Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsin koekuvauksiin kun hain malliksi, ongelma on siinä että se on Helsingissä ja itse asun Oulussa

Vierailija
28.10.2019 |

Ja asun laitoksessa, olen 17-vuotias, vähän tuntuu mahdottomalta tämä. :/

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulusta on hyvät kulkuyhteydet Helsinkiin. Ainakin junalla ja lentokoneella pääsee, kenties linja-autollakin. Paljon haastavampi tilanne olisi, jos asuisit jossain oikeasti syrjäisellä paikkakunnalla.

Vierailija
2/17 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro omaohjaajalle, löydätte yhdessä ratkaisun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko joudut maksamaan kuvauksista ja onko sinulla niihin rahat?

Vierailija
4/17 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitkö tuota asiaa silloin kun hait koekuvauksiin? 

Vierailija
5/17 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelit siis että tulevat sinne kuvaamaan?

Vierailija
6/17 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeahan kannattaa, jos kiinnostaa, oli se sitten mitä vaan. Jos tärppää, voi miettiä mitä tekee. Olen minäkin hakemut erinäisiä töitä, ja miettinyt käytännön asioita vasta sitten jos on haastattelukutsu tullut.

Vai onko kommenttisi jotenkin sidonnainen siihen, että ap on laitoksessa asuva nuori ja sinulla on jotain luuloja asiasta?

Terv. aikuinen nelikymppinen joka ei tykkää siitä, että nuoria (tai minkä ikäisiä tahansa) lytätään.

Vierailija
7/17 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut "mallitoimistot" ottavat "koekuvauksiin" ihan kenet tahansa, jotka siitä huvista suostuvat maksamaan.

Kuvat eivät takaa töitä.

Vierailija
8/17 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei sitä turhaan hakuta malleja tyhjäpäiksi😅😂🤣

Vierailija
9/17 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on maksullinen koekuvaus, niin se on huijausta. Katso muidenkin mallitoimistojen nettisivuilta ohjeita. Yleensä haluavat nähdä hakijan ensin livenä, sitten vasta koekuvaukset.

Myös Oulussa toimii mallitoimistoja - oletko kysynyt sieltä?

Vierailija
10/17 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakeahan kannattaa, jos kiinnostaa, oli se sitten mitä vaan. Jos tärppää, voi miettiä mitä tekee. Olen minäkin hakemut erinäisiä töitä, ja miettinyt käytännön asioita vasta sitten jos on haastattelukutsu tullut.

Vai onko kommenttisi jotenkin sidonnainen siihen, että ap on laitoksessa asuva nuori ja sinulla on jotain luuloja asiasta?

Terv. aikuinen nelikymppinen joka ei tykkää siitä, että nuoria (tai minkä ikäisiä tahansa) lytätään.

Hmm, en mäkään tykkää että lytätään, Mutta ei kai tässä siitä ollut kyse. Kyllä jonkinlainen suunnitelma kannattaa jo alustavasti laatia hakuvaiheessa. Esimerkiksi rahat matkaan varattuna ja tieto ,että julkisilla pääsee ja milloin.

alapeukuttaja

Vierailija
11/17 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro omaohjaajalle, löydätte yhdessä ratkaisun.

Tämä on hyvä neuvo. Itse en päästäisi alaikäistä lastani yksin kuvauksiin. Oulusta pääsee päiväreissulle Helsinkiin, sen verran hyvät yhteydet. Eikös noista paikoista voi lähteä joku ohjaaja mukaan? Ainakin niistä harvoista paikoista jotka tiedän itse. Silloin voi yöpyä huoneistohotellissa tai Airbnb-paikassa.

Vierailija
12/17 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on sattunut syntymään vaikka Iisalmen taakse maaseudulle, täytyy sieltäkin lähteä jos tahtoo muihin töihin kuin maalaistaloon. Muutkin lähtee sinne missä on elämää ja töistä maksetaan rahaa palkaksi.

Vierailija
13/17 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiassa ei ole pohjimmiltaan ongelmaa, jos sinut haluaa koekuvaukseen Paparazzi. Asiassa on ongelma, jos sinut haluaa koekuvaukseen Clamos tai joku vastaava. Ehdottomasti Ap ihan ensin googlaa, (toimiston nimi)+uutinen ja (toimiston johtajan nimi)+uutinen, onko toimisto ollut esim. oikeudessa jostain syystä.  Tai (toimiston nimi)+kokemuksia. Tällä lailla selviää mihinkään lähtemättä, kannattaako Helsinkiin tuon takia mennä käymään.

Vierailija
14/17 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on Elite niin älä missään nimessä lähde, tuhlaat aikaa ja rahaa. Menin samanikäisenä vipuun, Irc-galleriassa kehuivat. Minä matkasin pohjoisesta Helsinkiin "koekuvauksiin" ja sitten oliski pitänyt löytyä satasia että oikeita kuvia saa.

Oulussa on paljon harrastelijakuvaajia, jotka etsii malleja ihan ilmaiseksi - hyvä tilaisuus kokeilla miten luonteva olet kameran edessä. Mun ystävä vasta kävi mallina, ei ollut hänen juttu mutta ei tarvinnut Eliten paskatoimistolle lähteä kokeilemaan.

Vierailija
15/17 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään ennakkoluuloja. Hienoa,  että ihmiset uskaltavat kokeilla erilaisia asioita. Kieltämättä kuitenkin ihmetyttää, jos ei viitsitä yhtään miettiä ennakkoon, mitä sitten tehdään, jos valinta osuu omalle kohdalle. 

Mielipiteeni johtuu osittain siitä, että olen liian monta kertaa nähnyt av:lla itkualoituksia tyyliin "Hain töihin ja huomenna pitäisi olla siisti jakkupuku ja kampaus ja meikki. Olen kuitenkin ollut jo viisi vuotta työttömänä enkä ole käyttänyt vuosiin kuin rikkinäisiä verkkareita ja mummovainaan vanhaa t-paitaa. Mitä teen?" Kaiken päälle tällaiset aloitukset on tehty illalla, kun kauppaan ei enää pääse. Tai kaupungissa ehkä pääsisi, mutta jutun kertoja tietysti asuu maalla 200 km:n päässä sivistyksestä. No, provojahan ne usein ovat. 

Nuorilla (kuten ap:lla) ymmärrän päämärättömyyttä ja spontaaneja liikahduksia eri suuntiin. Sinä olet varmaankin aikuinen ja pystyt tuosta vaan hyppäämään vaikka lentokoneeseen ja lähtemään ulkomaillekin päähänpistoinesi. Tuskin teitä kahta kannattaa verrata. 

Ap:lle toivon vain kaikkea hyvää. 

Vierailija
16/17 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, tuollaiseen kusetukseen ap oli haksahtanut. Kaikkea sitä nykyisim onkin.

Vierailija
17/17 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttu huijattiin Torniosta Helsinkiin asti jonkun mallitoimiston kuvattavaksi. Joutui itse maksamaan ja ei niitä mallin töitä koskaan edes saanut. Irc-galleriassa lähestyivät häntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme