Kyllästyttää tämä mun tukka, pakko pestä ja föönata joka aamu
Jos haluan että pysyy päivän puhtaana. Illalla pesty ja föönattu on jo aamulla ihan juuresta rasvainen, iltapäivään mennessä näkyvästi rasvainen. Loppuukohan tämä rasvoittuminen ikinä, keski-ikäkin jo kolkuttelee ovella.
Kommentit (35)
Liian pesemisen takia se rasvottuu. Anna hiustesi olla, pese pari kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vähennä pesukertoja, niin tasottui jossain vaiheessa. Oli sama vika ennen, sitten aloin tietoisesti vähentää pesua ja nyt pysyy puhtaana pidempään.
Tähän joku linkki asiaa puoltavaan artikkeliin jne
Ei sekään ole toiminut, olen kyllä kokeillut. Mulla on hormonaalisia ongelmia ja tämä on varmaan niihin liittyvää. Kaikenlaisia shampoita, ei-shampoota, hiuspuuteria ja jos jonkinlaista kommervenkkia ja ainetta on kokeiltu vuosien mittaan!
Tilaa aika kampaajalle ja laitata permanentti, niin takuulla rasvoittuminen loppuu. Itsellä ollut sama ongelma ja permanentti kyllä auttaa, pesen hiukset vain kerran viikossa ja eikä siltikään koskaan näytä rasvaisilta.
Hyvä tyvikohotusmössö ja hiukset näyttävät tuuheammilta ja ovat paremmin ojennuksessa kauemmin.
Luovu Kouvolan kananpyllytukasta, jos hiukset ovat kovin lyhyet. Niitä ei saa mitenkään tuuheiksi. Paitsi tupeeraamalla ;D
Vierailija kirjoitti:
Tilaa aika kampaajalle ja laitata permanentti, niin takuulla rasvoittuminen loppuu. Itsellä ollut sama ongelma ja permanentti kyllä auttaa, pesen hiukset vain kerran viikossa ja eikä siltikään koskaan näytä rasvaisilta.
Joo mä otan aina silloin tällöin permiksen, kerran pari vuodessa. Se pitää rasvoittumisen kurissa noin pari kolme viikkoa kunnes se menee taas entiselle mallilleen.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tyvikohotusmössö ja hiukset näyttävät tuuheammilta ja ovat paremmin ojennuksessa kauemmin.
Luovu Kouvolan kananpyllytukasta, jos hiukset ovat kovin lyhyet. Niitä ei saa mitenkään tuuheiksi. Paitsi tupeeraamalla ;D
Kaikista paras on kun tukkaani laittaa mahdollisimman vähän aineita, tällä hetkellä käytössä vain shampoo ja hiuslakka. Kaikki jätettävät hoitoaineet, muotovaahdot yms lässäyttää hiukseni ennätysajassa vaikka kuinka varovasti annostelee. Mulla on polkkatukka.
Ehdotan kanssa permanentti tai tyvikohotusta. Sen oton jälkeen sit pidät oikeasti niin pitkän tauon pesemiseen kuin mahdollista ettei päänahkasi taas totu siihen tiheään pesuväliin.
Itse en voi enää ottaa käsittelyjä hiuksiin joten samassa tilanteessa ollessani ryhdyin pesemän ruokasoodalla. Googlaa no poo. Pesuväli harvenee, hiukset ovat karheammat (mikä mulla oli ainakin hyvä) ja takkuuntuminen väheni todella paljon vaikken käyttänyt mitään hoitoinetta enkä sitä tähän kuuluvaa omenaviinietikkahuuhtelua
Sama täällä, olen päiväkodissa töissä ja joudun siellä pitämään hiuksia kiinni hygienia- ja turvallisuussyistä, lapset saattavat kiskaista hiuksista, myös lapset luonnollisesti nojautuvat sylissä aikuiseen, ja jopa täit voivat tarttua lapsilta. Eipä näitä asioita muissa töissä tapahdu.
Joskus, kun omat hiukset puhtaina menee töihin, illalla kotona niissä näkee sormiväriä, muovailuvahaa, limaa tai räkää ilman, että itse niitä on päähänsä tökännyt.
Ammatinvalintakysymys, mutta olisipa mukava ettei joka päivä pitäisi pestä hiuksia. Ehkä leikkaan/leikkautan hiukset pois kokonaan, haa!
Vierailija kirjoitti:
Ehdotan kanssa permanentti tai tyvikohotusta. Sen oton jälkeen sit pidät oikeasti niin pitkän tauon pesemiseen kuin mahdollista ettei päänahkasi taas totu siihen tiheään pesuväliin.
Itse en voi enää ottaa käsittelyjä hiuksiin joten samassa tilanteessa ollessani ryhdyin pesemän ruokasoodalla. Googlaa no poo. Pesuväli harvenee, hiukset ovat karheammat (mikä mulla oli ainakin hyvä) ja takkuuntuminen väheni todella paljon vaikken käyttänyt mitään hoitoinetta enkä sitä tähän kuuluvaa omenaviinietikkahuuhtelua
No tuolla aikaisemmin kerroinkin että noita kaikkia on kyllä jo kokeiltu. Ei tuota rasvoittumista mikään ulkoinen asia tai pesemättömyys hillitse kun se syy on sisäsyntyinen eli se hormonijuttu. En tällä aloituksella niinkään ratkaisuja hae, kunhan vaan huvikseni purnaan :)
Vierailija kirjoitti:
Kuivattaisko värjäys myös?
Ei kuivattanut eikä vaalennuskaan, enkä olekaan enää vuosiin värjännyt mihinkään suuntaan kun pidän omasta väristäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuolla aikaisemmin kerroinkin että noita kaikkia on kyllä jo kokeiltu. Ei tuota rasvoittumista mikään ulkoinen asia tai pesemättömyys hillitse kun se syy on sisäsyntyinen eli se hormonijuttu. En tällä aloituksella niinkään ratkaisuja hae, kunhan vaan huvikseni purnaan :)
Voi, tiedän tunteen kun samasta kärsin itsekin. Tuntuu että osan on kauhean vaikea uskoa että toisilla se rasvoittuminen on vaan niin nopeaa ja pesemättömyys ei sitä miksikään muuta. Mulle ihotautilääkäri on nimenomaan sanonut että paras hoito oikeasti rasvaiselle päänahkalle on sen rasvan poistaminen pesulla. Yksi samasta kärsivä tuttava sanoi että vaihdevuosien jälkeen helpotti hieman, mutta kai tämä on jonkinasteisena riesana hautaan asti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, tiedän tunteen kun samasta kärsin itsekin. Tuntuu että osan on kauhean vaikea uskoa että toisilla se rasvoittuminen on vaan niin nopeaa ja pesemättömyys ei sitä miksikään muuta. Mulle ihotautilääkäri on nimenomaan sanonut että paras hoito oikeasti rasvaiselle päänahkalle on sen rasvan poistaminen pesulla. Yksi samasta kärsivä tuttava sanoi että vaihdevuosien jälkeen helpotti hieman, mutta kai tämä on jonkinasteisena riesana hautaan asti...
Juuri näin. Joo, inhottava vaiva on. Minulla tuo pesemättömyys tekee kipeitä finnejä päänahkaan, kai se jotenkin tukkeutuu siitä rasvasta jos ei pese pois. Itsekin olen kuullut että vaihdevuosien jälkeen helpottaisi.
Kokeile oikeasti sitä soodaa. Itse pesin sillä kymmenen vuotta, yleensä parin-kolmen päivän välein. Ennen aloitusta hiukset rasvoittuivat niin paljon että kun pesin ne illalla, niin seuraavana päivänä jo ennen puolipäivää olivat rasvaiset.
Ja jos olet jo kaiken muun kokeillut niin eipä tässä paljon ole hävittävänäkään :) Sillä erolla ohjeisiin, niin laitoin aika paljon soodaa ja vain vähän vettä niin että oli paksua tahnaa, syväpuhdistaa ihanasti ja sillä voi "kuoria" nopsaan myös rasvoittuva otsan
Kokeile pestä kahdesti. Tulee paljon puhtaammat hiukset. Ei se iso määrä rasvaa lähde yhdellä pesulla. Shampoon kemia ei vain toimi niin kaikissa hiustyypeissä.
Joillakin rasvoittuu hiukset vielä aikuisenakin ja vaatii kerran päivässä pesun tosin, koska rasva alkaa muuten härskiintyä, haista ja kehittää esim. sientä. Tuplapesu voi kyllä puhdistaa niin hyvin, että yhden pesun voi jättää välistä, mutta ei kaikilla valitettavasti toimi.
Toinen vaihtoehto on harjoittaa mielikuvatasolla sitä, että hyväksyy hiusten kevyen rasvaisuuden, vaikka jos on tottunut siisteihin föönattuihin hiuksiin, se on tosi vaikeaa.
Kokeile muuta shampoota. Värjättyjen hiusten pesuun tarkoitetut pois ehdottomasti, eivät pese kunnolla. Lisäksi hoitoaine vain latvoihin, koska päänahka tuottaa omaa "hoitoainetta" eli seebumia tarpeeksi tyvelle.
Rasvaisen päänahan hoitaminen pesukertoja vähentämällä on sama kuin jättäisi kasvot pesemättä, koska iho on rasvainen. Päivittäinen pesu on yleensä paras ratkaisu päänahan ongelmiin.
Sit joku suolasuihke, toimii vähän kuin kuivashampoo
Vähennä pesukertoja, niin tasottui jossain vaiheessa. Oli sama vika ennen, sitten aloin tietoisesti vähentää pesua ja nyt pysyy puhtaana pidempään.
Tähän joku linkki asiaa puoltavaan artikkeliin jne