Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia muuttovalmiista talopaketista?

Kotikuumeilija
28.10.2019 |

Niin kokemuksia kaipailisin. Mikä firma, miten päädyitte siihen, miten meni yms. Kaikkea mahdollista. Kuinka paljon meni rahaa? Pitikö budjetti? Oma tontti vai vuokra?

Meillä suunnitelmissa ensi vuonna rakentaa pieni omakotitalo etelä suomeen. Ei pääkaupunkiseudulle kuitenkaan. Muiden kokemuksia olisi kiva kuulla. Meillä budjetti noin 250 tuhatta ja tuohon kuuluisi myös tontin hinta

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika onneton on budjetti, mikäli siis tontti on tarkoitus ostaa. Ettehän te saa mitään avaimet käteen taloa tuolla budjetilla.

Vierailija
2/7 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on tontin hinta? Pieneltä kyllä kuulostaa tuo budjetti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tolla budjetilla suosittelen jo ostamaan sen talon, kauppa ihan jäässä. Reippaita tarjouksia vaan

Vierailija
4/7 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan mikä on teidän "pieni" omakotitalo. Voi tuolla budjetilla varmaan alle 100-neliöisen juuri ja juuri saada. Toinen vaihtoehto on tehdä itse myös helppoja sisätöitä.

Me suunniteltiin n. 130-neliöisen okt rakentamista (=valmiin talopaketin tilaamista). Kaikkine tontteineen, maatöineen, liittymineen yms pelkkään taloon olisi pitänyt realistisesti varata se lähemmäs 300teur. Ja tonttikin olisi ollut halpa (vain reilu parikymmentä tuhatta). Eikä siihen olisi saanut vielä edes pihaa tai autotallia. Päädyttiin lopulta ostamaan halvemmalla uudenveroinen talo valmiine pihoineen ja autotalleineen.

Vierailija
5/7 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverille tuli noin 100 neliön talo ns avaimet käteen periaatteella itse talossa piti hinta mutta reilu talon hinta meni muihin töihin ja valmisteluihin, esim sähkö/vesi liittymät, tie, nurmikot, perustukset, salaojitukset jne.

Vierailija
6/7 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysyä tarjoukset haluamallanne pohjapiirrustuksella ja talomallilla useammalta talofirmalta. Talopaketit eivät sisällä (yleensä) maatöitä, siihen saa varata 10 000 - 40 000 riippuen tontista ja maaperästä. Liityymämaksuihin useampi tonni. Autotalliin 20 000. Pihan laittoon, terassiin jne. hupenee tuhansia. Talofirmat tarjoaa paketteihin perusvarustelun, jos haluat parempaa laattaa ja kauniimpaa hanaa, näihin muutoksiin saa myös varata useamman tonnin.

250 000 tontin kanssa on aika pieni budjetti, mutta ei mahdoton jos on valmis tekemään itse hommia myös ja säästämään sisustuksessa. Tontti ei kyllä saa silloinkaan maksaa paljoa.

Vierailija
7/7 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme tähän 3 v vanhaan avaimet käteen taloon vuosi sitten. Rakentamisen laatu on yllättänyt positiivisesti, ei mitään valittamista. Ainoa miinus on eristeiden puuttuminen väliseinistä, en vain tajua miksei laiteta kun kustannus on satasia!? Terassilaudoitukset on halvinta mahdollista ja menee vaihtoon ensi kesänä.

Olemme rakentaneet 2 aikaisempaa taloa pääosin itse mutta tämä kyllä kelpaa.

Tämän 120/138 m2 ainoakodin rakennuttaminen oli maksanut muutoksineen ja parannuksineen n 289000€. Halvempaa kuin tajusimmekaan, tuohon hintaan ei kannata itse rehkiä vuotta. Tontin hinta sitten päälle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme