Mitä maksaa oppikirjat Lähärille?
Eli olen ajatellu vaihtaa alaa niin kiinnostaisi tietää vähän tuliko kovinkin kalliiksi oppimateriaali lähihoitaja-opiskelijalle. Saisin sii edelleen työttömyyskorvausta mutta sossusta en saa mitään vaimon tulojen takia ni mites kalliita nuo kirjat nykyään on?
Kommentit (8)
Mä olen amiksessa töissä. Viime vuoden kyselyn perusteella lähihoitaja-opiskelijat ostivat keskimäärin 0 kirjaa vuodessa, jotkut yhden. Eli halvaksi tulee. Opetushenkilöstön mukaan enemmänkin voisi ostaa, edes perusteokset. Meillä tosin hyvä kirjasto, en tiedä onko kaikkialla.
komppaan aiempia kirjoittajia. Hanki kirjat kirjastosta,ei niitä kannata ostaa.
Jos haluat ostaa niin katso facebookin ryhmistä löytyykö.
Ota selvää rahoituksesta,oletko oikeutettu aikuiskoulutustukeen. Ai niin tuolla lukee työttömyyskorvaus.
No,sitten kun olet valmis,muista se ammattistipendi. Tutki määräykset oletko oikeutettu siihen. Se on muutaman satasen.
Oikeasti se on helpompi kuin ysiluokka koulussa, jos suurinpiirtein käyt tunneilla niin satavarmasti menee jokainen koe läpi heittämällä.
siellä ei ole jären suuri vaatimus-taso.
Mitä oppikirjoja? Ei ruuan jakamisen tai mummojen pesemisen oppimiseen mitään kirjoja tarvita.
Kiitos vastauksista, en ole lähi-itäläinen ihan suomalainen olen. Viisastelijoille et ei kai se ny oikeesti 9 luokkaa helpompi oo? Tai jos on nii aina parempi, en oo koskaan tykänny opiskelusta, esim valmistuin merkonomiksi tekemättä kertaakaan läksyjä, ihan pellekoulu oli, viikossa opin oikeissa töissä saman mihin meni 3v koulussa. Mut niitä töitä en oo 10v tehny eikä kiinnosta tehä.
Meillä oli yksi kirja, noin 50e maksoi. Oli kirjastosta koko ajan lainassa, eihän noita voi ikuisuuksiin varata. Opiskelin itse kyllä ilman kirjaa kun ei raaskinut ostaa, ja niin teki moni muukin. Monesti noista tulee vielä uusia painoksia niin ei vanhanakaan monia hyväksytä jos miettii että Jameralta käy esim. ostamassa.
0e, sen verran helppo koulu, en itse ostanut yhtään kirjaa, käy kirjastossa lukaseen, ei mee puoltakaan tuntia ja tentit helposti läpi.