Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työkaveri kiusaa pyytämällä bufeeseen, eikä sitten syö juuri mitään?

Vierailija
28.10.2019 |

Tätä on tapahtunut monta kertaa.

Tykkään syödä ruokaa ja bufeessa tekisi mieli hakea monta lautasta.

Mutta tämä työkaveri, joka on tosi hoikka ja kaunis, syö aina todella vähän ja alkaa sitten selittää mitenn vatsa on ihan täynnä.

Tänään hän otti puolikulhoa maissikeittoa, vähän kaalisalaattia, palan friteerattua kanaa ja yhden pienen kevätrullan.

Sitten alkoi hymyillä ja katsella vinoon minun syömistä. Hain vain kerran lisää, vaikka enempikin olisi maistunut.

Onko tää kiusaamista?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alarm kysellä että miksi turhaan maksaa kun ei tarvi kuin eurolla ruokaa

Vierailija
22/34 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä jos hän haluaa syödä seurassasi, koska pitää sinusta?ja ehkä sinä teet ruoan määrästä ihan omassa päässäsi kärpäsestä härkäsen

Ensi kerralla keskity juttelemaan hänen kanssaan ja koita unohtaa syömänne ruoat ja niiden määrät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän työkaverillasi tunnu olevan mitään ongelmaa ruokailusi suhteen, vaan sinulla on ongelma hänen ruokailustaan. Mikä synti se on syödä vain sen verran kuin oma vatsa vetää eikä tyhjentää koko buffaa yhdellä istumalla? Voithan sinä lapata safkaa naamaasi vaikka kaksin käsin vaikka hän ei sitä tekisikään.

Kyllä minäkin käyn välillä duunikavereiden kanssa buffa-lounailla vaikka en välttämättä jaksa edes yhtä täyttä lautasellista syödä. Ja kun olen ruokaillut niin katselenkin niitä työkavereita samalla kun heille juttelen. Ei ole tullut edes mieleeni että joku olisi niin vainoharhainen että kuvittelisi tuon tarkoittavan sitä että salaa arvostelen heitä koska olen hoikka ja syön vähemmän kuin he.

Vierailija
24/34 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään syö montaa lautasellista buffassa enkä edes ota ainutta lautasellista kukkaralleen täyteen. Siitä huolimatta tykkään käydä esim. just kinkkibuffassa silloin tällöin, koska tykkään sen ruuan mausta. Välillä kyllä pääni sisällä ihmettelen niitä ylipainoisia työkavereita, jotka puhuvat laihiksen tarpeesta, mutta silti santsaavat monta kertaa. Mutta samalla tiedän, ettei normaalipainossa pysyminen todellakaan oo kaikille helppoa, joten ajatus vaan menee ja tulee. En valikoi lounasseuraani painon perusteella, vaan ihan sillä perusteella, kenet haluan juttuseurakseni.

Vierailija
25/34 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun taloyhtiö mainostaa grillitapahtumia joissa tarjoillaan alkoholia. Sinne saapuu joka kerta pari talon Jehovan todistajaa käännyttämään mua. :(

Vierailija
26/34 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään käydä buffassa kun siellä saa ottaa just sellaisen annoksen kuin jaksaa syödä eikä tarvitse jättää ruokaa lautaselle. Ehkä työkaverillasi on sama? En minä ainakaan kyttäile muiden syömisiä vaikka syönkin vähemmän.

Vierailija
27/34 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on epämukava olo, älä enää mene buffettiin ystäväsi kanssa.

On ihan totta, että on syömishäiriöisiä ihmisiä, jotka nauttivat toisen syömisen katselusta. Tiedän tapauksen, jossa tällainen ihminen salakuvasi toisten ateriointia.

Syö vain seurassa, jossa nautit ruokailusta, ja syö juuri sen verran kuin haluat.

Vierailija
28/34 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuo ongelma on ihan oman pääsi sisäinen. Olet kehittänyt pakkomielteen muiden syömisen tarkkailusta ja kuvittelet, että jotain kiinnostaisi oikeasti sinunkin syömiset.

Kuulostat epävarmalta ja huonoitsetuntoiselta. Ala kehittää näitä asioita ja huomaat, ettei ketään kiinnosta sinun ruokamääräsi.

Moni syömishäiriöinen kyllä ihan oikeasti nauttii tuijottaa, kun varsinkin isompikokoinen syö. Itsekin muistan osastolta tällaisen ikäiseni tytön, joka tuli tuijottamaan syömistäni ruokasaliin itse jumppaliikkeitä tehden ja ruoasta kieltäytyen. Itseäni se ei haitannut, ja painoni johtui kyllä ihan herkuista eikä todellakaan ruoasta, mutta ymmärrän että tuollainen voi ahdistaa. Nyt hän on kyllä ollut jo monta vuotta kuolleena, ei koskaan parantunut.

Vierailija
29/34 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja moni lihava ihminen kuvittelee muiden laskeskelevan heidän syömisiään. Paljon yleisempää.

Vierailija
30/34 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se katsoo vinoon?

Sanot vaan, että itse alan vasta päästä vauhtiin.

No se istuu ihan hiljaa ja katsoo mun syömistä. Saattaa vähän kommentoida miten on täynnä ja söi liikaa. Ap

Yrittäkää hyvät ihmiset hyväksyä sekin, ettei vähäruokainen ihminen saa edes buffetissa syötyä mahaansa sen enenmpää kuin muuallakaan yhdellä kerralla. Minä olen monen mielestä vähäruokainen ja buffetissa minua kiinnostaa vain ja ainoastaan se, mitä haluan itse sieltä syödä. Aikuiset ihmiset huolehtivat itse ruokailuistaan.

Eikö ap arvosta sitä, että hänen seuransa kiinnostaa? Voi olla, ettei toinen edes pane merkille sitä, mitä tai kuinka paljon syöt jos sellaiset asiat eivät kiinnosta.

Ei minua ainakaan mietitytä tällä palstalla yleisesti käsitelty aihe eli toisten ihmisten syömiset. Jokainen aikuinen vastaa itsestään.

Vierailija
31/34 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa enemmänkin siltä että tuo ongelma on sinun pääsi sisällä.

Sinua hävettää syömäsi ruokamäärä joten projisoit asian niin että työkaverisi tuomitsee syömisiäsi.

Vierailija
32/34 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavien kanssa joutuu aina kävelemään munankuorilla. Sisareni on tällainen. Olemme saman pituiset mutta siskoni painaa 50 kiloa enemmän. Suuttuu jos syön hänestä liian vähän tai liikaa salaattia/vihanneksia. Myös se, etten pidä mistään makeasta saa hänet suuttumaan kun se on hänestä arvostelua häntä kohtaan. 

Tuo on todella rasittavaa joten vältän kaikkia kahvittelu/ruokailutilaisuuksia hänen kanssaan.

Ja ikinä en ole maininnut hänen painostaan tai ruokailu-tottumuksistaan mitään. Hän suuttuu jos en jaksa syödä normi-pizzasta kuin puolet, jätän buffassa santsaamatta kun vatsa on jo täynnä tai otan ravintolassa vain jälkiruoka-viinin leivoksen sijaan.

Vierailija
33/34 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no.. Ei toikaan oo normaalia, että haet _useita _ lautasellisia ruokaa lisää ja lisää..

Kyllä minäkin (itsekin lihavana) katsoisin ehkä vähän oudoksuen.

Työkaverisi voi toki olla niin kiero, että "pönkittää" omaa laihuuttaan sillä, että tulee täyteen vähästä, ilmoittaa sen sinulle ja haluaa olla ns. Linnunruokainen.

Ensi kerralla sanot, että kiitos ei, mennään muualle. Tai vaihtoehtoisesti alat syömään normaaleja annoksia sen kolmen lautasellisen sijaan.

Vierailija
34/34 |
29.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota iso, muovikassilla vuorattu käsilaukku mukaan buffet-lounaalle ja lappaa sinne ruokaa kun duunikaverisi silmä välttää. Voit sitten syödä toisen kattauksen huomaamattomasti työpaikalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän