Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesin pyykkia USA:ssa

Vierailija
28.10.2019 |

Taysi ISO koneellinen pesty, huuhdottu moneen kertaan ja lingottu, siihen meni 50 minuuttia. Nyt ovat kuivurissa ja sielta saan puserot suoraan ripustimille. Laitoin nain isoon lastiin kaksi antistaattista liinaa.
En ymmarra miksi Suomessa pyykinpesu kestaa niin kauan.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koneet jotka säästää vettä, pesee kauemmin. Niissä koneissa missä rumpu on vaakatasossa, mitä usa:ssa usein on, on huono hyötysuhde. Vaatteet vaan menee ympyrää siellä kuin karusellissa. Eivät välttämättä tule puhtaaksi ja pesuainettakkin saattaa jäädä.

Vierailija
2/65 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on itseasiassa päivän mielenkiintoisin aloitus av:lla. Sad...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koneet jotka säästää vettä, pesee kauemmin. Niissä koneissa missä rumpu on vaakatasossa, mitä usa:ssa usein on, on huono hyötysuhde. Vaatteet vaan menee ympyrää siellä kuin karusellissa. Eivät välttämättä tule puhtaaksi ja pesuainettakkin saattaa jäädä.

Koneeni on paaltataytettava, puhdasta tulee eika jaa pesuainetta vaatteisiin.

"Valttamatta ja saattaa" kommentit omituisia kun et edes tieda minkalaiset koneet minulla on. Ainakin isommat kuin mita olen Suomessa nahnyt.

Minusta hyva hyotysuhde on se etta ei mene kahta vuorokautta pyykinpesuun.

Vierailija
4/65 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vanhassa koneessa nopein ohjelma on alle 30 min, vedensäästöohjelma eikä sovi isolle määrälle joten ei olisi ap:n tarpeisiin käynyt mutta esimerkkinä. Pisin ohjelma on jotain tunnin ja puolentoista välillä, viidelle kilolle 90 asteessa. En ole huomannut että Suomessa myytävät koneet olisivat jotenkin erityisen hitaita.

Vierailija
5/65 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi etta Suomessa ei olisi vesipulaa vai ovatko jarvet kuivuneet?

Vierailija
6/65 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän taloyhtiön pesukonetta. Pisin ohjelma tunnin luokkaa ja puhdasta tulee. Kuivurin kautta pyykit niin pesee ja kuivaa kaksi koneellista samaan aikaan alle kahdessa tunnissa. Mun tilanteessa oma kone olisi heikennys elämänlaatuun, kun nuo nykykoneet ovat sellaisia vempuloita. 

Vierailija
7/65 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän taloyhtiön pesukonetta. Pisin ohjelma tunnin luokkaa ja puhdasta tulee. Kuivurin kautta pyykit niin pesee ja kuivaa kaksi koneellista samaan aikaan alle kahdessa tunnissa. Mun tilanteessa oma kone olisi heikennys elämänlaatuun, kun nuo nykykoneet ovat sellaisia vempuloita. 

Vierailija
8/65 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tuhlaa vettä ja energiaa ja vielä elvistelee sillä.

Vierailija
9/65 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla lailla toimii meijän talon pesukone. Ihmettelin, kun kavereilla menee tunteja pyykinpesuun, mutta jotkut eco-pesut junnaa melkein kolme tuntia!

Vierailija
10/65 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun vanhassa koneessa nopein ohjelma on alle 30 min, vedensäästöohjelma eikä sovi isolle määrälle joten ei olisi ap:n tarpeisiin käynyt mutta esimerkkinä. Pisin ohjelma on jotain tunnin ja puolentoista välillä, viidelle kilolle 90 asteessa. En ole huomannut että Suomessa myytävät koneet olisivat jotenkin erityisen hitaita.

On minunkin koneessani vaihtoehtoja, vahan vetta ja nopea pesu jos haluaa muutaman melko puhtaan vaatteen pesta. Talla kertaa koneessa oli paljon vaatteita ja kaytin pisinta ohjelmaa.

Vierailija
11/65 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on itseasiassa päivän mielenkiintoisin aloitus av:lla. Sad...

Sai sinut lentoon esittämään omia näkemyksiä pyykinpesusta. Hyvä että aihe miellyttää.

