Mitä kaipaat elämääsi?
Psykologi kysyi minulta tuota. En osannut vastata, mitä hämmästyin itsekin. Kehotti miettimään. Mitä sinä vastaisit?
Kommentit (26)
Enemmän yhteistä aikaa miehen kanssa.
Viimeisestä on valehtelematta pari vuotta aikaa. Tukiverkot on vähäiset ja kaukana. Omaa saamattomuutta myös, olen katsonut noita MLL ym, mutta ne on jäänyt...
Asiat on muuten hyvin, mutta molemmat ollaan aika uupuneita.
Kolme lasta, työt, lasten harrastukset rumba, tuttua varmasti monelle.
Ehkä jotain kuuluvuuden tunnetta ainakin. Mukaanlukien:
- Ystäviä. Pari läheistä, luottamuksellista ihmissuhdetta lisää.
- ”Löytää paikkani yhteiskunnassa.” Eli tehdä mielekästä, arvojeni mukaista työtä, joka mahdollistaa tasapainon niin hyvinvoinnin ylläpitämisen kuin taloudellisen toimeentulonkin kannalta. Järjestötoiminta tms. yhteisöt voisivat kuulostaa ihan lupaavalta harrastukselta myös.
Haluan siis kuulua johonkin, mutta samalla vahvasti säilyttää yksilöllisyyteni, integriteettini.
Kaipaisin itseltäni ehkä vähän lisää myös tiettyjä ominaisuuksia, kuten assertiivisuutta, keskittymiskykyä ja välittömyyttä. Toisaalta taas tulee sitten se kysymys, että missä määrin oman ihanneminän tavoittelu on edes realistista tai tervettä. Jossain kohtaa olisi varmaan parempi vaan hyväksyä, että olen just sellainen kuin olen ja mennään sinne asti, minne se nyt sitten riittää.
Isompaa lekaa. Olen pettänyt jo yli 2 vuotta nyt.
Enemmän lepoa, ei olisi koko ajan niin hässäkkää.
Tätä, ja hiukkasen enemmän taloudellista turvaa loppuvuosiksi. Kaikki muu on turhaa.