Miten rajoittaa ihastumista deittailussa?
Minua ärsyttää tämä piirre itsessäni.
Käytän lähinnä Tinderiä, koska muut deittisovellukset vaikuttavat spämmisiltä ja ärsyttäviltä. Tinderissä mätsit johtavat harvoin tapaamiseen, koska olen oikeasti tosi nurpo ja tarvitsen sitä "kipinää" jo siinä jutusteluvaiheessa. En jaksa jutella niitä näitä viikkotolkulla, kun yritetään sovittaa aikatauluja, jos ei oikeasti toisen persoonasta välity mitään säväyttävää. Tämän vuoksi olenkin varmaan missannut monta hyvää miestä. Mutta ei siitä sen enempää.
Nämä, joiden kanssa päädyn tapaamaan ovat yleensä aina samasta puista veistettyjä: rauhallisia, kunnollisia ja älykkäitä miehiä. Osalla on ollut takanaan pitkä suhde ja ovat olleet vuosia sinkkuina, toiset taas eivät ole järin koskaan edes seurustelleet vakavasti.
Treffeillä on aina kivaa. Juttu luistaa ja jatkosta sovitaan. Tapaamisten välillä on yleensä pitkiäkin aikoja, joten kommunikaatio tapaamisten välissä tapahtuu lähinnä FB:ssa tai WApissa. Välimatkat ovat pitkiä. Toiseen tapaamiseen mennessä olenkin sitten ehtinyt ihastua jo päätäpahkaa tähän ihmiseen, jota hädintuskin edes tunnen. Ja yleensä toisella tapaamisella tämä toinen osapuoli sitten toteaakin kiinnostuksen laimenneen, tai että "ei ole kemiaa". Nämä klassiset. Nyt olen TAAS tässä samassa tilanteessa, ja haluan välttää kiintymästä tähänkin mieheen, koska todennäköisyydet eivät ole puolellani tässä asiassa. En halua sydänsuruja enää.
Entä jos kyseessä ei olekaan välimatka?