Saako sairaanhoitajalla olla ripsilisäkkeet?
Tällaiseen törmäsin akuuttiosastolla. Eikös nuo voi vaikka tipahtaa johonkin haavaan tms.?
Kommentit (32)
Eikö sairaanhoitajaoppilaitoksissa anneta tästä mitään yleisohjetta?
Vierailija kirjoitti:
Eli siis ammattikorkeakouluissa, niissä opiskellaan sairaanhoitajiksi.
Ja juu, annetaan ohjeet. Rakennekynnet, korut yms. kielletty, ripsien pidenneksyiä ei suositella mutta ei ne kielletyjäkään ole. Ja tatuoinnit ei haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mielestä sais olla mutta silti muutamilla kollegoillani on. Huomautan niistä ja olen ehdottanut osastonhoitajalle niiden kieltämistä.
-aseptisesti tarkka sh
Leikkaussalissa pitää pitää lasit jos tekoripset. Mielestäni kyllä ripsarillakin kuorrutettu ripsi voi tippua pois ihan milloin vain. Lasit kaikille!
En pidä itse esmes tatuoinneista, mutta ei ne työntekoa haittaa millään tavalla tai kerro osaamisesta. Ripsienpidennykset eivät ole kiellettyjä. Monella lääkärillä ja hoitsulla on kello kädessä, suurempi paha jo oman hygienian kannalta. Ensihoidossa näitä kelloja ranteessa on pilvinpimein. Itse ensihoidon työntekijänä syylllistyn myös, G-Shock on töissä ranteessa.
Vierailija kirjoitti:
En pidä itse esmes tatuoinneista, mutta ei ne työntekoa haittaa millään tavalla tai kerro osaamisesta. Ripsienpidennykset eivät ole kiellettyjä. Monella lääkärillä ja hoitsulla on kello kädessä, suurempi paha jo oman hygienian kannalta. Ensihoidossa näitä kelloja ranteessa on pilvinpimein. Itse ensihoidon työntekijänä syylllistyn myös, G-Shock on töissä ranteessa.
Joo, on mullakin kello koska koen sen aika tarpeelliseksi. Mutta kello on myös valittu niin, että se kestää saippuapesun joka työvuoron päätteksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mun mielestä sais olla mutta silti muutamilla kollegoillani on. Huomautan niistä ja olen ehdottanut osastonhoitajalle niiden kieltämistä.
-aseptisesti tarkka sh
Ripsilläsikös sinä sitten hoidat, sinä mikään sairaanhoitaja oo. Heille katkera luuseri oot.
Kös kös niillähän ne tekoripsillä.
Vierailija kirjoitti:
Saa. Ei ne haittaa työtä.
Omalla työpaikallani niitä ei suositella,
Vierailija kirjoitti:
-aseptisesti tarkka sh
Korviksia ei saa pitää tippumisvaaran takia niin ei kyllä mitään karvatupsujakaan saa pitää. Ihan itsestään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitetaan kielletyiksi.
Vierailija kirjoitti:
No ei voi tipahtaa. Ne on kuule ihan kiinnitetty.
Monta kertaa esim ratikassa olen katsellut kun ne kiinnitetyt roikkuu poskilla.
Ensihoito tuntuu ainakin olevan näiden ripsien ja kynsien kanssa aika villilänsi..
Uskomattoman monelta työtoverilta löytyy rakennekynnet, itseä oksettaa ajatuskin siitä mitä kaikkea niissä muhii. Lisäksi moni pitää pitkiä hiuksia auki enkä ymmärrä miten ne ei tule tielle töitä tehdessä.
Ensihoidossa ei ehkä aina ole mahdollisuus kovin aseptiseen toimintaan, mutta ne kynnet sitä ainakaan yhtään paranna.