Vaikka voittaisin Eurojackpotissa, niin en missään nimessä ostaisi Tampereen luksuspytinkiä. Kuka muukaan ostaisi?
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/tampere/13658187
Ollut myynnissä jo iät ja ajat, eikä pyyntihintaa lasketa. Taloon on käytetty kalliita materiaaleja, mutta sisustus on niin sekava ja muuntelukelvoton ilman todella mittavaa remonttia, etten keksi, kuka tuollaiseen haluaa muuttaa. Itse repisin koko talon matalaksi ja rakentaisin jonkun järkevämmän talon tilalle. Tontista voisin siis ehkä (Eurojackpotin voittaneena) tuon maksaakin, mutta taloa en haluaisi.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi, vaikka rahaa olisi. Turhan mahtipontinen omaan makuun. Eihän tuossa ehtisi muuta kuin maksaa lämmityskuluja ja siivota kaikki päivät.
Jos on varaa laittaa noin paljon taloon kiinni, niin veikkaan ettei lämmityskulut ole päällimmäinen murhe, eikä omistaja varmasti siivoa itse.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on rakennuttanut talon aikoinaan? Joku mahtimies, yrittäjä vai minkä alan ihminen?
Onhan tuossa neliöitä.
Kruunukalusteen perustaja Salmela. Oli aika jämähtänyt menneisiin aikoihin päästessään rakentamaan, koska tuo talo sisustuksineen ei todellakaan ollut rakentamisvuotensa 1983 tyyliä millään lailla, paremminkin sellaista, mitä rikkaat rakennuttivat joskus vuosina 1967-75. Ja vielä vähemmän nykyajan ihmiset arvostavat onyxlattioita ja kullankimallusta - paitsi ehkä venäläiset ja Donald Trump. Onko kukaan muuten kysäissyt Donnyltä, haluaisiko hän Suomen-tukikohdakseen tuota Tampereen residenssiä? Trumpistit nauttisivat varmaan suunnattomasti päästessään palvomaan kuningastaan ihan lähietäisyydeltä. :D
Tuon talon sisustus muuten on sitä, minkälaisia mielikuvia myymistään huonekaluista nimi Kruunukaluste minussa on vieläkin herättänyt. Oli miellyttävä yllätys vilkaista äsken Kruunukalusteen nettisivuja ja todeta, että ne myyvät nykyisin ihan moderneja huonekaluja ja nuo ns. tyylihuonekalut ovat enää kaukainen paha muisto vain.
Vierailija kirjoitti:
Minusta se talo ei ole muuntelukelvoton, vaan ihan toteutettavissa. Noissa kuvissa on vain niin hallitsevat ne kiemuraiset ja tummat tyylihuonekalut, että niiden ohi on tosi vaikea katsoa. Mutta oikeasti se ei ole niin paha. Joo, lattiassa on viirullista marmoria, joka yhdessä kiemuraisten kalusteiden kanssa näyttää yliampuvalta, mutta kuvittele kalusteiden tilalle jotain suoralinjaista ja modernia, niin kokonaisuus ON ihan toinen. Ne kalusteet pitäisi myydä huutokaupalla tai muuten tyhjentää talosta, se menisi paljon paremmin kaupaksi ilman kalusteita. Noin niinku vinkkinä kiinteistövälittäjälle.
Talo sinänsä on vallan ok, paitsi tietysti rakennusaikansa tekniikkaa (oletan kyllä, että uima-alls on uusittu. Itse asiassa taidan tietää, kuka sitä on ollut uusimassa).
Mutta en minä tiedä, mitä tekisin, jos mulla olisi 3,4 miljoonaan ylimääräistä rahaa panna omaan asumiseen. Voi olla, että en vaan panisi, koska asiani ovat siinÄ suhteessa aika oivallisesti nytkin, kuudesosalla tuosta hinnasta.
Kun se ongelma onkin, että niiden kiemuraisten tyylihuonekalujen (jotka vetoavat tiettyyn segmenttiin) alla on ehtaa kasaria, joka on nykyään ihan no-no. Eli laaja ja kallis remppa tarpeen. Miljonääri ostanee mielummin ihan uuden tai sitten niin vanhan, että sillä on jo sellaista iän tuomaa arvoa.
Jos voittaisin Eurolotossa sellaiset 100 miljoonaa niin luulenpa että ostaisin tuon. Minusta talo on todella hieno ulkoa, ja piha on tietysti upea. Sekä ranta.
Katsoin kaikki kuvat ja koko asunnossa ei ole yhtä ainoaa huonekalua, sisustusesinettä tai mitään muutakaan ei-kiinteää minkä haluaisin pitää. Eli myyjän pitäisi tyhjentää aivan kaikki.
Sen jälkeen palkkaisin sisustussuunnittelijan (kilpailuttaisin muutaman että näkisin millaista näkemystä tarjoavat) ja laittasin suuren osan pintamateriaaleista uusiksi. Sekä uudet huonekalut tietysti.
