Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palautuiko vatsanahkanne ikinä?

Vierailija
27.10.2019 |

Törmäsin IL:n kehopositiivisuusjuttuun, jossa alle kolmikymppisellä kolmen lapsen äidillä on jäänyt röllykkämaha raskauksista: https://www.iltalehti.fi/keho/a/8a9c5cd7-6f52-4985-bff7-cb99c2e6653e
Hyvä että tämä äiti hyväksyy tilanteensa.

Mietin kuitenkin, kuinka yleistä tuollainen on, että nahka ei palaudu synnytysten jälkeen? Vatsalihasten erkanemasta olen kyllä lukenut, mutta entä tuo nahka-asia.
Kiitos jos voitte jakaa kokemuksianne.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi raskautta takana ja näistä on ainakin palautunut ihan normaaliksi. Tilanne on varmaankin aika yksilöllinen.

Vierailija
2/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautui ihan normaaliksi eikä tullut raskausarpia. Varmaan geeniperimää tuokin millainen ihotyyppi on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 lasta ja aina palautunut litteäksi. Itselleni ei sopisi tuollainen vatsa,mutta hyvä että nykyään hyväksytään eikä vahdita muiden vartaloita.

Mielestäni olisi huonompi homma,jos tuollainen olisi ennen raskauksia.

Vierailija
4/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on samanlainen vatsanahka ilman että olisin ollut raskaana. Kiitos kuuluu jojoilulle. Mutta mitäpä pienistä :) Tuskinpa me kuolinvuoteellamme vatanahkaamme mietimme.

Vierailija
5/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kaksi lasta, jotka pyöräytin parikymppisenä. Vatsa palautui melko nopeasti litteäksi ja ns. viimeinen vararengas suli pois imetyksen avulla. Nyt vielä samassa kuosissa ja mitoissa,  ikää lähemmäs 50v.

Vierailija
6/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geeneistä kiinni. Vatsalihakset eivät ikinä palanneet yhteen. Vatsa pullottaa aina.

Vierailija
7/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta ja vatsa palautui molemmista takaisin litteäksi, eikä raskausarpia (paitsi perseessä, jotka tuli teini-iän lihomisesta).

Vierailija
8/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautui litteäksi, mutta jäi vähän pehmeämmäksi kuin ennen ja raskausarpien takia ryppyiseksi navan ympäriltä.

Vierailija
9/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jakamisesta. Vastaustenne perusteella vaikuttaa melko yleiseltä, että nahka palautuu.

Vierailija
10/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään ylpeilemistä jos maha roikkuu, roikkui sitten raskauden tai laihtumisen takia.

Ei sinällään häpeämistäkään. Mutta jos itselläni jää roikkumaan kun laihdun, harkitsen kyllä leikkausta.

Vierailija
11/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palautui kyllä, mutta aluksi vielä nahka roikkui. Tuntui kyllä oudolta. Nyt on muutama ylimääräinen kilo vatsalla mutta ei taida raskauden piikkiin enää mennä.

Vierailija
12/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli todella paljon raskausarpia. Iho jäi selvästi löysemmäksi ja napa erimuotoiseksi. Kyllä se myös kuitenkin palautui verrattuna synnytyksen jälkeiseen tilanteeseen mutta ei tosiaankaan ennalleen. Mutta ei se jäänyt juurikaan vaivaamaan. Ei täältä sileänä ja timminä lähde kuin ne, jotka kuolevat nuorina.

Vierailija
13/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni hyvinkin yleinen joilla monta raskautta takana, äidilläkin oli lähes tuollainen ja sisaruksilla.

Vierailija
14/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hyvin hoikka (48kg.) odottaessani ainutta lastani 18 vuotta sitten ja rupesin heti tekemään vatsalihasliikkeitä jo sairaalassa. Palautui lähes ennalleen.

Vierailija
15/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään ylpeilemistä jos maha roikkuu, roikkui sitten raskauden tai laihtumisen takia.

Ei sinällään häpeämistäkään. Mutta jos itselläni jää roikkumaan kun laihdun, harkitsen kyllä leikkausta.

Aika rujo seiso  arpi mikä noista vatsanahkaleikkauksista jää, ja ei varmaan ihan harmiton sekään, aina noihin leikkausarpiin jää tuntemuksia (kiritämistä, kiinnikkeitä, hankautumia) tai tunnottomuutta.

Vierailija
16/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäi vähän tuon tyyppinen kahden lapsen jälkeen. Ei se mihinkään näy, kun en pidä housuja tuolla tavalla kuin tuossa kuvassa.

Vierailija
17/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole todellakaan tuollaista mahaa, kyllä pohjakunto ja vatsankoko vaikuttaa paljon ja kudostyypit tietysti. Jos olet hyvässä kunnossa eikä vatsa kasva valtavaksi etkä liho niin normaalisti palautuu vähintään paremmin kuin tuossa kuvassa. Kahdesta ensimmäsiestä raskaudesta ei minulle jäänyt arpeakaan ja palautui täysin. Kolmannesta kaksosraskaudesta jäi vähän arpia, jotka ovat haalistuneet ja vatsalihasten erkauma, jonka kuntouttaminen kesti noin 6-8 kk raskaudesta/synnytyksestä. Eli jäljellä on muutama haalea arpi ja vatsa on muuten timmi, kuten ennenkin. Ikäkin varmaan vaikuttaa, olin nuorempi. Nuoremmille tosin tulee herkemmin venymisarpia, mutta ei jää tuollaista pussia.

Vierailija
18/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahka repeili/raskausarpia. Ei palautunut. Nyt leikattu. Ällötyksen voi leikata pois, ei tarvitse hyväksyä, jos ei itse tykkää.

Vierailija
19/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35-vuotias kolmen lapsen äiti. Olen aina ollut hoikka ja urheilullinen. Nyt 1,5 v. nuorimmaisen syntymästä, ja vatsanahka on kuin vanhalla mummelilla. Ei siis mitään näkyvää röllykkää, vatsan sisään vetämällä näkyy jopa vatsalihakset, mutta se vatsanahka on venynyt. En tiedä saako tuota enää ennalleen, tuskinpa, en ole treenannut vielä viimeisen lapsen jälkeen. Rasvaprosentti mulla 9,5. Pituus 170cm ja paino 50kg.

Vierailija
20/47 |
27.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei palautunut.