Minkä hiton takia Sisä-Suomesta on kadonnut bussiliikenne pienille paikkakunnille lähes kokonaan?
Olis kiva käydä Jyväskylässä päivän reissun, mutta kun menee vain yksi bussi. Bussin mahtuu 50 kyytiin, mutta busseja ei käytä kukaan, kun kaikilla on jonkinlainen auto. Ja justhan ne fossiiliset on ilmaston ongelma väestönkasvun ohella eikä mikään muu. Kulkis ees muutama auto enemmän ja liput olis halvempia niin olis taas enemmän jengiä busseissakin. Typerää.
Kommentit (22)
Nelostietä ja seiskaseiskaa pääsee aika hyvin paikasta toiseen, mutta pitää vaihtaa busseja vaikka kuinka monta kertaa ja kun katsoo matkahuollosta, niin yleensä kun bussi tulee paikalle on juuri se vuori mihin sinun pitäisi päästä lähtenyt ihan samaan aikaan. Menee oikeesti helkkarin hankalaksi. Näinkö kuollutta Sisä-Suomen liikenne on? Nyt sähköbussit kiertämään ympäri Suomea come on...!
Koska NWO haluaa pakottaa sinut ja rahasi hallintaansa pääkapunkuseudulle. Siellä peräkorvessa se ei onnistu.
Jos meinaat Savon puolelta Jkl:ään ap, niin joudut yöpymään omppuhotellissa. Matkustin pari kuukautta sitten Maaningalta Jyväskylään bussissa ja oli tasan kaksi vuoroa. Toinen kesti 6 tuntia ja toinen 7 tuntia... Miten tämä voi olla tällaista nykyään?
Surullista. Taksejakin lopettaa. Lisäksi
Onnibussiin ei saa ottaa lemmikejä jolloin jatkoyhteydeytkin hankaloituvat kun omivat lähes kaikki vuorot.
Maaseudulta häviää kaikki palvelut kun väkeä ei riitä. Miksi ihmeessä kaikki haluavat tunkea sinne kehä 3:n sisäpuolelle?
Pääset isosta kaupungista toiseen, mutta et pienestä isoon.
Vierailija kirjoitti:
Jos meinaat Savon puolelta Jkl:ään ap, niin joudut yöpymään omppuhotellissa. Matkustin pari kuukautta sitten Maaningalta Jyväskylään bussissa ja oli tasan kaksi vuoroa. Toinen kesti 6 tuntia ja toinen 7 tuntia... Miten tämä voi olla tällaista nykyään?
Traagisintahan tuossa on juuri se, että henkilöautolla Maaningalta kävisi Jyväskylässä tuossa ajassa shoppailemassa ja syömässä ihan kaikessa rauhassa ja varmaan ehtisi takaisinkin. Kyllä siellä on jatkuvasti Sisä-Suomessa liikennettä, mutta ne on kaikki joko rekkoja tai yksityisautoja. Suomi kyllä sais laittaa niitä ekobusseja kulkemaan, niin tää pelleily loppuis. Ei kenenkään tartte ajella henkilöautoilla tuollaisia matkoja, jos tarjolla olisi edullinen massakuljetus.
Vierailija kirjoitti:
Pääset isosta kaupungista toiseen, mutta et pienestä isoon.
Tai niin että pääset maalta kaupunkiin, mutta et maalle takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulta häviää kaikki palvelut kun väkeä ei riitä. Miksi ihmeessä kaikki haluavat tunkea sinne kehä 3:n sisäpuolelle?
No se on se klassinen heimo-lammas-ilmiö. Kuvitellaan että siellä on kaikki jotenkin isompaa ja hienompaa kuin böndellä. Ei todellakaan ole...
Olen ihmetellyt samaa. En haluaisi omistaa autoa, mutta kun busseja kulkee nykyään yhä vähemmän ja vähemmän. Edes junalle ei mene, kun ne harvat bussit ovat asemalla, juna on lähtenyt viisi minuuttia aikaisemmin. Kun palaisin takaisin, bussi lähtee takaisin viisi minuuttia ennen junan saapumista, ja pitäisi odottaa kaksi tuntia 20 minuutin matkaa.
En muuten ikinä muuta pääkaupunkiseudulle, sitä on turha ehdottaa.
Näillä keinoin saadaan maaseutu tyhjäksi.
Esim. Joutsasta Kangasniemelle ei ole enää aikoihin kulkenut bussia ja sen tien varressa asuu paljon vahoja ihmisiä.
Mökkiläisetkin joskus tarvitsisivat joukkoliimennettä.
Jos ilmastotalkoot oikeasti alkaa, niin valtion olisi taattava joukkoliikenne myös maaseudulle.
Äänestän jatkossa sitä puoluetta, joka saa tämän asian kuntoon
Vierailija kirjoitti:
Näillä keinoin saadaan maaseutu tyhjäksi.
Esim. Joutsasta Kangasniemelle ei ole enää aikoihin kulkenut bussia ja sen tien varressa asuu paljon vahoja ihmisiä.
Mökkiläisetkin joskus tarvitsisivat joukkoliimennettä.
Jos ilmastotalkoot oikeasti alkaa, niin valtion olisi taattava joukkoliikenne myös maaseudulle.
Äänestän jatkossa sitä puoluetta, joka saa tämän asian kuntoon
Onko Jyväskylä landea? Ihan kunnon kaupunki se on
Joo, ei kulje, ei. Mummu haluaisi että tulen hänen luonaan käymään, että voisin kyllä kissan ottaa mukaan.. junamatka on kallis, sillä pääsisin vain Jyväskylään asti. Ja sitten pitäisi mennä taksilla loppumatka.. (mummu siis asuu Kuorevedellä) ja onnibusseihin ei tosiaan saa ottaa lemmikkiä. Köyhänä tulee kalliiksi...
Kadonnut siksi, kun se on kannattamatonta liikennöintiä.
Matkustajia liian vähän, jotta kannattaisi maksaa bensoja, kuljettajan palkkaa ja ylläpitää kallista autokantaa huoltokuluineen.
Niin ikävää, mutta kylmä totuus.
Matkustajia ei riitä tarpeeksi.
Linja-autoliikkeetkin toimivat bisnes periaatteella.
Tappiota tuottavat linjat lopetetaan
Ei riitä, että bussissa on mennen tullen 2-4 matkustajaa.
Mä pääsen kyllä mökille yhdellä bussivaihdolla perjantaina, mutta sunnuntaina en pääsis sieltä pois. Kaakkois-Suomessa olen, että en edes keskellä. Ei täälläkään kulje!
Niitä busseja on siellä missä niitä käytetään. Miten kukaan voi vaatia hänen kerran vuorista shoppailureissua varten bussivuoroja? Jos joku pitkän matkan halpataksi tai kimppataksi kannattaisi, niin sellainen olisi tarjolla.
Pienen kysynnän takia ei auta kuin kysyä kyyti ystäviltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maaseudulta häviää kaikki palvelut kun väkeä ei riitä. Miksi ihmeessä kaikki haluavat tunkea sinne kehä 3:n sisäpuolelle?
No se on se klassinen heimo-lammas-ilmiö. Kuvitellaan että siellä on kaikki jotenkin isompaa ja hienompaa kuin böndellä. Ei todellakaan ole...
Ai ei ole hienompaa? On kuitenkin niitä teidän kaipaamia busseja vähintään 10 minuutin välein.
Jyväskylä on ajautunut ihme sumppuun. Helsinki-Vantaalle menee huimat kaksi bussivuoroa päivässä, yöllä kentältä taasen ei pääse Jyväskylään. Ja itse lennot kiertävät nykyään Kajaanin!!!???? kautta Helsinkiin 😂😂😂. Kokeilkaapas lähteä Tallinnan laivoille päivä laivalla. Ei ehdi bussilla eikä junalla ja tuo lentokin kestää jo kolmatta tuntia.
Liityntäkuljetuksia ei ole Matkapojilla, Pohjolan matkoilla eikä Matkavekalla.
Ei tämä nyt näin korpea ole 😲
Ihan samaa ihmettelin tänään kun selvittelin yhdelle pikkupaikkakunnalle pääsyä autottomana. Busseja ei vaan enää kulje!