Olen äimistinyt, miksi jotkut alkavat puhua päälle omia juttujaan
Muutamia kertoja on käynyt niin, että kesken oman puheenvuoroni keskustelukumppani alkaa yhtäkkiä puhua täysin eri asiasta päälle. Jotenkin ymmärrän vielä anteeksi pyytämisen keskeyttämisestä, tai jos joku yllättävä tilanne sattuu ja sitä kommentoi, mutta tämä uusi tuttavani alkaa puhua vain nii kuin ei olisi kuullutkaan mistä puhun. Miten toimisitte tässä tilanteessa, nyt jäin sanattomaksi ihmetyksestä. En vain voi ymmärtää miksi joku toimii näin. En selitä asioitani edes mitenkään pitkästi, ja se ei ole mahdollista ettei toinen olisi kuullut että puhun.
Kommentit (22)
Mulla on yksi tuollainen ystävä. Ajattelin alkuun, että se liittyy siihen, että hän on paljon yksin. Hän puhui joskus, kun tavattiin, ihan koko ajan. Kuuntelin ja kommentoin lyhyesti, se oli ihan ok. Joinain kertoina kerroin jonkun oman kuulumiseni, esim. että vaihdoin työpaikkaa tmv. Ei reaktiota, oma juttu jatkui. Eikä hän myöhemmin asiaa edes tiennyt. Tavattiin harrastuksen puolesta lähes viikoittain.
Vuosien mittaan hänestä on tullut uusperheellinen, jolla riittää juttuseuraa jo kotona. Töissäänkin hän nykyisin lähinnä puhuu ihmisten kanssa. Sama käytös jatkuu minun kanssani. Ei ihan yhtä pahana, saan joskus suunvuoron ja hänen asioitaan voidaan käsitellä pitkään ja rauhassa. Minun asioilleni ei riitä kuin ehkä muutama minuutti usean tunnin aikana. Olen tottunut ja minulla on toisenlaisiakin ystäviä, mutta kyllä välillä ihmetyttää tämä ihmisen puheliaisuus ja itsekeskeisyys.
KYLLÄ MUIKUT ON VAAN PARASTA RUOKAA