Tampereen prismassa sika-nauta karnevaali. Jauhelihalla täytettyjä kärryjä jopa useita samaan perheeseen!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006287244.html
Monikaan ei tiedä ettei jauheliha säily pakasteessa kuin viikkoja. Toimittaja tuntenut kuvotusta- varmaan vegaani mutta aika inhottavasti sanottu että halvan jauhelihan hamstraajat kuvottaa. itse oisin mielelläni tullut hakemaan kärryllisen tuohon hintaan täältä Rovaniemeltä
Halpa jauheliha villitsi tamperelaiset hillittömään hamstraamiseen.
Jauhelihaa, enemmän jauhelihaa, vielä enemmän jauhelihaa!
Ja ns. roiskeläppäpitsoja!
Sikanautaisilla jauhelihapaketeilla jopa kukkuroilleen täytettyjä ja roiskeläpillä tiivistettyjä ostoskärryjä vyöryi lauantaina kohti Tampereen Kalevan Prisman kassoja.
Näky oli surrealistinen, ja satunnaisen silminnäkijän mukaan jopa ”ahdistava”.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on niin hyvä elintaso että arkiruokaa sopii halveerata. Jotkut 50-luvulla syntyneet on sen elintason teille hankkineet, Silloin jahelihafärssi oli puhäruokaa. Sana roskaruoka pitäis kieltää. Katsoitteko eilen Manilan slummia. Ruokaa ei saa koskaan halveksia, joku tekee paljon sen eteen töitä.
Mä en milloinkaan halveksi ruokaa ja opetan lapsenikin asennoitumaan samoin. Mutta 50-luvulla syntyneet eivät sinänsä ole meidän elintasoamme hankkineet. 20- ja 40-luvuilla syntyneille mä olen paljon suuremmassa kiitollisuudenvelassa.
Voisitko perusteella tuon väitteesi 50-l syntyneiden erityisyydestä? Sulla varmaan on hyvät argumentit heitollesi. 😏
Vierailija kirjoitti:
Niistä tehdään monta viiden euron pitsaa
Noin 6-8 pitsaa.
Vierailija kirjoitti:
On siinä vegaanilla itkussa pidättelemistä, kun oma pieni purkki soijaa maksaa 18e ja lihaa saa lähes ilmaiseksi.
:))))))))))
On ollut itkussa pidättelemistä kun toiset saa 20kg lihaa samalla summalla kuin vegaani saa pari sataa grammaa Beyond Meat "pihviä".
Heheheh. Voisin tuntea sen vegaanin sihisevän vihan sillä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku totesi että saa halvalla koiranruokaa koko vuodeksi. Jotenkin tuntuu pahalta.
Miksi?
Sehän on ihmisravinnoksi tuotettua, ei pitäisi tuhlata eläimille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni sokaistui tuosta jauhelihasta. Myös saarioisten jauhelipitsa oli supertarjouksessa 5senttiä lätty! Meinaan itsellä on pakastin täynnä pitsaa. Keskiviikoksi oon kutsunut kaverit koolle pitsabufetiin nyyttisperiaatteella, talon puolesta siis pitsat! En ole eläissäni mtuntenut itseäni näin rikkaaksi- mikä varasto, vielä vanhana mummona näen itseni syömässä tuota ihanaa pitsaa
Ei helevetti. Miksei mulle kerrottu näistä ale-zembaloista. Olisin ajanut Savosta asti ostoksille.
Sama täällä. Työttömällä ei ole varaa nyrpistellä. Kun yhdellä tölkkipantillla saa kolme jauhelihapitsaa tai kolmen tölkin pantilla paketin jauhelihaa ja jää viisi snettiä pieneen perunaan niin ei hemputti, kyllä oisin ostellut
Vierailija kirjoitti:
Hyi helvetti.
Noin minäkin totesin mielessäni kun ensimmäistä kertaa elämässäni nuuhkaisin vegaanityttöystäväni alapäätä. Eikä ollut ensimmäinen. Lihansyöjättärillä ei vastaavaa hajuefektiä ole tullutkaan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
On siinä vegaanilla itkussa pidättelemistä, kun oma pieni purkki soijaa maksaa 18e ja lihaa saa lähes ilmaiseksi.
:))))))))))
Plus soijasta kasvaa vielä manboobsitkin ja leveä perse.
Meni rahat ja ulkonäkö :D
Jos on siis soijapoika.
Sitten pitää kääriytyä sellaiseen vihertävään rievun näköiseen takkiin. Tiedätte nämä?
Vierailija kirjoitti:
Voisiko Keskinen lyödä paremmaksi? Tuntuu että tässä haluttu nyt juhlistaa työväenliikkeen vallankaappausyritystä Tampereella vasemmiston lihakampajalla. Keskistä pyydän nyt mukaan ja Lidliä kun edelleenkään vasemmisto ei ainoa totuus tässä maassa ole!
Mistä sä nyt oikein höpiset? Mitä tekemistä vasemmistolla on tässä minkään kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuossa ollut kyse jostakin vanhaksi menevästä erästä?
Luultavasti jotain paistia yms jonka päiväys meni umpeen. Jauhamalla uudeksi tuotteeksi saa uuden päivämäärän. Win win
Vierailija kirjoitti:
Moni sokaistui tuosta jauhelihasta. Myös saarioisten jauhelipitsa oli supertarjouksessa 5senttiä lätty! Meinaan itsellä on pakastin täynnä pitsaa. Keskiviikoksi oon kutsunut kaverit koolle pitsabufetiin nyyttisperiaatteella, talon puolesta siis pitsat! En ole eläissäni mtuntenut itseäni näin rikkaaksi- mikä varasto, vielä vanhana mummona näen itseni syömässä tuota ihanaa pitsaa
Et kyllä kovin vanhaksi mummoksi elä jos syöt paljon prosessoitua eineslihapizzaa.
Joillekin hyvä terveys on roskaruokaa arvokkaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois kiva sama alennus joskus kanan ohut leikkeelle. En syö nisäkkäiden lihaa tai jauhelihaa.
Juu sen pelkästään kananrinnan syöminen ja kaiken muun #ittuun heittäminenhän se on erittäin ekologista ja säästävää.
Emmä heitä mitään menemään kun ostan kerran viikossa kaupasta 3kg kananrintaa itselleni ja se riittää minulle noin viikoksi. Mitään en heitä menemään vaan kaikki menee mun mahaan. Olis kiva että meillekkin ketkä syömme vaan kanaa olisi joku vastaava tarjous.
Miksi sä syöt pelkästään sitä kananrintaa? Onko siihen jokin lääketieteellinen syy?
Mitä ihmeellistä tuossa nyt on. Pakastin täyteen lihaa.
Me teurastetaan oma sonni silloin tällöin ja iso pakastin tulee täyteen lihaa. Kuhan ne alkaa olla syöty niin sama uusiksi. Välillä ostetaan myös puolikas possu suoraan tilalta.
Mikään ole parempaa kuin oma kasvattama luomuliha. Kaupasta ostettua ei käytetä vaikka sinne kasvatetaankin. Maku ei ole yhtään sama.
Kyllä 5 hengen perheessä lihaa menee, yhtenä päivänä viikossa on jauheliharuoka ja yksi kokoliha. Muina päivinä on järvikalaa (itse pyydettyä), kasvista, broileria. Kyllä, syömme lihaa, syötämme sitä lapsillekkin ja toki koirakin saa sonnista kaikki herkut luista lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wau :D En ottaisi noita eines e koodi lättyjä mukaani vaikka niitä saisi ilmaiseksi kaupasta.
Et koskaan ime siideriä, karkkeja tai sokerihiilariherkkuja? Askeettisesti puputat vain porkkanoita ja soijapapuja Aasiasta rahdattuna vai?
Mikä tuossa on ollut takana? Banaania myyty ilmeisesti muutamaan senttiin kilo ja lihoja melkeinpä ilmaisiksi jaettu, joku vasemmiston juhlako Tampereen valtauksesta?
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa on ollut takana? Banaania myyty ilmeisesti muutamaan senttiin kilo ja lihoja melkeinpä ilmaisiksi jaettu, joku vasemmiston juhlako Tampereen valtauksesta?
Prisman 40 v synttärit.
Olen kyllä erittäin samaa mieltä, sikanauta on kyllä ihan hirveetä.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään iltapäivällä Kalevan Prismassa. 50 sentin (ei 5 sentin kuten edellinen vastaaja virheellisesti kirjoitti) oli vielä jäljellä, mutta kaikki jauhelihat oli menneet, varmaan iltiksen juttu oli edesauttanut asiaa. Banaanit oli 40 senttiä kilo ja niitä oli siellä ihan jäätävä määrä. Ihmisiäkin oli kuin pipoa.
Tampereella kun ollaan, niin tarkoitit varmaan "kuin pipaa"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko Keskinen lyödä paremmaksi? Tuntuu että tässä haluttu nyt juhlistaa työväenliikkeen vallankaappausyritystä Tampereella vasemmiston lihakampajalla. Keskistä pyydän nyt mukaan ja Lidliä kun edelleenkään vasemmisto ei ainoa totuus tässä maassa ole!
Mistä sä nyt oikein höpiset? Mitä tekemistä vasemmistolla on tässä minkään kanssa?
Vasemmisto tunnetusti haluaa rajoittaa lihansyöntiä, jos ei kieltää kokonaan niin ainakin verottaa sitä kuin tupakkaa ja viinaa.
Tämä kampanjahan on kuin isku vasemmistolaisten kasvoille. Tällä menollahan saa ääniä oikeistolaisilta (eli enemmistöltä).
Suomi on kyllä kaikessa niiiiin 1000 vuotta jäljessä. Ilmasto kyllä tulee tuhoutumaan. Ei paljon auta joku Unikafen naudanlihaboikotti, kun kansa sen kun hamstraa punaista lihaa kärrykaupalla.
Hyi helvetti.