, mutta kyllä nämä ihmiset vaikeuttavat kaikkien lasten mahdollisuutta olla sellaisia kuin he haluavat olla. Oma lapseni tulee myös hiusten pituuden tai yksittäisten vaatekappaleiden perusteella melko usein väärinsukupuolitetuksi ja tämä harmittaa lasta. Vieraita lapsia voi puhutella vaikka lapsiksi jos ei tiedä sukupuolta, ei se ole oikeasti niin vaikeaa.

Vieraita lapsia ei voi eikä saa puhutella, pervo.

Vierailija
13/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, minua luultiin pikkupoikana aina välillä tytöksi, kun oli pitkä tukka. Eipä siitä ole tarvinnut traumatisoitua. Enää ei luulla, kun olen kalju, ruma mies.

Vierailija
14/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisun avain on sulla. Voit kertoa lapsellesi, että ennenvanhaan oli erilaista, yleensä tytöillä oli pitkät hiukset leteillä ja hameet päällä, pojilla lyhyt tukka ja housut. Että nykyään se ei ole enää niin, mutta se pappa nyt vaan eli oman lapsuutensa vanhaan aikaan. Ja että jotkut vanhat ihmiset nyt vaan on sellaisia höpsöjä jotka sanoo ääneen mitä ei pitöisi. Että se ei ole lapsesi vika ja hän on oikein nätti tyttö, ei mitä'än vikaa ole ulkonäössä.

Vierailija
15/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikaani luullaan välillä tytöksi.

Olen todennut lapselle, että se johtuu siitä että hänellä on pitkä tukka ja kauniit kasvot.

Vierailija
16/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysää pipoa ja pidä huoli siitä, että sun omat lapset on vanhempiensa silmissä arvokkaina just sellaisina kuin on. Kehittyy hyvä itsetunto ja osaa olla välittämättä julkisissa tiloissa sukupuolittamista harrastavista aikuisista. Ja niin, joskus lapsia hatrmittaa, mutta sekin on osa elämää ja tilanteita voi omien vanhempiensa kanssa purkaa.

Vierailija
17/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin vanhemmilla miehillä nyt vaan on sellainen tapa, että vieraita lapsia puhutellaan tahallaan väärällä sukupuolella. Sillä on ehkä tarkoitus saada se lapsi sanomaan edes jotain, jonka jälkeen tämä aikuinen kokee oikeudekseen jatkaa juttelemista lapsen kanssa, joka tosin on yleensä aika yksipuolista.

Vierailija
18/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole sanonut tytöllesi yhtään mitään.

Ihmiset eivät kaupoissa vapaaehtoisesti puhu kellekään, tekevät ostoksensa omassa rauhassaan ja  kassat ovat liian kiireisiä juttelemaan.

Joten aivan hukkaan meni ainakin tämä provosi.

Tätä ei kukaan, ei tyhminkään uskoisi, myös vitsinä tämä on kehno.

Vierailija
19/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpas nykyajan lapset heikkoa tekoa kun eivät kestä edes sitä, että joku erehtyy sukupuolesta. 1990-luvulla erästä kaveriani luultiin uimahallin kassalla tytöksi koska kaveri oli hieman lihava (pyöreät kasvot) ja pitkätukkainen. Ei siitä mitään traumoja jäänyt. Naurettiin vaan makeasti jälkeenpäin. Kassaneiti ihan oikeasti luuli, että kaverini on tyttö. 

Naiset ovat yleensä parempia arvioimaan lasten sukupuolta kuin miehet. Ja naiset myös usein älyävät pyytää anteeksi, jos erehtyvät. Se on sitä naisellista herkkyyttä ja empatiaa. 

Joku vanha äijä kaupan kassajonossa kommentoimassa lapsen sukupuolta avoimesti ("Onkos isä lähettänyt pojan makkaraa ostamaan?") on todennäköisesti huono arvioimaan sukupuolta ja tunneälyltään sen verran rajoittunut, ettei pyydä anteeksi.  Ukko olisi voinut aloittaa keskustelun sanomalla "Onkos isä lähettänyt SINUT makkaraa ostamaan?" ja välttää sukupuolen mainitsemista. Niin minäkin teen, jos lapsi tai nuori on sen näköinen, että sukupuolesta ei saa selvää. 

Vierailija
20/34 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi se näyttää pojalta?