Onko serkkuni toimeentulotukihuijari?
Elää toimeentulotuella, mutta käyttää kaikki rahansa mukavaan elämään ja shoppailuun. Vanhempansa asuvat alle sadan kilometrin päässä maalla ja käyvät monta kertaa kuussa täyttämässä kultatyttösensä pakastimen ja ruokakaapit. Tyypillä ei siis mene rahaa ruokaan ollenkaan. Onko hänellä oikeus toimeentulotukeen? Eihän hän sitä tarvitse.
Kommentit (10)
No sen vanhemmat on lähinnä tyhmiä.
Jokaiselle suomalaiselle on jäätävä vähintään 490e/kk käyttörahaa pakollisten menojen jälkeen. Jos ei jää, on oikutettu toimeentulotukeen. Tämä on lakiin kirjattu. Jokaisen oma asia mihin sen käyttää. Toimeentulotuella ei voi säästääkään, niin shoppailu ja biletys on hyvä valinta. Pitää kotimaista kysyntää yllä.
Lakkaa kadehtimasta ja tee itse perässä tai mene töihin, luuseri.
Kyllä se toimeentulotuki on äkkiä shoppailtu ja sillä ei kovin mukavaa elämää voi viettää.
En näkisi, että toimeentulotukea saava ylipäänsä viettää kovin mukavaa elämää.
Vaikka vanhemmat tuovat ruokaa niin tarviihan ihminen nyt muutakin.
Jos Kela on tuen hänelle myöntänyt niin hänellä on oikeus tukeen.
No en tiedä, mutta millä sinä ap elät?
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä, mutta millä sinä ap elät?
Todella pienellä palkallani, jos se sinulle kuuluu. Olen ylpeä puhelinmyyjä, enkä joudu nostamaan edes asumistukea.
Vierailija kirjoitti:
Jokaiselle suomalaiselle on jäätävä vähintään 490e/kk käyttörahaa pakollisten menojen jälkeen. Jos ei jää, on oikutettu toimeentulotukeen. Tämä on lakiin kirjattu. Jokaisen oma asia mihin sen käyttää. Toimeentulotuella ei voi säästääkään, niin shoppailu ja biletys on hyvä valinta. Pitää kotimaista kysyntää yllä.
Lakkaa kadehtimasta ja tee itse perässä tai mene töihin, luuseri.
Usein tämmoset vasta-argumentit toimeentulotuen saajilta on aggressiivisia, tai passiivis-aggressiivisia. Esim haukutaan usein syyttävästi luuseriksi ym ym
Ei oikeutta mielestäni. Kiinnostaisi tietää miten toimeentulotuella pystyy elämään ihmisen elämää? Muita tukia ja miten asuu? Ilmainen ruoka on kyllä isohko tulo, mutta ruokamenot saa halvaksi kun tekee itse ja käyttää alennuksia ja valmistaa kasvisruokia.
Miten toimeentulotuella voi joku elää mukavaa elämää ja shoppailla? Etköhän nyt vähän liiottele.
Ei kait alle 500€ paljon shoppailla. Joillakin tuo menee jo viikonlopun ostoksiin.
Jos hän ei tee pimeitä töitä eikä valehtele tulojaan tai omaisuuttaan Kelalle, ei hän ole huijari.
Se on heidän perheen sisäinen asia, jos vanhemmat haluavat ’antaa ennakkoperintöä’ ja täyttää pakastinta.
Voisi toki olla parempi opettaa lapselleen, että sillä vähäisellä rahalla on kuukausi pärjättävä - tai mielummin kouluttauduttava ja mentävä töihin. Mutta teknisesti - Jos TT-asiakas saa Jouluapua -ruokakassin ei hänkään joudu tt-rahoistaan luopumaan. Sun serkulla sama juttu, vaikkakin hänen joulu on joka kuukausi.
Ei ole huijari ja on oikeus minimitoimeentulotukeen kuten kaikilla muillakin.