Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viktor Klimenko: Mies ei tule toimeen ilman naista

Vierailija
28.10.2019 |

Mitä mieltä olette näistä hänen ajatuksistaan? Tuli vaan mieleen tuosta ”Miniä pelasti poikani” ketjusta tämä vanha haastattelu.

https://www.is.fi/viihde/art-2000001943886.html

Ja jossain toisessakin lehdessä hän tuota selvitti miten se menee niin, että mies ei ilman naista pärjää, vaan menee hunningolle, ei osaa pitää huolta itsestään.

” Olen ollut yksityiselämässäni paljon onnellisempi kuin ammatissani. Olen ollut avioliitossa yli 40 vuotta. Avioliitto pysyy pystyssä, jos nainen haluaa.”
” Mies on arkielämässä enemmän johdettavissa kuin nainen. Siksi en pidä feminismistä. Mihin ne tarvitsee lisää valtaa, joka niillä on jo? Naisilla on älytön valta. Mies ei tule toimeen ilman naista. Siksi Jumala loi Aatamille naisen, kun ei ollut hyvä olla yksin.”

Tavallaan itse pöyristyin ensin kun luin tuon. Olen feministi kuitenkin ja tuntuu oudolta että noin suoraan väitetään että yksin ei pärjää. Mutta sitten kun miettii omaakin lähipiiriä, niin kyllä se vähän niin on. Itse olen saanut käydä siivoamassa isäni luona äidin ja isän eron jälkeen ja veljillä on mennyt aina arki ihan sekaisin kun ei ole naista.

Voisiko se olla että tässä kuitenkin on totuuden siemen? Olisi kyllä ollut mielenkiintoista kuulla Klimenkon ajatuksia myös siitä miksi naisen kannattaa olla yhdessä miehen kanssa. 🤔

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen kasvanut perheessä, jossa isä osasi kaikki kotityöt ja pärjäsi hyvin äidin kuoltuakin. Puolisokseni otin miehen, joka myös oli vuosia elänyt yksin ilman naisten apua. Ruuanlaitto häntä ei kiinnosta mutta hän meillä mm. pesee pyykit ja ompelee pienet korjaukset ompelukoneella.

Vierailija
2/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jokaisen aikuisen ihmisen, oli sitten mies tai nainen, pitäisi osata ottaa vastuu siitä omasta elämästä, eikä tukeutua siihen että toinen hoitaa sinun asiasi kuntoon.

Ketään juoppoa ei voi rakastaa raittiiksi.

Ketään mt-potilasta ei voi kotikonstein parantaa.

Jos et rakasta ensin itseäsi, et voi rakastaa muitakaan.

Huolehdi ensin itsesi kuntoon, niin sen jälkeen voit huolehtia myös muista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klimenko on sitä ikäluokkaa, ettei kodinhoito ym taida kiinnostaa. Onko sitten onnellisessa yksityiselämässään ollut 40v kuinka täyspalveltu?

Avioliitto pysyy pystyssä, jos nainen sietää ympäröivät olosuhteet. Mies on ilmeisesti hunningolla, jos ei ole joku kyttäämässä ja kontrolloimassa kuin äiti. Pettämisketjua juuri lukeneena tulee mieleen, että pitäisikö otsikossa lukea 'naista' vai 'naisia'? Onhan mies Klimenkonkin mukaan johdateltavissa. Jumala loi uskovien mukaan "Aatamille naisen, kun ei ollut hyvä olla yksin". Jostain syystä monen nyky-Eevan mielestä on parempi olla yksin, miksiköhän?

Ainoa lohtu, että naisella on jonkinlainen valta: Valta lähteä, jos ei jaksa leikkiä äiti2:sta ja kodinkonetta.

Vierailija
4/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa viikon ajan tätä palstaa. Huomaat tuon pätevän ainakin täällä oleviin miehiin.

Vierailija
5/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä allekirjoitan tuon väitteen. Väitän että moni mies kärsii yksinäisyydestä enemmän kuin nainen, ihan käytännössä sen nähnyt.

Mies kaipaa sisimmissään naisen lämpöä, ja läheisyyttä, seksiä. Nainen osaa luoda kodikasta ilmapiiriä kotiin. Mies kokee olevansa enemmän mies, kun on nainen rinnalla.

Nainenkin toki kaipaa miestä, mutta nainen osaa luoda kodin ilman miestä.

Uskon että tämä on biologiaan perustuva. Naisille kodin luominen tulee luonnostaan. Omassa pesässä on mukava olla. Miehet eivät oikein osaa luoda sitä omaa kotia ja sen ilmapiiriä ilman naista. Koti on vain kämppä.

Vierailija
6/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraa viikon ajan tätä palstaa. Huomaat tuon pätevän ainakin täällä oleviin miehiin.

:D

mies51v

Vierailija
7/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies51v

Joko av-palstan Klimenkon kämppä kiiltää? eri

Vierailija
8/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies51v

Joutui nöyrtyä ja imuroida ihan omin pikku kätösin. Kunhan ei tule tavaksi, wink

mies51v

Vierailija
9/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mies51v

Joutui nöyrtyä ja imuroida ihan omin pikku kätösin. Kunhan ei tule tavaksi, wink

mies51v

Hetki, täytyy kerätä alaleuka lattialta...

..

...

Toinen kerta menee jo rutiinilla, wink

Vierailija
10/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, totta varmaan. Mutta että se vastuu omasta onnesta siirretään sen kumppanin harteille, niin sitten kun se ei toteudukkaan, niin arvata saattaa ketä siitä syytetään. Vastuu omasta onnesta on jokaisella itsellään.

Vierailija
11/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pärjäävät, jos vaan haluavat pärjätä. Hyvin isäkin pärjäsi äidin kuoleman jälkeen vaikka ei ollut tehnyt mitään kotitöitä muuta kuin ruokaa sitä ennen. Hyvin pysyi koti siistinä ja vaatteet puhtaana.

Ihan yllätyin miten siistinä piti kodin loppujen lopuksi. 

Se on vaan viitsimisestä kiinni. 

Vierailija
12/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys että kanahatuilla meni Vihtorin jutun ydin ohi, mikä siis ei ollut missään vajavaisissa kotitaloustaidoissa... Ihmissuhteiden ja pariutumisen asiantuntijat... Hyvät hyssykät sentään!

Itsekin koen että olen elänyt vakainta ja ehkä myös onnellisinta aikaa pitkässä nuoruuden parisuhteessa. Silloin oli jokin sisäinen harmonia sekä päämäärä elämällä. Viime vuodet ovat sitten menneetkin hunningolla onnen perässä juostessa. Mielialaa on kohotettu lihallisilla seikkailuilla, kemiallisilla mielen vireen säätäjillä ja vähä vaikka millä, mutta olo on silti tyhjä ja onneton. Vihtori lienee siis näkijä, nero.

Vierailija
13/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi äiti pakotti mut tekemään lapsena kotitöitä ja painotti, että pitää olla siistiä. Ammatiltani olen kokki, joten ruuanlaittokin onnistuu. Onko tuo enempi vanhempien miesten ongelma, ettei pärjää ilman naista?

M25

Vierailija
14/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä allekirjoitan tuon väitteen. Väitän että moni mies kärsii yksinäisyydestä enemmän kuin nainen, ihan käytännössä sen nähnyt.

Mies kaipaa sisimmissään naisen lämpöä, ja läheisyyttä, seksiä. Nainen osaa luoda kodikasta ilmapiiriä kotiin. Mies kokee olevansa enemmän mies, kun on nainen rinnalla.

Nainenkin toki kaipaa miestä, mutta nainen osaa luoda kodin ilman miestä.

Uskon että tämä on biologiaan perustuva. Naisille kodin luominen tulee luonnostaan. Omassa pesässä on mukava olla. Miehet eivät oikein osaa luoda sitä omaa kotia ja sen ilmapiiriä ilman naista. Koti on vain kämppä.

Eksä ainakin osasi luoda kotia. Hän osallistui kodin sistukseen siinä missä minäkin. Yhdessä käytiin ostamassa huonekalut ja yritettiin sisustaa molemmille mieluisa koti. 

Eron jälkeen hän remppasi asuntoa ja esim. kylppäristä tuli todella tyylikäs ja hienonnäköinen. 

Mutta ehkä hän on sitten poikkeus. 

Vierailija
15/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pärjäävät, jos vaan haluavat pärjätä. Hyvin isäkin pärjäsi äidin kuoleman jälkeen vaikka ei ollut tehnyt mitään kotitöitä muuta kuin ruokaa sitä ennen. Hyvin pysyi koti siistinä ja vaatteet puhtaana.

Laiska saa elää sikolätissään niin kuin haluaa. Isäni ei koskaan osallistunut kotitöihin ja äidin kuoleman jälkeen koko asunto on saastainen ja vaatteet löyhkäävät kymmenien metrien päähän. Omapa on ongelmansa.

Vierailija
16/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittaa kuinka näille vanhan liiton äijille on ihan ok ja tosi mieheyttä julistaa olevansa iso lapsi :D

Vierailija
17/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on kaksi tyttöä ja poika. Hän ainakin on opettanut poikansa tekemään kotitöitä siinä missä kuin tytötkin. Kaikilla on tietyt siivousvuorot. Äidit tekevät pojilleen karhunpalveluksen elleivät opeta niitä kotitöitä myös pojilleen. 

Vierailija
18/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai mutta monilla miehillä ei tunnu olevan mitään tarvetta laittaa kotia kuntoon tai syödä hyvin tms. Ei isääni esimerkiksi häirinnyt ollenkaan että eli kuin sikolätissä. Siivosin siellä siksi että pystyin ylipäätään vierailemaan. Sitten hän kyllä oli tyytyväinen kun olin siivonnut, mutta ei kuitenkaan ilmeisesti niin paljon että olisi itse välittänyt mitään tehdä. Nyt häntä ei enää ole. Ei pitänyt huolta itsestäänkään.

Ap

Vierailija
19/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai mutta monilla miehillä ei tunnu olevan mitään tarvetta laittaa kotia kuntoon tai syödä hyvin tms. Ei isääni esimerkiksi häirinnyt ollenkaan että eli kuin sikolätissä. Siivosin siellä siksi että pystyin ylipäätään vierailemaan. Sitten hän kyllä oli tyytyväinen kun olin siivonnut, mutta ei kuitenkaan ilmeisesti niin paljon että olisi itse välittänyt mitään tehdä. Nyt häntä ei enää ole. Ei pitänyt huolta itsestäänkään.

Ap

Tämä on varsin lähellä totuutta. Useimpia miehiä ei jonkun asteinen epäsiisteys vaivaa juuri ollenkaan. Naisilla palaa käämit jo lattiailla olevista sukista...

mies51v

Vierailija
20/48 |
28.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä on varsin lähellä totuutta. Useimpia miehiä ei jonkun asteinen epäsiisteys vaivaa juuri ollenkaan. Naisilla palaa käämit jo lattiailla olevista sukista...

mies51v

No isäni ja muutamien muiden tuntemieni miesten sotkuisuus on/oli enemmän tyyliä ”sukat liimaantuu vessan kusiseen lattiaan, käytä kenkiä sisälläkin”.

Ap