Kyse ei tosiaan ole siitä että mitään maalarinvalkoista joka paikkaan olisin hakemassa; päin vastoin pidän väreistä (meillä on kodissa yksi syvän tummanpunainen seinä ja rakastan sitä). Joten saisi olla paljonkin väriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ostaisi, vaikka rahaa olisi. Turhan mahtipontinen omaan makuun. Eihän tuossa ehtisi muuta kuin maksaa lämmityskuluja ja siivota kaikki päivät.
Jos on varaa laittaa noin paljon taloon kiinni, niin veikkaan ettei lämmityskulut ole päällimmäinen murhe, eikä omistaja varmasti siivoa itse.
No onhan niitä äkkirikastuneita jotka jaksaa omaisuutensa just tuollaisiin päättömiin sijoituksiin. Raha riittää taloon mutta ei tajuta millaiset kulut siitä menee joka kuukausi.
Ohis
Järjettömän ruma talo. Vaikka ne „tyyli“huonekalut veisi pois, huomio kiinnittyi mm. vanhanaikaisiin ja rumiin lattioihin, oviin, kattoihin ja niissä erityisesti kiinteisiin valaisinsysteemeihin sekä tietenkin aivan älyttömään pohjaratkaisuun, jossa on ihan liikaa kaikenlaisia yleisiä istuskelu- ja oleskelutiloja. Jos on yli kolme miljoonaa mahdollista laittaa asumiseen, niin paremman saa kun rakennuttaa suoraan uuden hulppean lukaalin.
Kun tuon tyhjentäisi kaikesta irtaimesta sisustuksesta, niin todellakin harkitsisin, jos vaikka 90 miltsiä napsahtais. Oma tontti, oma ranta, maalämpöputket vedetty järveen.. Kalanruotoparketti ja toi ulkoterassi ihan mahtavat! Tapetteja ehkä vähän päivittäisinja tosiaan kaiken sisustuksen uusiksi, niin hyvä tulis.
Näyttää ulkoapäin joltain siunauskappelilta 🙄
Pitääkö nuo huonekalutkin ostaa talon mukana?
Onko ranta-alue pelkkää betonia? Todellakin joku venäläinen nainen sopisi tuonne hyvin.
Minä ostaisin ja teettäisin siihen putki- ja sähköremontin sekä uusisin julkisivua ja kaikki pinnat sisältä. Keittiö ja kylppärit uusiksi.
Olisi ihanaa kun olisi noin paljon tilaa ja oma ranta laitureineen. Nuo huonekalut eivät kuulu hintaan, miksi moni sanoo että ruma sisustua? Asun tässä lähellä, tämä on ihanaa aluetta.
Vierailija kirjoitti:
Kiva pikku kiinteistövero 😆
Köyhälle kaikki on kallista. Noin iso talo Tampereen parhaimmalla paikalla, ei voi verrata johonkin korpimökkiin jossain jumalan selän takana.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistöveroa menee vuodessa lähes sen, mitä mulla on koko vuoden vastikkeet :D 3400 €/vuosi.
Jossain pikkukopissa varmaan onkin vastike noin vähän, eihän sitä voi mitenkään verrata tuohon pytinkiin.
Siis ei kai tuota miksikään perhekodiksi ole tarkoitettukaan. Noin paljon oleskelutiloja ja neuvottelupöytiä viittaisi kyllä edustustiloihin tai juhlapaikkaan. Kun tuolta pistää nuo kamalat huonekalut pois, tuostahan saisi vaikka valokuvaustudion tai kuntosalin/ kauneushoitolan tai vaikka ravintolan.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostaisin ja teettäisin siihen putki- ja sähköremontin sekä uusisin julkisivua ja kaikki pinnat sisältä. Keittiö ja kylppärit uusiksi.
Olisi ihanaa kun olisi noin paljon tilaa ja oma ranta laitureineen. Nuo huonekalut eivät kuulu hintaan, miksi moni sanoo että ruma sisustua? Asun tässä lähellä, tämä on ihanaa aluetta.
No kyllä tuo sisustus on aivan kauhea siis ruma. Ihmettelen tuota tasakattoa ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä tuo sisustus on aivan kauhea siis ruma. Ihmettelen tuota tasakattoa ulkona.
Noista huonekaluista voi olla montaa mieltä, mutta ne eivät sisälly kaupoahintaan joten mitä väliä sillä on? Eikö tuohon aikaan tehty paljon tasakattoisia taloja....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista huonekaluista voi olla montaa mieltä, mutta ne eivät sisälly kaupoahintaan joten mitä väliä sillä on? Eikö tuohon aikaan tehty paljon tasakattoisia taloja....
Sinäkin näköjään luulet, että tuo on 70-luvun talo, mutta kyllä sen rakennusvuosi on 1983. Ei enää tasakattoja silloin, ei enää pitkään aikaan.
Tampereella on myynnissä enemmänkin näitä oman elämän ökytaloja....
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/tampere/14633837