Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lumiräntää, 2 c pakkasta ja noin 10 v tytöt kesälenkkareissa ja adidaksen leggareissa bussipysäkillä :(

Vierailija
29.10.2019 |

Ymmärrän teinit mutta noin pienille pitäisi vanhempien huolehtia päällyshousut ja varrelliset kengät!

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä Keski-Euroopassa oli eilen n. 12 astetta, auringossa tuntui hieman lämpimämmältä, mutta tuuli oli kylmä. Läheisessä puistossa lapset leikkivät pudonneissa lehdissa kesämekoissa paljain jaloin.

Sellaista se vaan joskus on.

T. tänään töihin nilkat paljaina tullut 37v., ulkona +3.

Vierailija
42/57 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkääs Englantiin katsomaan, miten siellä pukeudutaan kylmänkosteaan talvisäähän. Luulisi, että koko kansa olisi jo sairastunut reumaan ja kuollut sukupuuttoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena haluaa näyttää hyvältä, vanhana pysyä lämpimänä ! Ja pystyssä . T. 40 v muumio joka lähti tänään ulos toppahousuissa ja nastakengissä.

Vierailija
44/57 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena haluaa näyttää hyvältä, vanhana pysyä lämpimänä ! Ja pystyssä . T. 40 v muumio joka lähti tänään ulos toppahousuissa ja nastakengissä.

Niin ja nuorena verenkierto on toista luokkaa kuin vanhana!

Vierailija
45/57 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä haluan pysyä lämpimänä sekä näyttää hyvältä. Toppahousuja ja nastakenkiä en omista, silti en palele. Kumma juttu. T. melkein 40

Vierailija
46/57 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 9-v lähti myös lenkkareissa eikä suostunut ulkkareihin, kuulemma eilenkin pärjäsi palelematta ilman joten menköön minun puolestani. 

Sit kun on -5 tai kylmempi ni pakotan ne ulkkarit.

Vierailija
47/57 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kyllä haluan pysyä lämpimänä sekä näyttää hyvältä. Toppahousuja ja nastakenkiä en omista, silti en palele. Kumma juttu. T. melkein 40

Mä omistan toppahousut, mutta ne ja untsikka ovat tarpeen lähinnä pilkkijäillä seisoskellessa. Nastakenkiä olen harkinnut, hankkimatta jääneet toistaiseksi. Lämmönsieto vaihtelee ihmisillä, mulla on yleensä kuuma ja helteet ovat yhtä kärsimystä...ja on sillä ilmankosteudella ja tuulellakin väliä, Tampereen tyyni -27 ei ole yhtään niin paha kuin Porin -15, missä sielukin jäätyy. - se kolmas 40v

Vierailija
48/57 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä tavalla ! Reumatismin hankkiminen voidaan aloittaa jo nuorena ja ne  kivat virtsatieinfektiotkin  voi hankkia 'kaupan päällisiksi' helposti  ....

https://yle.fi/uutiset/3-9919958

Huoh

Vierailija
49/57 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei niitä isoimpia epäkohtia maailmassa onneksi ole.

Kannattaa valita taistelunsa.

Vierailija
50/57 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä olet varmaan nähnyt minun tytön. Kyllä, meillä on ulkohousut, talvikengät ja talvitakki ihan tarjolla, mutta jos yksin lähtee niin laittaa mitä sattuu. Viime talvena piilotin lenkkarit, ettei ollut muita. Toppahousut se kyllä otti kouluun mukaan viime talvena, mutta opettaja ei nähnyt kertaakaan jalassa. 

Vierailija
51/57 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa nuorten palella, ei siitä ole mitään todettua, pitkäaikaista haittaa. On sitä itsekin tullut joskus juostua nilkat ja pää paljaana pitkin kyliä ja hengissä ja terveenä ollaan.

Vierailija
52/57 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo vielä mitään. Meidän läheisyydessä on yleinen uimaranta ja eilenkin illalla mummot oli uimassa ja talvella jopa 30 asteen pakkasessa käyvät avannossa. Ja kehuvat vielä, miten piristävää ja terveitä ovat. Vanhin varmaan lähes 90v . Siellä juttelivat uimapuvuissaan, kun minulla oli kevyttoppatakki. Siihen verrattuna teinien Adidas lenkkitossut on pientä.

