Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastasyntyneen katsomaan meneminen?

Vierailija
29.10.2019 |

Miten tälläisissä tapauksissa nykyperheissä joissa ei saa mennä katsomaan, koska onnittelukukat annetaan? Pitääkö ne lähettää kotiin vai?

Meille ainakin saa tulla heti sairaalaan // kotiin katsomaan isovanhemmat, vanhempien sisarukset perheineen ja hyvät kaverit😍 Me ei tarvita parin viikon aikaa, vaan läheisemme ovat järkeviä ihmisiä jotka osaavat tarvittaessa tuoda vaikka pullat mukanaan. Meille lapsen syntymä on ilon asia ja katsomaan saa ja pitää tulla!!

Saatu/ viety paljon kukkia ja kortteja 🥰 Nyt ei tiedetä miten toimia oikein tälläisissä tapauksissa joissa ei ole saanut mennä sairaalaan, eikä myöskään kotiin.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntynyttä.

Vierailija
2/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi on vuodelepoaikaa. Sitä pitää kunnioittaa, oli perhe sairaalassa tai kotona - ellei perhe toisin ilmoita. Mutta ei tämä tietenkään tarkoita, että voit mihin tahansa änkeä kuukaudenkaan jälkeen, vaan vierailuun pitää aina viime kädessä olla suostumus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin Interfloran sivuja, kauhean kalliita kimppuja😥🙊

Jos ei saa mennä katsomaan niin ei tarvi mitään lahjaa lähettääkään. Olkoot sitten ilman.

Vierailija
4/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukausi on vuodelepoaikaa. Sitä pitää kunnioittaa, oli perhe sairaalassa tai kotona - ellei perhe toisin ilmoita. Mutta ei tämä tietenkään tarkoita, että voit mihin tahansa änkeä kuukaudenkaan jälkeen, vaan vierailuun pitää aina viime kädessä olla suostumus.

Kuukausi? Eikö teillä ole ystäviä/ läheisiä? 😥

Vierailija
5/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan synnytyksen jälkeen toivoin vieraita - tokan jälkeen olin tosi uupunut ja halusin (olisin halunnut) levätä rauhassa. Perheen ehdoilla mennään; kyllä heidän oikeutensa lepoon on suurempi kuin muiden oikeus mennä katsomaan vauvaa.

Vierailija
6/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika liioiteltu aika.

En tiedä yhtään perhettä jossa kuukausi oltaisiin omassa ”körmyssä” ilman ulkomaailmaa niin että läheiset edes käyvät vauvaa katsomassa.

Kyllä meillä on oltu ystäviin yhteydessä heti, miehet pitäneet myös varpajaisia 😊

Vierailija
7/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekan synnytyksen jälkeen toivoin vieraita - tokan jälkeen olin tosi uupunut ja halusin (olisin halunnut) levätä rauhassa. Perheen ehdoilla mennään; kyllä heidän oikeutensa lepoon on suurempi kuin muiden oikeus mennä katsomaan vauvaa.

Tottakai on, etkö osannut lukea Apn kysymystä. Kysyy miten toimitaan oikein?

Vierailija
8/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika liioiteltu aika.

En tiedä yhtään perhettä jossa kuukausi oltaisiin omassa ”körmyssä” ilman ulkomaailmaa niin että läheiset edes käyvät vauvaa katsomassa.

Kyllä meillä on oltu ystäviin yhteydessä heti, miehet pitäneet myös varpajaisia 😊

Jos perhe haluaa olla kuukauden rauhassa, mitä sitten? Muualla maailmassa äiti saattaa olla sängyssä kuusikin viikkoa synnytyksen jälkeen.

Vierailija
9/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastasyntynyttä.

Ah, kielikorvattomat alapeukuttajat. 

Vierailija
10/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalaan ei tosiaan enää välttämättä päästetä kuin lapsen isä ja sisarukset. Kotiin mennään sitten, kun perhe on valmis ottamaan vieraita vastaan ja jaksaa kestitä. Tämähän riippuu yleensä äidin voinnista ja toipumisesta. Älkää pliis tunkeko väkisin tai kutsuko itse itseänne kylään, kyllä sen vauvan ehtii nähdä vähän myöhemminkin.

Vierailija
11/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalaan ei tosiaan enää välttämättä päästetä kuin lapsen isä ja sisarukset. Kotiin mennään sitten, kun perhe on valmis ottamaan vieraita vastaan ja jaksaa kestitä. Tämähän riippuu yleensä äidin voinnista ja toipumisesta. Älkää pliis tunkeko väkisin tai kutsuko itse itseänne kylään, kyllä sen vauvan ehtii nähdä vähän myöhemminkin.

Kukaan ei ole tunkemassa, et osaa lukea. Outoa on tämä nykyaika ettei kyläillä vaan kyräillään ”toipumassa”

Vierailija
12/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei ole tunkemassa, et osaa lukea. Outoa on tämä nykyaika ettei kyläillä vaan kyräillään ”toipumassa”

Epämiellyttävää on myös se, että syyllistetään kotona toipujaa. Itse olet ollut ilmeisesti hyvävointinen heti synnytyksen jälkeen, kaikki eivät ole.

Vierailija
13/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, marttyyrit.

Opetelkaa lukemaan.

Kun ei saa mennä kylään, niin Ap kysyy: lähetänkö kukat ja onnittelukortti.

Yksi vain on vastannut tähän kysyttyyn asiaan.

Vierailija
14/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan tällainen kyläily-oletus on kulttuurisesti ja historiallisesti outoa. Monessa kulttuurissa on edelleen ns. lapsivuodeaika, jonka aikana äiti lepää, toipuu ja imettää vauvaa. 

Vierailija
15/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epämiellyttävää on myös se, että syyllistetään kotona toipujaa. Itse olet ollut ilmeisesti hyvävointinen heti synnytyksen jälkeen, kaikki eivät ole.

Ei se vointi siitä huonone tai tikit siitä alapäässä häviä että vieraita käy muutamia. 😊

Vierailija
16/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harmitti ihan kauheasti kun kukaan ei tullut käymään kun toinen lapsemme syntyi. Se tuntui todella loukkaavalta. Ovatko sitten ajatelleet että haluamme olla rauhassa. Mielestäni sitä sopii kysyä että milloin saa tulla kylään, eikä olettaa että haluavat olla rauhassa tai että haluavat heti vieraita.

Vierailija
17/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei voi mennä kylään, niin veisin kukat kuistille /ovelle jos omakotitalo. Jos kerrostalo tilaisin Interflorasta. Veisin kukkia kuitenkin vain jos on sukulainen. Interfloran tilauksiin saa laitettua esim suklaata mukaan. Maksaahan se mutta ehkä ihan kiva ajatus. Jos ei ole sukulainen tai läheinen niin laittaisin vaan tekstiviestillä jonkun kivan kuvan ja onnitteluviestin.

Tämä koko vierailusysteemi on outo, tuntuu että tekee niin tai näin niin tekee väärin. Mä meen kylään vaan ihmisten luo jotka kutsuu kylään. Jos ei kutsuta en mene. Sitten vuosia myöhemmin saa kuulla miten vauvaa ei ole menty katsomaan kun ei ole koskaan kutsuttu. Tai että en ole koskaan käyny kylässä ihmisen uudessa kodissa, kun ei ole kutsuttu.. mistä minä tiedän että kylään halutaan? Vähemmän uhriutumista, kiitos.

Vierailija
18/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika liioiteltu aika.

Jos perhe haluaa olla kuukauden rauhassa, mitä sitten? Muualla maailmassa äiti saattaa olla sängyssä kuusikin viikkoa synnytyksen jälkeen.

Muualla maailmassa synnytyksetkin hoituu vähän eri tavalla ja esim. lapsikuolleisuus on korkeampi. Kuuden viikon makuutusta ei mitenkään kannata ihannoida tai ottaa asennetta, että minäkin voin tehdä niin, kun muuallakin maailmassa. Suomessa ei missään tapauksessa, ei edes 90v lonkkaleikkauksen jälkeen, suositella mitään viikkojen makaamista! Jokainen tietysti tekee niin kuin haluaa, mutta kysymykseesi "mitä sitten?" ehdottaisin miettimään mikä siinä omassa kuplassa on niin tärkeää, että ei voi läheisiin olla yhteydessä kokonaiseen kuukauteen? Kannattaako sitä synnytyksen jälkeistä masennusta ihan tarkoituksellisesti hankkimalla hankkia eristäytymällä muista? Oma maailma toki muuttuu, yleensä, vauvan ympärillä pyöriväksi. Niin sen pitää mennäkin, mutta kyllä kuukauden täydellinen oma rauha kuulostaa jo liioittelulta. Mitä jos nämä läheiset tekisivät teille samoin? Ignooraisivat vauvan täysin, teidän tärkeän perhetapahtuman, miltä se tuntuisi? Siitä päästäänkin ap:n kysymykseen, kerro nyt mielipiteesi siitäkin, miten toimia oikein?

Vierailija
19/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmitti ihan kauheasti kun kukaan ei tullut käymään kun toinen lapsemme syntyi. Se tuntui todella loukkaavalta. Ovatko sitten ajatelleet että haluamme olla rauhassa. Mielestäni sitä sopii kysyä että milloin saa tulla kylään, eikä olettaa että haluavat olla rauhassa tai että haluavat heti vieraita.

On kysytty, ei tullut mitään vastausta!

Ei mennä ollenkaan 😊 Pitäkööt tunkkinsa ja kuukauden lapsivuodeaika yksin pienessä asunnossa alkaakoon😂

Vierailija
20/94 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et itse kutsunut kylään? Ehkä mä olen jonkun sortin autisti kun menen kylään vain kutsuttaessa. Itse kutsun ihmisiä meille kylään myös. Olen varmaan loukannut kaikkia ystäviäni kun en ole itse tajunnut kutsua itseäni. En käsitä tätä miksi jos joku haluaa vieraita, ei itse niitä kutsu vaan pitäisi olla ajatustenlukija... huokaus