Mitä pitäisit ajatuksesta jos miehesi ostaa lahjaksi koiranpennun?
Olisitko ikionnellinen vai suuttuisitko? Harkitsen pennun ostamista rakkaalleni.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Olisin täysin varma, että mies on seonnut ja passittaisin tutkimuksiin.
Kuinka niin?
Vierailija kirjoitti:
En tykkäisi, olen tehnyt hyvin selväksi etten pidä koirista. Jos mies ostaisi koiran lahjaksi, pitäisin sitä v**tuiluna.
Kuinka sairas täytyy ihmisen olla, ettei pidä jostain eläimestä. Halutahan ei tartte mitään elukkaa itelle, mutta tuo että "ei pidä" koirista tai oli se eläin mikä tahansa, kertoo vain siitä, että sellainen ihminen on kyllä vastenmielisen oloinen eikä varmastikaan oo kaikki inkkarit kanootisa.
Minäkään en haluaisi itselleni hamsteria, mutta pidän kyllä niistä, kuten pidän kaikista eläimistä. Oli se sitten koira, kissa, hevonen, lehmä, sika, hirvi, susi, kana tai joku muu.
Olisin vähän pettynyt... mieheni tietää nimittän varsin hyvin että olen henkeen ja vereen kissaihminen.
Koiraa ei osteta lahjaksi. Eikä mitään muutakaan eläintä. Se on asia jonka ihminen itse harkitsee tai hankkii.
Suuttuisin. Lahja ei saa aiheuttaa vaivaa ja mitä muuta koira aiheuttaa?
Älä tee perheestä toiseen kulkevaa kiertolaiskoiraa.
Tyhmä olet jos annat eläimen lahjana.
Vierailija kirjoitti:
Suuttuisin. Eläintä ei osteta yllätyslahjaksi. Haluaisin ehdottomasti itse osallistua koiran valintaan.
Olemme puhuneet koiran hankinnasta koko suhteemme ajan, joten koira ei ole mikään päähänpistos.
Vierailija kirjoitti:
Koira ei ole kauaa pentu, vaan muuttuu aikuiseksi. Siitä on jaksettava huolehtia silti, sen elämän loppuun asti. Se ei ole lelu. On hoidettava ruokinnat, koulutus, ulkoilutus ja eläinlääkärikäynnit. Tämä kaikki myös maksaa paljon.
Pitäisin tyhmänä ihmistä, joka ostaa eläimen lahjaksi.
voi vittu mikä vatipää. vahinkolapsia syntyy ja mies lähtee pois kun ei kiinnosta ja mammat vaan kerjää rahaa ja valittaa. koira ei ole hetken hankinta!
Vierailija kirjoitti:
No koska en koiraa muutenkaan haluaisi en varmasti ilahtuisi.
Mikä sitten? Kissako?
Vierailija kirjoitti:
Säälisin koiraa. Suomessa on koiria JO AIVAN LIIKAA!
Kohdistakaa se hoivaviettinne vaikka omiin lapsiin!
Köyhiä valittavia laiskoja ihmisiä on Suomessa aivan liikaa. Ei pysty kun ei ole omia eikä vieraiden lapsia.
Jos oltaisi yhdessä käyty katsomassa jotain tiettyä koiraa, jonka olisin halunnut mutta pentu oli liian kallis, olisin iloinen.
Muuten aika iso yllätysvastuu kantaa pariksi vuosikymmeneksi.
Tee omin kätösin "lahjakortti", jossa lupaat hänelle koiran. Käytte katsomassa pentuja ja kasvattajia yhdessä. Lupaudut hoitamaan koiraa arjessa. Siinä se. Mutta älä hanki pentua tai edes varaa jotain tiettyä pentua. Kukaan todellinen koiraihminen ei halua koiraa lahjaksi siihen tyyliin kuin mikä tahansa muu (eloton) lahja annetaan.
Päinvastoin, koiraihmiselle "valmiin" pennun antaminen lahjaksi on osoitus siitä, että nyt ei olla samalla aaltopituudella -> huono homma sinullekin ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkäisi, olen tehnyt hyvin selväksi etten pidä koirista. Jos mies ostaisi koiran lahjaksi, pitäisin sitä v**tuiluna.
Kuinka sairas täytyy ihmisen olla, ettei pidä jostain eläimestä. Halutahan ei tartte mitään elukkaa itelle, mutta tuo että "ei pidä" koirista tai oli se eläin mikä tahansa, kertoo vain siitä, että sellainen ihminen on kyllä vastenmielisen oloinen eikä varmastikaan oo kaikki inkkarit kanootisa.
Minäkään en haluaisi itselleni hamsteria, mutta pidän kyllä niistä, kuten pidän kaikista eläimistä. Oli se sitten koira, kissa, hevonen, lehmä, sika, hirvi, susi, kana tai joku muu.
Minä pidän todella paljon eläimistä, tosin kypsennettynä. Esimerkiksi hevosenliha on melkeinpä suosikkini. Hamsteri oli myös hyvää, toki sitten nämä peruselukat kuten hirvi, poro, peura, sika, lammas, kani, kalkkuna, lehmä, koira, kala, kana jne. Tykkään syödä näitä edellä mainittuja, kissaa en ole tietääkseni maistanut. Joten siis, pidän eläimistä hyvin paljon. Lemmikiksi en tosin ottaisi yhtäkään eläintä. Q
Pelottava ja kamala ajatus. Miehellä on joskus nuorempana ollut koira ja hän itse varmaankin siis pitää niistä. Minusta ei kuitenkaan olisi koiranomistajaksi. En osaisi kouluttaa sitä enkä käy lenkillä kuin muutaman kerran viikossa. Käsittääkseni pienen pennun kanssa voi myös joutua heräilemään yöllä päästämään sitä pissalle.
Kieltäytyisin lahjasta ja pitäisin koiran ostamista toiselle täysin vastuuttomana.