Pitäisi soittaa heidän edunvalvojilleen? Tai poliisille.

Tuskinpa käyvät siellä avannossa ilman järjestettyä avantouimarien saunavuoroa.

On sitäpaitsi aivan eri juttu olla minuutti, pari n. 4-5 asteisessa vedessä (sen alemmaksihan  ei veden lämpötila koskaan avantouintipaikoissa laske) ja mennä sen päälle saunaan, kuin että nilkat ovat koko päivän alttiina ja paljaina (vaikka jo)  -4 asteiselle ulkoilmalle ja tuulelle (kylmemmästä ulkona nyt puhumattakaan ). 

Ei ne penskat koko päivää siinä bussipysäkillä seiso. 

Vierailija
53/57 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaa nuorten palella, ei siitä ole mitään todettua, pitkäaikaista haittaa. On sitä itsekin tullut joskus juostua nilkat ja pää paljaana pitkin kyliä ja hengissä ja terveenä ollaan.

Minulla oli teininä aina revityt farkut, napapaita, takki auki, ei pipoa, huivia tai hanskoja... Eikä ole mitään kremppaa missään. Nykyteinit on kyllä minuun verrattuna oikein järkevän näköisiä :D Paksut toppatakit, kaulahuivit, ja jopa niitä pipoja näkee! Vain nilkat paljaana, ei paha. 

Oma äitini on kertonut omasta teinipukeutumisestaan mm. että vaatteiden piti olla todella tiukkoja, alle ei mahtunut mitään eikä ne lämmittäneet yhtään. Mummo taas kertoi että hameessa ja nailoneissa paleltiin oli pakkasta mitä vaan. Nailonit kuulemma jäätyi jalkoihin kiinni. Että milloin lie nuoriso pukeutunut järkevästi.

Vierailija
54/57 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kumman syystä juuri nämä nilkat paljaana kulkevat teinit valittavat välitunnilla kylmyyttä tai eivät edes suostu astumaan ulos.

Kunpa neulotut polvisukat tulisivat muotiin niin sitten ei tarvitsisi palella "ulkonäön vuoksi"...

Vierailija
55/57 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pistän aina rumat pitkät kalsarit farkkujen alle, joskus jopa kahdet kalsarit jos on se 30 astetta pakkasta (Asun pohjoisessa), ihan sama mitl näytän ulkovaatteet päällä tuolla pakkasessa :D Mieluummin pysyn lämpimänä kuin palelen muka muodikkaana pakkasilmassa :D

Vierailija
56/57 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä puhutaan teineistä, kun kyseessä on kymmenvuotiaat? Ne ei ole teinejä vielä muutamaan vuoteen... Tosin, onko nykyajan lapset jotenkin typerämpiä ja tynnyrissä kasvatettuja mitä silloin kun itse olin lapsi? 90-luvulla kyllä vanhemmat luotti siihen että kymmenvuotiaat osaa jo ihan itsekin pukea sen mitä tarvii, eikä ollut mitään "äiti laittaa vaatteet valmiiksi". Jos ei tullut tarpeeksi päälle niin sitten haettiin kotoa lisää. Eikä puhettakaan että vanhemmat saatteli kouluun ala-ASTEELLA kuten nykyään siellä alaKOULUSSA on tapana... Tuntuu olevan curling-vanhemmuus jo enemmän kuin muotia :D

Ja kyllä, meillä oli ja on edelleen huolehtiva äiti, vaikka ollaan kaikki lapset aikuisia jo.

Vierailija
57/57 |
30.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä karma näille pikkulissuille näyttää,että kannattiko olla pienet nilkkasukat jalassa ohuilla kesälenkkareilla. Puhumattakaan siitä et on ne *elvetin ohuet trikoot jalassa ja takin helma korkeammalla kuin napa.

Kärsikööt nämä pikku*erkeleet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan