Tampereen prismassa sika-nauta karnevaali. Jauhelihalla täytettyjä kärryjä jopa useita samaan perheeseen!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006287244.html
Monikaan ei tiedä ettei jauheliha säily pakasteessa kuin viikkoja. Toimittaja tuntenut kuvotusta- varmaan vegaani mutta aika inhottavasti sanottu että halvan jauhelihan hamstraajat kuvottaa. itse oisin mielelläni tullut hakemaan kärryllisen tuohon hintaan täältä Rovaniemeltä
Halpa jauheliha villitsi tamperelaiset hillittömään hamstraamiseen.
Jauhelihaa, enemmän jauhelihaa, vielä enemmän jauhelihaa!
Ja ns. roiskeläppäpitsoja!
Sikanautaisilla jauhelihapaketeilla jopa kukkuroilleen täytettyjä ja roiskeläpillä tiivistettyjä ostoskärryjä vyöryi lauantaina kohti Tampereen Kalevan Prisman kassoja.
Näky oli surrealistinen, ja satunnaisen silminnäkijän mukaan jopa ”ahdistava”.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni sokaistui tuosta jauhelihasta. Myös saarioisten jauhelipitsa oli supertarjouksessa 5senttiä lätty! Meinaan itsellä on pakastin täynnä pitsaa. Keskiviikoksi oon kutsunut kaverit koolle pitsabufetiin nyyttisperiaatteella, talon puolesta siis pitsat! En ole eläissäni mtuntenut itseäni näin rikkaaksi- mikä varasto, vielä vanhana mummona näen itseni syömässä tuota ihanaa pitsaa
Wau :D En ottaisi noita eines e koodi lättyjä mukaani vaikka niitä saisi ilmaiseksi kaupasta.
Et koskaan ime siideriä, karkkeja tai sokerihiilariherkkuja? Askeettisesti puputat vain porkkanoita ja soijapapuja Aasiasta rahdattuna vai?
En syö koskaan mitään noista muuta kuin porkkanoita joskus. Olet oikeassa. Syön hyvin puhtaasti. Pyrin syömään kuten esi isät söi. Lihaa, munia, kasviksia ja täysviljaa. Rasvana voi ja oliiviöljy. Juomana vain vesi ja musta kahvi. Kalu haluaa keulia koko ajan.
Ottaisit sinäkin hirvimiehen siipaksesi niin ei tarvi Prismassa sekundalihaa kyttäillä.
Tiedoksi kuvottaville viherpiiperöille ja vegaaneille, että nauta hönkii ihan saman määrän päivässä ilmakehään kuin ihminen. Tai maksimissaan saman verran. Ihminen hönkii 500 litraa päästöjä. Nauta noin 100-500. Ihminen hengittää nopeammin ja etenkin jos harrastaa rasittavaa liikuntaa niin hengitysnopeus moninkertaistuu. Eli jos tämä lihanostamisen paheksunta on suunnattu lihantuotantoa kohtaan, niin olette kyllä niin pöljää ja aivopestyä porukkaa, ettei toista ole. Ei jumalauta teille saa nauraa.
Minä ihmettelen miten ihmisten pakasteeseen mahtuu tuollainen määrä jauhelihaa, kun just on ollut marja-aika.
Kilttinainen kirjoitti:
Ihanaa mättää kilokaupalla karsinogeenistä ruumismoskaa napaansa, suolistosyöpä kiittää!
En kyllä alkaisi myrkyttämään itseäni sikanaudalla tai muullakaan lihalla vaikka maksettaisi.
Oot kyllä tyhmä ihminen.
Eivät taida viettää lihatonta lokakuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois kiva sama alennus joskus kanan ohut leikkeelle. En syö nisäkkäiden lihaa tai jauhelihaa.
Juu sen pelkästään kananrinnan syöminen ja kaiken muun #ittuun heittäminenhän se on erittäin ekologista ja säästävää.
Emmä heitä mitään menemään kun ostan kerran viikossa kaupasta 3kg kananrintaa itselleni ja se riittää minulle noin viikoksi. Mitään en heitä menemään vaan kaikki menee mun mahaan. Olis kiva että meillekkin ketkä syömme vaan kanaa olisi joku vastaava tarjous.
Miksi sä syöt pelkästään sitä kananrintaa? Onko siihen jokin lääketieteellinen syy?
Koska se on niin hyvää ja terveellisempää kuin sian tai naudan liha. Grillattuna tai paistettuna pannulla paistettujen perunoiden kanssa. Mulla tulee myös voimaantunut olo kananlihasta. Täyttävää, mutta kevyttä lihaa. Kanahan on sukua dinosauruksille. Mikä on siistimpää kuin syödä lihaa missä on dinosauruksen dnata? Syön myös paljon kananmunia joka päivä. Sian ja naudan lihasta tulee henkisesti ja fyysisesti huono olo. En tunne syyllisyyttä kun syön kanoja.
Tuskimpa kanaa syöt.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tuossa nyt on. Pakastin täyteen lihaa.
Me teurastetaan oma sonni silloin tällöin ja iso pakastin tulee täyteen lihaa. Kuhan ne alkaa olla syöty niin sama uusiksi. Välillä ostetaan myös puolikas possu suoraan tilalta.
Mikään ole parempaa kuin oma kasvattama luomuliha. Kaupasta ostettua ei käytetä vaikka sinne kasvatetaankin. Maku ei ole yhtään sama.
Kyllä 5 hengen perheessä lihaa menee, yhtenä päivänä viikossa on jauheliharuoka ja yksi kokoliha. Muina päivinä on järvikalaa (itse pyydettyä), kasvista, broileria. Kyllä, syömme lihaa, syötämme sitä lapsillekkin ja toki koirakin saa sonnista kaikki herkut luista lähtien.
Hyi sonnia. Ehkä vähän eri asia kuitenkin Prisman jauheliha joka siis possua ja nautaa. Kyllä tuolla hinnalla kaupunkilaispöytään jossa ei sonneja ole muutenkaan, phyi
Vierailija kirjoitti:
Kilttinainen kirjoitti:
Ihanaa mättää kilokaupalla karsinogeenistä ruumismoskaa napaansa, suolistosyöpä kiittää!
En kyllä alkaisi myrkyttämään itseäni sikanaudalla tai muullakaan lihalla vaikka maksettaisi.Oot kyllä tyhmä ihminen.
Aivan, suolistosairauksia on muuten eniten kasvissyöjillä.
Kilttinainen kirjoitti:
En kyllä alkaisi myrkyttämään itseäni sikanaudalla tai muullakaan lihalla vaikka maksettaisi.
Lihansyönnin syöpävaaraa ei ole edes tutkittu, joten vähän pienempää möykkää nyt lihan vaarallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ois kiva sama alennus joskus kanan ohut leikkeelle. En syö nisäkkäiden lihaa tai jauhelihaa.
Juu sen pelkästään kananrinnan syöminen ja kaiken muun #ittuun heittäminenhän se on erittäin ekologista ja säästävää.
Emmä heitä mitään menemään kun ostan kerran viikossa kaupasta 3kg kananrintaa itselleni ja se riittää minulle noin viikoksi. Mitään en heitä menemään vaan kaikki menee mun mahaan. Olis kiva että meillekkin ketkä syömme vaan kanaa olisi joku vastaava tarjous.
Miksi sä syöt pelkästään sitä kananrintaa? Onko siihen jokin lääketieteellinen syy?
Koska se on niin hyvää ja terveellisempää kuin sian tai naudan liha. Grillattuna tai paistettuna pannulla paistettujen perunoiden kanssa. Mulla tulee myös voimaantunut olo kananlihasta. Täyttävää, mutta kevyttä lihaa. Kanahan on sukua dinosauruksille. Mikä on siistimpää kuin syödä lihaa missä on dinosauruksen dnata? Syön myös paljon kananmunia joka päivä. Sian ja naudan lihasta tulee henkisesti ja fyysisesti huono olo. En tunne syyllisyyttä kun syön kanoja.
Saatat olla että olet ollut kana aiemmassa elämässä, tunnetko muuten kanat omiksi tai läheisiksi? Itse olen ollut kolmesti kana, viimeksi Perussa Inkojen aikaan- hassuinta että en itsekkään entisenä kanana pidä kanansyöntiä pahana. Olin kanana jotenkin niin huoleton ja pyrähtelin vaan, elämä oli jotenkin huoletonta vaikka tietenkin tiesi kaikki vaarat ja muut, sitä ei niin osannut välittää. Jos nykykanat on yhtä huolettomia niin syön niitä suosiolla
Vierailija kirjoitti:
Ruoan hintaa itketään ja sitten kun saa joskus halvalla laadukasta puhdasta raaka-ainetta niin nyrpistetään nenää. Kun ikää tulee alkaa huomata miten oma ajattelu poikkeaa nuorempien vastaavasta.
Kunpa täällä jatkuvasti halveksittu ruoka päätyisi nälkäisten pöytiin.
No eiköhän ne jotka sitä lihaa osti ostaneet sitä ihan tarpeeseen. Nenän nyrpistelijät on jotain snobeja, joille jauheliha on junttiruokaa.
Jos jauhelihan pakastaa, voi pakastaa osan ruskistettua, osasta lihapullia yms. Mahtuu pienempään tilaan, Kyllä menee perheessä kaupaksi valmiit ruoat varmasti. Ei ole vegaaneja meidän suvussa.
Kävin autotallin pakkaseen hakemassa 150 pakettia jauhelihaa. Tänään tehtiin jo neljät halloween meat feetit.
Kilttinainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni sokaistui tuosta jauhelihasta. Myös saarioisten jauhelipitsa oli supertarjouksessa 5senttiä lätty! Meinaan itsellä on pakastin täynnä pitsaa. Keskiviikoksi oon kutsunut kaverit koolle pitsabufetiin nyyttisperiaatteella, talon puolesta siis pitsat! En ole eläissäni mtuntenut itseäni näin rikkaaksi- mikä varasto, vielä vanhana mummona näen itseni syömässä tuota ihanaa pitsaa
Et kyllä kovin vanhaksi mummoksi elä jos syöt paljon prosessoitua eineslihapizzaa.
Joillekin hyvä terveys on roskaruokaa arvokkaampaa.
Ei kyllä noilla sun kasviseväillä näytä kovin terävää argumentointia muodostua. Jos joku hamstraa itselleen kymmeniä pitsoja pakastimeen, niin kait se muutakin syö. Ei 1-3 kuukauden ruokailu vaikuta yhtään mihinkään niin lyhyessä ajassa. Kysy vaikka ihan keneltä tahansa oikealta ja kouluja käyneeltä ravitsemusasiantuntijalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeellistä tuossa nyt on. Pakastin täyteen lihaa.
Me teurastetaan oma sonni silloin tällöin ja iso pakastin tulee täyteen lihaa. Kuhan ne alkaa olla syöty niin sama uusiksi. Välillä ostetaan myös puolikas possu suoraan tilalta.
Mikään ole parempaa kuin oma kasvattama luomuliha. Kaupasta ostettua ei käytetä vaikka sinne kasvatetaankin. Maku ei ole yhtään sama.
Kyllä 5 hengen perheessä lihaa menee, yhtenä päivänä viikossa on jauheliharuoka ja yksi kokoliha. Muina päivinä on järvikalaa (itse pyydettyä), kasvista, broileria. Kyllä, syömme lihaa, syötämme sitä lapsillekkin ja toki koirakin saa sonnista kaikki herkut luista lähtien.Hyi sonnia. Ehkä vähän eri asia kuitenkin Prisman jauheliha joka siis possua ja nautaa. Kyllä tuolla hinnalla kaupunkilaispöytään jossa ei sonneja ole muutenkaan, phyi
Sinä et ole kyllä koskaan syönyt sonnia. Etkä erottaisi onko se nautaa vai sonnia. Kaupunkitussukka.
Mikä lihansyöjävihakampanja tässä maassa on menossa? Mitä täällä tapahtuu? 1960-luvun loppuun asti syötiin luonnollista ruokaa, kasviksia ja proteiineja eikä ollut mitään vammaista kasvissyöntiä tai mielenterveysongelmia. 70-luvulta lähtien alettiin rahtaamaan kaikkea epäruokaa joka puolelta maailmaa. Hyi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kananrinta on kaikista kuivin ja mauttomin osa kanassa. Jos sitä paistaa niin pitkään että siihen saa minkäänlaista rapeutta ja makua pintaan, niin se ehtii sisältä kuivua täysin. Koivet jos laittaa uuniin mausteiden kera ja välillä kääntelee ja lusikoi sitä rasvaa siihen päälle, niin on kuule ihan toiselta planeetalta.