Saamaton aikuinen poika kotona
Tuntuu oudolta avautua vauva palstalle, mutta en tiedä minne muuallekaan purkaisin tuntojani. Eli olen melkein 50v perheenäiti, jolla on kolme lasta. Näistä 2 on pärjännyt hyvin, mutta ongelmia on keskimmäisen ”lapsen” kanssa. Poika täytti juuri 22 vuotta ,ja terrorisoi muuta perhettä eri vuorokausirytmillään ja käytöksellään. Pelaa usein 3 asti yöllä ja herää puolenpäivän aikaan, minkä jälkeen tyhjentää jääkaapin ja lähtee joko ulos tai töihin. Ei ikinä siivoa melkein jälkiä, ja huone on kuin kaatopaikka. Sen lisäksi ei juuri osallistu perheen kuluihin vaikka käy töissä. Viikonloput ovat pahimpi, kun herättää usein koko perheen kun tulee kännissä kotiin, ja makaa seuraavan aamun krapula tuskissaan sängyssä. Heittäisin pojan ulos, mutta miehen mielestä siinä ei ole järkeä koska poika menee kuulema opiskelemaan kohta milloin muuttaa pois kotoa kuitenkin. Sen lisäksi on saanut maksuhäiriö merkinnän, minkä takia vuokrakämpän saaminen on vaikeaa. Mitä minun pitäisi tehdä olen erittäin kypsä tähän tilanteeseen ja mies vain paapoo poikaa.
Kommentit (26)
Alkakaa harrastamaan äänekästä ja rivoa seksiä joka yö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kuritettu pienenä liian vähän? Kurittamaton lapsi ei useinkaan opi kunnolla sietämään epämukavuutta tai sitä, että tietyt asiat nyt vaan pitää tehdä huvitti tai ei.
Juuri tuosta syystä ennen vanhaan ei juuri ollut näitä syrjäytyneitä jotka jäävät vaan kotiin makaamaan eivätkä etene elämässä.
Aivan. Kaikki pyrki pois kotoa heti kun kynnelle kykenivät kiireen vilkkaa karkuun kurituksen alaisesta autoritaarisesta kasvatuksesta. Mottona oli : "niinkauan kun asut kattoni alla niin sinä kyllä...!! " tai "niinkauan kun sun jalat on mun öydän alla niin sinä kyllä...!!!"
Monelle poismuutto kotoa oli taivas.
Nykymammat kun kuorii ja pilkkoo perunat aikapojilleen ja silittää hippa-paidat niin mikäs hätä siinä mihinkään.
Haistan 2010-lukulaisen tunnekasvattajamamman joka luulee tietävänsä kaiken paremmin kuin "vanhanaikaiset" ihmiset ja niin ikään luulee entisajan olleen kaikille silkkaa piinaa, koska silloin ei tajuttu niitä ainutlaatuisia asioita mitä hän nyt tajuaa.
Haistan 2000-lukulisen sivari-iskän kasvattaman vegaanimuunsukupuolipoitsun jolle on opetettu että on aina jotain erityistä ja juuri siksi nokkava alituisine taipumuksine besserwisseröintineen ja kaikki vaatimukset ovat uhka minoosan herkälle identiteetille joka on jatkuvassa kriisissä. Eikä tämän vuoksi kykene ottamaan vastaan alkeellisimpiakaan ohjeita, osallistumiseen kehoittavista pyynnöistä puhumattakaan, koska se vaatisi vaivannäköä ja omalta "mukavuusalueelta" poistumista. Silloinhan voi raasu vaikka eksyä jos kaivaa älypuhelimen nappikuulokkeet ulos korvistaan.
Jos tämä poika nukkuu iltapäivään ja lähtee sitten töihin, niin hänen työaikansa ei silloin ole mikään 8-16. On ihan ymmärrettävää, että iltatyöläisellä on vähän erilainen vuorokausirytmi kuin muilla. Samassa taloudessa asuvien pitää pystyä tekemään kompromisseja tämän takia. Viikonloppukännäys on sitten asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko kuritettu pienenä liian vähän? Kurittamaton lapsi ei useinkaan opi kunnolla sietämään epämukavuutta tai sitä, että tietyt asiat nyt vaan pitää tehdä huvitti tai ei.
Juuri tuosta syystä ennen vanhaan ei juuri ollut näitä syrjäytyneitä jotka jäävät vaan kotiin makaamaan eivätkä etene elämässä.
Kyllä niitä peräkammarin poikia kuule oli ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä peräkammarin poikia kuule oli ennenkin.
Ei ollut sellaista massiivista syrjäytymisilmiötä niin kuin nykyään. Peräkammarin pojat olivat poikkeusyksilöitä.
Puhu minä-kieltä. Esim. minä en halua, että joudun heräämään öisin. Minä en halua olla huolissani. Minun kodissani ei olla kännissä, et sinä eikä kukaan muukaan. Minä en ole täällä muiden kodinhoitaja, tässä lista asioista, joita sinun tulee tehdä eri viikonpäivinä.
Ottaisin kyllä pelilaitteetkin pois, olkoot miten aikuinen tahansa, jos öisinkin pelailee. Kukaa teillä määrää kaapin paikan?