Koulukiusaajat pärjäävät elämässään hyvin
Näin olen omista kiusaajistani huomannut. Heistä tuli sairaanhoitajia, opettajia yms. Älä siis sano kiusatulle lapsellesi, kuten mulle aikanaan jankutettiin, että heistä tulisi syrjäytyneitä. Ei tule, vaan minusta kiusatusta tuli syrjäytynyt.
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Minua kiusanneet ihmiset eivät ole pärjänneet erityisen hyvin. Heistä on tullut myyjiä, lähihoitajia, sairaanhoitajia, liikunnanopettajia, kaikenlaista amiskansaa ja amk-kansaa ja korkeakoulutetuidta lakimiehiä. Mutta noin pääsääntöisesti aika keskinkertaista väkeä.
Kuitenkin edes keskinkertaista väkeä. Minusta ei tullut mitään. Ap
Riippuu paljon varmaan sosioekonomisista piireistä. Niissä piireissä missä minä kasvoin olivat kiusaajat hyvien perheiden kultamussuja joista sitten tulikin menestyviä yrittäjiä, lakiasiainjohtajia ja talousjohtajia muun muassa.
Vierailija kirjoitti:
Minua kiusanneet ihmiset eivät ole pärjänneet erityisen hyvin. Heistä on tullut myyjiä, lähihoitajia, sairaanhoitajia, liikunnanopettajia, kaikenlaista amiskansaa ja amk-kansaa ja korkeakoulutetuidta lakimiehiä. Mutta noin pääsääntöisesti aika keskinkertaista väkeä.
Eli he ovat pärjänneet hyvin? Vai väitätkö, että elämässä on epäonnistunut jos ihminen valitsee työkseen jonkin ylläolevista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin edes keskinkertaista väkeä. Minusta ei tullut mitään. Ap
En ota mitään kantaa siihen, mitä sinusta tuli, voi vielä tulla tai joskus tulee, kun en tunne sinua. Mutta sen sanon, että vertailu vielä heikompaan ei tee huonosta tai keskinkertaisesta hyvää. Jokainen arvostellaan omillaan, jos arvosteltavaksi asettuu.
Mun kiusaajista tuli myös joko keskitason tasaisia suorittajia tai päälliköitä. Oikeasti siitä on enemmän haittaa, että kiusaajille yritetään lyödä joku erityisryhmät leima otsaan, jolla kiusaamista selitetään.
Koulukiusaaja on jo pienenä oppinut hyvän itsetunnon. Hän uskaltaa ottaa, vaatia ja menestyä anteeksi pyytelemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli he ovat pärjänneet hyvin? Vai väitätkö, että elämässä on epäonnistunut jos ihminen valitsee työkseen jonkin ylläolevista?
En sano, että epäonnistunut, vaan että keskinkertainen. Keskinkertainen ei ole hyvä, vaan keskinkertainen. Tai korkeintaan se on ”ihan hyvä”.
Kiusaajieni menestystä ei myöskään arvioida suhteessa minuun eikä minua suhteessa heihin. , vaan jokainen omilla saavutuksillaan suhteessa omiin tavoitteisiinsa ja lähtökohtiinsa. Minulla menee ammatillisesti ja taloudellisesti paremmin kuin ylläolevissa ammateissa olevilla yleensä ja kiusaajillani Ihan erityisesti, mutta ei se minusta menestynyttä tee, vaan että olen tavoitellut pieniä ja isoja asioita ja aina joskus onnistunut tavoitteissani sen verran, että itselläni on ollut kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Koulukiusaaja on jo pienenä oppinut hyvän itsetunnon. Hän uskaltaa ottaa, vaatia ja menestyä anteeksi pyytelemättä.
Juuri näin. Ja tätä ei ääneen sanota.
Jos mielestäsi vankilatuomio on pärjäämistä, niin sillon voit noin yleistää.
Se menestyminen elämässä ei mitenkään oikeuta kiusaamista. Ja kaikista kiusatuista ei tule syrjäytyneitä. Asiat eivät ole ihan noun suoraviivaisia.
Kiusaajista voi tulla vaikkapa opettajia. Ainakin minun kiusaajalleni kävi niin. Muutenkin kovasti esillä esimerkiksi kunnallispolitiikassa.
Pärjääkö opettaja tai sairaanhoitaja jotenkin keskimääräistä paremmin elämässä. Itse en ainakaan hoitajana ole sellaista huomannut.
Parempi menestyy lahjoilla, ku kyynärpäillä.
Tottahan tämä on ja monesta kiusaajasta tulee myös esimiehiä ja johtajia, koska häikälemättömiä ominaisuuksia arvostetaan korkeissa asemissa, pitää pystyä tekemään päätöksiä bisnekset edellä, ihmisistä piittaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen käsitys hyvästä itsetunnosta. Ennemminkin tuossa on kyse häikäilemättömyydestä ja empatian puutteesta, rikkinäisestä ihmisestä.
Ihminen, jolla on hyvä itsetunto, on sovussa itsensä ja muiden kanssa.
Meistä tuli lääkäreitä, taksi autoja ja Kuninkaita (Minä & Trump tuo viimeinen)
Sinccis
Mistä te edes tiedätte, mitä kiusaajista tuli? Asutteko yhä siellä pikkupaikkakunnalla, jolla ei ole töitä?
Minä en tiedä, eikä kiinnosta. On oma elämä ja vastuu siitä.
Koulukiusattuna pärjään mielestäni keskinkertaisesti niin elämässä kuin työssä sairaanhoitajana. En kyllä usko että se on johtuu millään tavalla koulukiusaamisesta. Kunnianhimo vain ei riitä parempaan ja olen varsin tyytyväinen elämääni näin.
Pahimmille koulukiusaajille ei käynyt kovin hyvin. Alkoholismia ja muita ongelmia, useampi heistä nyt viisikymppisenä on jo kuollut.
Parhaiten pärjänneitä on ne jotka ei osallistunut kiusaamiseen vaan keskittyvät kouluun. Monesti he toki saattavat olla kiusaamisen mahdollistajia, mutta ei varsinaisesti kiusaajia.