Mutta hetkinen? Ethän sinä sanonut mitään aiheesta:(

Vierailija
12/65 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että siellä Ameriikoissa sitä vesipulaa sitten aika ajoin ja paikka paikoin ilmenee.

Mulla sekä 25 min pikapesu että useamman tunnin eko-ohjelmat ja höyryt. Puhdasta tulee. Pesutupakin löytyisi, mutta siellä pestyt pyykit haisevat vieraalle. Tarkka nenä, pitää olla oma kone.

Vierailija
13/65 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykykoneet tosiaan aivan surkeita; koneellisen peseminen kestää 2,5 tunnista ylöspäin ja vaikka käyttäisi mitä allergia- ja vauvahuuhteluita niin ovat pölyisiä ja pesuaineisia. Näistä ensi mainittuun ongelmaan tsikantin esimies käski ostaa kuivausrummun. Ööh, todellista energiansäästöä pestä ensin koko ilta yhtä koneellista ja koska tästä huolimatta pyykki ei ole puhdasta, niin hommata sit kuivausrumpu jota ilman olen tähän astisen elämäni pärjännyt. Tosiaan ikävä USAn ja taloyhtiöiden pyykkikoneita

Vierailija
14/65 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tuhlaa vettä ja energiaa ja vielä elvistelee sillä.

En mina mitaan tuhlannut, iso pyykki tuli pestya kerralla siina missa sina olisit tayttanyt konettasi pari, kolme kertaa ja junnuttanut jokaista lastia tuntikausia.

Hermojani ainakin saastin.

Vierailija
15/65 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teollisuuskoneet ja taloyhtiöiden koneet ovat nopeita, koska niissä on oma tulo lämpimälle vedelle. Eli pesuohjelmassa ei kulu juuri lainkaan aikaa veden lämmittämiseen.

Vierailija
16/65 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykykoneet tosiaan aivan surkeita; koneellisen peseminen kestää 2,5 tunnista ylöspäin ja vaikka käyttäisi mitä allergia- ja vauvahuuhteluita niin ovat pölyisiä ja pesuaineisia. Näistä ensi mainittuun ongelmaan tsikantin esimies käski ostaa kuivausrummun. Ööh, todellista energiansäästöä pestä ensin koko ilta yhtä koneellista ja koska tästä huolimatta pyykki ei ole puhdasta, niin hommata sit kuivausrumpu jota ilman olen tähän astisen elämäni pärjännyt. Tosiaan ikävä USAn ja taloyhtiöiden pyykkikoneita

Pesukoneissa on kyllä järjettömän pitkät ohjelmat ja käyttävät vähän vettä. Juuri keväällä etsin mökille uutta pesukonetta ja ehdottomat kriteerit oli lisävesi ja ohjelmanlyhennys.

Vierailija
17/65 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haluavat ostaa energiatehokkaita pesukoneita, jotka kuluttavat vähän vettä ja energiaa, mutta paljon aikaa. Minä etsin pesukonetestin ja valitsin eniten vettä ja sähköä kuluttavan koneen. Puhdasta tulee puolessa tunnissakin.

Vierailija
18/65 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä panin kerran Pattayalla.

Vierailija
19/65 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla lailla toimii meijän talon pesukone. Ihmettelin, kun kavereilla menee tunteja pyykinpesuun, mutta jotkut eco-pesut junnaa melkein kolme tuntia!

Mitä ekoa on siinä että kone tunnin sijaan käyttää sähköä kolme tuntia?

Vierailija
20/65 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ekoa on siinä että kone tunnin sijaan käyttää sähköä kolme tuntia?

Energiaa kuluu vähemmän koneen pyörittämiseen kuin veden tuhlaamiseen. Ja onhan Suomessakin pohjavesi välillä niin alhaalla, että sitä ei ole tuhlattavaksi. Petäjävedellä taitaa olla tälläkin hetkellä. USA:ssa olisi todella aiheellista säästää vettä. Siellähän on pysyvä vesipula monissa paikoissa. Suomeen nuo vettä säästävät koneet on tulleet kuitenkin koko EU:ta koskevan lainsäädännön myötä. Itse en näe tuossa mitään ongelmaa. Kone pyörii pari tuntia ja ehdin ihan helposti pestä kaksi kolme koneellista päivässä. Koneeseen menee kerralla vissiin 8 kg, eikä nyt sen isompaan riittäisi saman väristä pyykkiäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi