Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisyyden huippu?

Yksinäinen, mutta onnellinen!
29.10.2019 |

Mikä on mielestäsi yksinäisyyden huippu?

Aloitan: saan joka syntymäpäivä ja joulu yhden postikortin. Olen lähettänyt kortin itselleni.

Silti olen onnellinen. Tämä on oma valinta ja sopii tämän hetkiseen tilanteeseen kuin nenä päähän, sopii ehkä koko loppuelämääni - toivottavasti!

Olen saanut elämässä niin tärkeitä asioita, joita joku ei saa koko elämänsä aikana, että loppuaika elämästäni on vain lähes pelkkää extraa. Lapset haluan vielä "kasvattaa loppuun" (ainakin 40 vuotiaiksi), muuta en tarvitse.

Mikä on sinun yksinäisyytesi huippu?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin dokaaminen lähiön räkälässä.

Vierailija
2/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saa sitä korttiakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun elämä; en ole koskaan seurustellut. kavereita/ystäviä ei ole ollut kohta 13 vuoteen. puhelimessa alle 10 numeroa tallennettuna, voi olla viikkoja ettei kukaan soita/tekstaa.

Vierailija
4/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun elämä; en ole koskaan seurustellut. kavereita/ystäviä ei ole ollut kohta 13 vuoteen. puhelimessa alle 10 numeroa tallennettuna, voi olla viikkoja ettei kukaan soita/tekstaa.

Minulla oli sama, ei muita sosiaalisia kontakteja kuin vanhemmat 13-26-vuotiaana. Mutta silti onnistuin saamaan lopulta seurustelukumppanin ja muutaman ystävän. Älä sinäkään luovu toivosta.

Vierailija
5/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sohvalla köllötellessäni silitän joskus hiuksiani, jotta saisin tuntea jonkun kosketuksen ja läheisyyttä 😁

Vierailija
6/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa ihminen jonka kanssa voit "jutella" on jokin "kameramalli" netissä. Ja jos et uskalla sinne kirjoittaa niin ainakin voit katsella edes kerran jotain ihmistä silmiin. En myöskään koskaan saa kortteja ja kukaan ei soita  minulle. Itsessä on paljon syytä tähän tilanteeseen ja en osaa tai uskalla tutustua ihmisiin kunnolla. Olen nuori nainen ja häpeän itseäni päivittäinen todella paljon. Tämä ei myöskään ole minulle mikään oma valinta senkin vuoksi kuin jotain kidutusta välillä. En paljon kaipaa ihmisiä, mutta en nyt sentään ihan yksin tahtoisi olla. Nolottaa ja kirjoittaakin.

Vierailija
7/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan itselleni hyvää yötä. Töihin lähtiessä sanon kodilleni hei hei.

Vierailija
8/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on noin 200 numeroa puhelimessa.

Vain yksi läheinen, loput virastoja/Kelaa/apteekkia/Elisaa/DNA.......

Vierailija
9/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole vuosiin soittanut kukaan muu kuin viranomainen, esim OP

Vierailija
10/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon puhunu itelleni ja välillä kuvittelen että mun vierellä olis joku joka arvioisi mitä teen niin yritän pääni sisällä selittää kaikkea. Ei oo tosiaan ollut kavereita tai mitään tuttuja enää yli vuosikymmeneen ja sen verran ikää ettei vanhemmatkaan enää tekstaa kuin parin kuukauden välein. Ja ne vanhempien tekstarit on ainoat sosiaaliset kontaktit mitä mulla on. 

Vierailija
11/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin yksinäisyyden huipun yläasteella, kun kului oikeasti kuukausia, että puhuin koulupäivän aikana mitään. Jos jättää pois silloin tällöin viitattuani vastasin opettajalle, tai ruokalan jonossa ilmoitin keittiön väelle mitä valitsin, niin kenenkään samalla luokalla olevan, tai muunkaan ihmisen kanssa en puhunut koulupäivän aikana. Illalla juttelin vanhemmille, mutta en muuten.

Joo ja mitä tästä on seurannut, yliopistotutkinto, lapsia, puoliso ja kovapalkkainen vakinainen virka ministeriössä. Ystäviäkin löytyy nykyään, ei montaa, mutta kuitenkin.

Vierailija
12/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koin yksinäisyyden huipun yläasteella, kun kului oikeasti kuukausia, että puhuin koulupäivän aikana mitään. Jos jättää pois silloin tällöin viitattuani vastasin opettajalle, tai ruokalan jonossa ilmoitin keittiön väelle mitä valitsin, niin kenenkään samalla luokalla olevan, tai muunkaan ihmisen kanssa en puhunut koulupäivän aikana. Illalla juttelin vanhemmille, mutta en muuten.

Joo ja mitä tästä on seurannut, yliopistotutkinto, lapsia, puoliso ja kovapalkkainen vakinainen virka ministeriössä. Ystäviäkin löytyy nykyään, ei montaa, mutta kuitenkin.

Itsellä samoja kokemuksia ja varsinkin yläkoulu meni niin, että harvoin kukaan jutteli minulle mitään ja jos itse yritin porukkaan niin huomasin etten kelvannut. Kiusattiin myös jonkin verran. Yleensä olin silti vaan kuin pelkkää ilmaa kaikille. Jotkut pakolliset parityöt yms hoidettiin niin, että minut oli muiden pakko ottaa mukaan, mutta muuten en paljon päivän aikana puhunut. Tämä oli todella ikävää aikaa ja olin aiemmassa koulussa ihan hyvin vielä porukassa mukana ja yritin kyllä päästä tuollakin mukaan, mutta ei auttanut. Lukiossa tilanne helpottui vähäsen ja sain lopulta pari kaveria, mutta edelleen omassa ryhmässä ei sellaisia ollut ja he eivät minulle oikeastaan puhuneet  mitään sen "pakollisen" ulkopuolella. Oli meitä silti muitakin yksinäisiä siellä. Nämä vuodet ovat silti jättäneet jälkensä minuun jotenkin ja uskon, että se tietynlainen jännitys ihmisiä kohtaan ja ulkopuolisuuden tunne on tuolta peräisin. En enää luota siihen, että kukaan tahtoisi olla kanssani jatkossakaan. Toivon silti elämälleni eri suuntaan, mutta nyt yksinäisyys on jäänyt päälle ja edelleen olen yksin.

Vierailija
13/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy todeta, että minulla ei ole ollut ystäviä nyt 12:sta vuoteen. Joskus lapsena oli viimeksi sellainen todellinen ystävä. Kyllä tämä jonkin jäljen on jättänyt.

Vierailija
14/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa ihminen jonka kanssa voit "jutella" on jokin "kameramalli" netissä. Ja jos et uskalla sinne kirjoittaa niin ainakin voit katsella edes kerran jotain ihmistä silmiin. En myöskään koskaan saa kortteja ja kukaan ei soita  minulle. Itsessä on paljon syytä tähän tilanteeseen ja en osaa tai uskalla tutustua ihmisiin kunnolla. Olen nuori nainen ja häpeän itseäni päivittäinen todella paljon. Tämä ei myöskään ole minulle mikään oma valinta senkin vuoksi kuin jotain kidutusta välillä. En paljon kaipaa ihmisiä, mutta en nyt sentään ihan yksin tahtoisi olla. Nolottaa ja kirjoittaakin.

Mikä on kameramalli jolle voi jutella?

Vierailija
15/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kameramalli jolle voi jutella?

Tarkoitinkin kirjoittamista ja voit ihan itse päätellä minkälaisesta sivusta kyse. Oma tilanne nyt vaan on tämä on ei voi nyt mitään. Minullakaan ei ole ollut ystäviä nyt yli 10 vuoteen, joten alkaa vähän tämä tuntua.

Vierailija
16/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas puhun pehmolelulle, Koiramäen Elsa on hyvä kuuntelija! Joinakin päivinä joku satunnainen ihminen saattaa pelastaa päivän. Pärjään kyllä yksinkin mutta joskus olisi mukava jakaa asioita jonkun kanssa.

Vierailija
17/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sama, ei muita sosiaalisia kontakteja kuin vanhemmat 13-26-vuotiaana. Mutta silti onnistuin saamaan lopulta seurustelukumppanin ja muutaman ystävän. Älä sinäkään luovu toivosta.

Naiselle kaikki on mahdollista.

Vierailija
18/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma elämä on myös kuin tuossa ensimmäisessä viestissä kuvattu. En ole seurustellut, ei kavereita  alakoulun jälkeen , puhelimella soitan hyvin harvoin ja siellä ei ole kuin vanhempien numerot. Mietin miten pääsisin siihen elämään kuin olet päässyt. Itse olen juuri nyt 26- vuotta olisi kiva saada jokin muutos aikaan, kun olen myös ollut yksin 13-vuotiaasta lähtien. Tietenkin tiedän sen, etä itse pitää muuttaa elämäänsä, vaikka en ymmärrä miten se tehdään.

Vierailija
19/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetää mielen surulliseksi tämä ketju.

Vierailija
20/33 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytin 50 vuotta ei kukaan soittanut. Ei edes vanhemmat, pistivät spostia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan